Bukefalos 28 år!

Lus medel??Hjälp

charmant

Trådstartare
Fick hem en omhändertagen arab kille i helgen.Han ser ut som skrutt och veterinären sa att vi skulle lusa av honom för säkerhets skull.Kan ni rekomendera några bra lus medel som inte är allt för dyra för han har kostat massa pengar redan.Veterinären hittade rätt mycket fel på honom som nu ska åtgärdas.Tacksam för svar.mvh
 
Switch tar löss med. Dosera enligt anvisningarna och upprepa två gånger med en veckas mellanrum (= 3 behandlingar).

Hoppas du inte lagt ut för mycket pengar på en ofräsch, skadad(?) pålle...det kostar en hel del att fixa till dem. Det är ju inte inköpet som är det kostsamma, det är allt annat... :o
 
Vad har den stackaren råkat ut för? Och hur har det gått med shettisen som ägarna inte bryr sig om? Vad är det för fel på oss människor egentligen?
 
Han har stått typ inne i sin egen urin i ett halvår........sååå mager!!!!!!Hemskt värre att se honom.han var så mager att veterinärerna inte ville kastrera honom.Nu ska han iväg till ett stall 2 mil från där jag har min andra häst och få äta upp sig och så småningom få gå med jämnåriga ett tag framöver.Shettisen har börjat rymma i ren protest,hon verkar inte trivas alls längre......Vi kämpar på för fullt.Tyvärr är inte den sista idioten född ännu.........
 
Han kan väl inte ha varit dyr att köpa! :eek:

Eller menar du att du lagt ut en massa pengar runtomkring? :confused:
 
Han är omhändertagen så han kostade inget alls=) men så klart en del runt om honom kostar ju nu....
 
Hur märker man då om hästen är överkänslig mot medlet?Vågar inte testa innan jag vet hur han kan reagera.Det står ju inget på förpackningen om hur dom kan reagera på produkten????????
 
Det är mest vita hästar som är känsliga men testa lite på något ställe först så ser du om han reagerar.
 
Han är ju väldigt tunn...mager så han kanske är känslig sen står det på förpackningen att vissa raser tex araber med tunn hud kan vara extra känsliga....det är u en arab så man blir ju lite fjantig nu på hur han kommer att reagera.
 
Men testa på ett litet begränsat ställe så ser du om han får någon reaktion. Förmodligen märker du inget alls.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 157
Senast: Bee
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 027
Övr. Djur Hej alla fina! För några månader sedan tog vi hand om två hamsterbröder som förra ägarens små barn inte ville ha kvar. Nu har deras...
Svar
7
· Visningar
891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp