Bukefalos 28 år!

Löshoppning

V

vapor

Funderar på att visa mina 3:åringar på treårstest. Jag skulle behöva tips på ett bra schema för löshoppning så de är på "topp" på testet den 17/5. Hur mycket skall man träna per vecka och hur lägger man upp det så att de har så mycket självförtroende och är tillräckligt rädda om sig vid testet.
 
Sv: Löshoppning

Först och främst ta hjälp av någon som kan löshoppning gör det inte själv.

I löshoppning bör man själv kunna bedömma när och hur mycket stöd hästen behöver vid själva hoppningen och är man då själv nybörjare så kan det bli väldigt fel.

Max en gång i veckan tycker jag. Hur många gånger en häst behöver är väldigt inviduellt.

Min 4 åring hade endast 7 ggr på sig innan testet (han skadade sig innan så vi hann inte börja tidigare) och det klarade han utan några som helst problem eftersom han har ett självförtroende som ligger på topp och han är så kaxig när det gäller hinder han fick 9-9 i hopp.
Min 2-åring började vi löshoppa i vintras och hon är inte alls lika kaxig så henne hade vi inte löst det på 7 gånger.
 

Liknande trådar

Mat Ni som tränar hårt vad äter ni efter ett pass. Jag kör två dagar per vecka ett ganska tufft pass där jag räknat ut att jag gör av med...
2
Svar
29
· Visningar
1 666
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: nexxa
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: Seaside
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp