Bukefalos 28 år!

Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.

IngelaH

Trådstartare
Enligt önskemål startar jag en liten tråd, där man kan bolla idéer och önskemål om lustfyllda diskusisons/ridträffar inom klassiska/akademiska området.

Jag lyckades använda fel modereringsknappar, så jag sammanfogade inläggen helt åt skogen i föreläsningstråden om vilka som var intresserade var. Så ni får gärrna skriva in er på nytt i tråden.

/IH
 
Senast ändrad:
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Ja, jag är helt klart intresserad av lite småträffar här i Örebrotrakten, med näsan över lämplig litteratur eller ögon på inspirerande hästhanterings och ridfilmer, med något gott att äta och dricka... :angel:

Och när jag menar lämplig litteratur, menar inte jag bara exempelvis ren akademisk/klassisk hästlitteratur, utan även ordinär ridlära, så man verkligen kan jämföra och diskutera om vi verkligen ÄR så långt i från varann inom rid, häst och hanteringsfilosofin, som många gärna vill missförstå varann att tro. :angel:

Eftersom jag har det jobb jag har, har jag tillgång till moderna konferenslokaler med lämplig elektrifierad utrustning och trådlöst internet bla... Och även närhet till ridhus, om man sen kan lyckas övertyga någon om att få hyra det nån gång ibland. Det är en annan femma. Men det brukar lösa sig. Annars har vi en bra grusad parkeringsyta på jobbet... :idea: :rofl:

Så kom igen nu, med tips, intresseanmälningar och idéer.
 
Senast ändrad:
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Så... Vilka var intresserade av att träffas i Ö-vik i mellandagarna?
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Nu tycker jag att ni är orättvisa, så långt norrut är jobbigt!
Jag röstar för en sydträff!! :bump:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Nu får ni ge er, det har funnits både nord och sydträffar och till och med startats lite småföreingar.

Låt nu oss, som bor mitt emellan också få träffas och kanske försöka starta något.

Inget hindrar att alla har träffar var för sig. Jag menar inte att vi måste göra EN gemensam träffpunkt, utan träffas på, ni bara. :bow:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Ö-vik i mellandagarna tycker jag låter kul :D
Men det är risk att det bara blir jag, Lusidor och du isåfall?
Jag har tyvärr inte en enda rolig film att bidra med. Bara en hög med böcker som säkert de flesta har läst redan, inbillar jag mej. Och så en sadel som Lusidor kan få provrida :angel:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Vad har jag nu missat för trådar? Ö-vik?! JAG är intresserad och kan bidra med både ridhus och gott om plats :D

(Med viss reservation ifall jag måste åka till uppsala pga min sjuka häst... :cry: )
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag skulle flytta över inläggen till den här tråden, men lyckades massakrera inläggen... :o tar på mig allt ansvar för den fadäsen.

Men som sagt, några Ö-vikare här och tydligen några Örebroare också, så två städer är på planeringsstadiet än så länge. :idea:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Dej tänkte jag inte alls på! :o Vad roligt att du dök upp här!!! :D
Det var i "Föreläsning.."-tråden som det var någon som undrade om man inte kunde ha en Buke-KR-träff för att diskutera ridning och dylikt och se på filmer, kika på häst & ridlitteratur och så vidare. Och då var det lite intresse för en sådan träff häruppe i norr.
Vore ju super-kul om man kunde göra det hos dej?!

(Men med risk för att bli pladdrigt och OT - Vem är sjuk och vad har hänt? :cry: )
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag skulle oxå kunna tänka mig att vara med på någon träff här uppe i norr! :)
Känner mig ganska ensam där jag bor.. Få att diskutera och byta erfarenheter/lärdom med lixom...
Ryms jag med på ett hörn?
/Pia
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Vad har jag nu missat för trådar? Ö-vik?! JAG är intresserad och kan bidra med både ridhus och gott om plats :D

(Med viss reservation ifall jag måste åka till uppsala pga min sjuka häst... :cry: )
Låter som ett bra deal tycker jag! :D (med reservation för den sjuka hästen :( )

Eftersom jag normalt sett bor i skåne kan jag ju av förklarliga skäl inte dyka upp med någon av mina hästar. Men kikar och diskuterar gärna ridning om någon annan dyker upp med häst!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Så, vilka är intresserade av att dyka upp i övik?

Anna_
Evis
galoppirruette
Lusidor (om hon nu hittar denna tråd)

FjordingCA och Skogstomten kan jag säkert tjata på så att de dyker upp. Även om de inte rider akademiskt nu så vet jag att de varit nyfikna.

Vilse, med kamera i högsta hugg, kan jag säkert locka dit med en burk pepparkakor oxå :D
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

*knapplån*

Vi har haft ett antal träffar "norr om Stockholm" - på lite olika platser, tittat på en massa olika filmer.

Så visst kan det göras igen om det finns intresse. mvh/:cool:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Vad kul, det verkar ju kunna bli ett gäng! Jag har ett halvblod och en shettis som kan ställa upp som övningsobjekt.

Tacitus kommer också. Och lite fjordingfolk kan vi säkert lura med, dem känner ju jag också :D

Vi kan gärna vara här, men då får vi i så fall bestämma en dag och ha en reservdag i beredskap ifall jag måste åka söderut... Jag har massor med ridböcker, men tyvärr inga filmer. Men både video- och dvd-spelare finns här om någon annan har filmer. Och så finns som sagt ridhus, och några boxar och hagar.

(evis: det är Zorba som är sjuk - 40 graders temp och har knappt ätit alls på flera dagar. De vet inte riktigt vad det är men det verkar som nån slags infektion i magen nånstans... Hon står på kliniken i bergsåker nu, jag får veta under em om vi får hämta hem henne imorgon eller om vi ska köra ner henne till uppsala, men det lutar åt att hon får fira jul på Ultuna... :cry: )
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

*kl*
Nu blir jag lite harmsen. :( Jag skulle ju ha kunnat ta Koli med mig på en sightseeing och hoppat över sjön till en ö-vikträff om jag bara hade haft råd, men just nu är jag helt pank. :cry:
Men vi får väl ta det igen en annan gång. :crazy:
Jag skulle gärna t ex komma över till Umeå nån gång på nån dylik tillställning. Men det måste isf planeras länge på förhand, så att jag kan ställa allt med barn, djur och pengar.
Ni får så lov att rapportera här i tråden sen!
AnnA_ ; jag håller tummarna för din häst! Det lät inge vidare detdär. :crazy:
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag är som sagt helt på att göra en "mitt-träff"! Har ett par filmer i min ägo som kan vara kul att kolla på. (bla. long reins och motivera din häst). Tror dessutom att jag kan få med mig ett par-tre folk till som inte är frekventa besökare här på buke men som är intresserade av AR.


Jag håller med det du skrev i förra tråden, att planera ett datum i Januari, så man har lite framförhållning är bra. Vi får passa oss så vi inte boker den helgen det kommer stortränare till Laxå bara. Annars är ju det ett kul evenemang att samåka till samt ha intressant utvärdering efteråt! Man lär sig mycket av att titta och jämföra...
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Precis då jag kände mig nöjd över att ha lyckats bakbinda händerna från datorn ett halvt dygn eller så ramlar det in en massa roliga förslag på träff!!

Såklart jag är med! Och Anna, skitkul om vi kan vara hos dig, du har ju världens bästa förutsättningar!
Tyvärr kan jag inte bidra med en endaste film eller bok.. men hästar kan jag komma med.
Då får ni andra ställa er på rad och ha gemensam bukelektion! :D:o

Kanske torsdag eller fredag?
Kan kanske ta med en kallis under inridning oxå för lite råd och rön om bästa väg att vandra!? Ska bara plocka granarna ur svansen först!

AnnA -Håller tummarna för din sjuka häst!

Och Evis, ta med sadeln!! Även om plånboken inte hoppas att den passar, gör jag det!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Har precis pratat med veterinären - ingen feber imorse och nu äter hon lite bättre, så det finns plötsligt lite hopp om att vi får hämta hem henne imorgon :love:

Jag röstar i så fall på torsdag 27/12 i första hand, för eventuellt ska vi ha hoppkurs här fre-sön. (Blir i så fall bara någon lektion per dag, men det är ju bättre om vi har fri tillgång till ridhuset - och Svarten vill vara med och hoppa också)

Vi kan väl ta med de hästar som finns tillgängliga och hjälpas åt så gott vi kan! Jag lånar gärna ut mina om någon annan vill prova.

evis, jag vill också prova din sadel!
 
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Åh så kul detta utvecklas! 27/12 funkar för mej. Antar att familjen och sambon kommer himla på ögonen åt mej :o . Hoppas dock på att sambon kan tänka sej följa med om väglaget är lika tveksamt som nu, nervöst att köra ensam annars...

Är det NÅGON som har filmer? Om inte annat så är det KUL med filmer från gamla träningar, alltså på oss själva? Tyvärr har jag inte en enda sådan själv, som går att hitta igen idag :(

Om inte annat duger förstås böcker också, jag tar med mej de jag kan hitta. En salig blandning av anatomi/fysiologi/alternativa behandlingsmetoder/ridfilosofi och ridhandböcker.
Jag blir supersugen på att få med mej 2 hästar, men transporten tar inte 2 i dagsläget så jag får nog vackert välja.
Följer en häst med så blir det ju naturligt så att båda sadlarna följer med, både den som ska säljas :angel: och den som jag ska behålla. Det är bara att provrida! Både sadlarna och hästen? :D

Hur kommer det sej att Vilse kan dyka upp? Är hon också norrlänning egentligen? :confused:

AnnA_ - jag håller tummarna för Zorba. Usch fy vad jobbigt med sjuk häst. Mycket bra att det lät positivt imorse!!!! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 348
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 453
Senast: alazzi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 833
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 336
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp