Bukefalos 28 år!

Lös i magen

F

Funfair

Upptäckte att min häst var lös i magen igår, och då menar jag riktigt lös. Det har i stort sett bara runnit igenom honom. Och då undrar jag om det är någon som vet om det finns något jag kan ge honom, för att stoppa upp detta?

Tacksam för svar!
mvh Frida
 
Jag brukar ge mina A-fil i några dagar tills magen bättrat sig. 1/2 l A-fil blandat med det vanliga fodret en gång om dagen. Har alltid funkat för mina hästar. VARNING! Det är inte säkert att de gillar det första gången. När min fjording fick A-fil första gången dök han som vanligt snabbt ner i foderhinken, tog en rejäl tugga, höjde huvudet och sprutade ut maten över min svägerska :rofl:
Sedan åt han på som vanligt och svägerskan fick åka hem och tvätta av sig. Ett ganska kul minne!
Lycka till!
 
Tack!! Det ska jag prova... och hålla mig borta när han äter det. :rofl:
 
kan det bero på någonting som han har ätit?
för isåfall kan du behöva hålla hästen undan allting (kanske, beror på vad den är känslig emot) annat än det fodder han ska ha enligt fodderstaten...
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 951
Senast: AbCdE
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Murray
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 168
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Pall till hög säng?
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp