lucern som lucern?

G

GoddessOfLove

vad är skillnaden mellan lucernpellets o hackadlucern?

bruntebilen kom imorse o den här gången hade jag beställt en hack. för pelletsen har damen börjar tröttna på o slutat äta nu :p

Jag har gett 0.5 l (ca ett halvt kilo?) pelletts, hur mycket hack motsvarar det? bör jag ge samma vikt på hack som jag gav på pellets (dvs mer i liter format men lika mycket kg räknat)?
 
Värdena ska var desamma i hack och pellets. Ge samma vikt, alltså inte en halv liter utan det blir mer.

mvh Jessica
 
dvs ett halvt kilo (tror den halva litern väger ca så mycket)!?
okii :bow:
 
Ett halvt liter hackad lucern är 4 liter. Det låter mycket men det stämmer, det går bra att lägga på höet för det kan bli lite mycket i krubban om hon får annat kraftfoder oxå ;)
 
Ett halvt liter hackad lucern är 4 liter.

nu hänger jag inte med här :confused:
ett halvt kg=4 liter?

ojdå.. fast krafftsäckarna innehåller väl ändå 25kg i både hackad o pelletrerad lucern? ganska ihoptryckt de hackade då?
 
Tror att hon menar att ett 1/2 kg hackad lucern är 4 liter.
Men jag tror inte det stämmer heller, vi vägde i stallet häromdan och då var 4 liter 1 kg.
Ja hackade väger oxå 25 kg, och det är väldigt hoptryckt.
Min pålle bara älskar sitt hackade lucern.
 
Jag mäter upp 7-8 liter till 1 kg hack, då är hacket rätt så "fluffigt", alltså ej tillpackat i liter måttet.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
2 951
Senast: Kodiak
·
Foder & Strö Hej, mitt varmblod har magrat sedan han gar pa losdrift, anledningarna ar manga men den framsta ar nog att han inte far fri tillgang...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: daphna
·
Foder & Strö Jag betalar 99 kr för 30 kg lucernpellets. Där jag köper finns bara pellets, men jag skulle vilja ha hackat strå i stället eftersom det...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Kafferosta
·
Foder & Strö Jag funderar på att lägga till lite Lucern i damens foder nu i vinter (när det ordinarie fodret är invant igen, hon får ej kraftfoder på...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp