Lyfta valpar

O

Orzon

När jag är ute och går med min lilla valp så förstår jag att folk
blir som tokiga. Hon är ju SÅ SÖT! :love:
Och att alla vill stanna och titta, klappa, prata och fråga är
Inte så konstigt.
Men många tar tag i valpen och lyfter upp henne innan jag hinner
stoppa dom. Och det är ibland helt ovana människor som tar upp
henne med ett grepp om frambenen. Det är ju rent farligt för henne.
Och om hon sprattlar till och dom tappar henne………

Nu har jag börjat säga till innan någon ens hinner tänka tanken
på att lyfta henne. ”Du får gärna hälsa på henne men INTE lyfta”
ska man behöva säga till om en sådan sak?
Inte fan rusar jag fram till en barnvagn och sliter upp ungen ur
den! :confused:
th_Friseradvalp.jpg

th_SemlanWille.jpg
 
Sv: Lyfta valpar

Tja köper man en sådan där söt valp så får man faktiskt skylla sig själv om folk vill lyfta den och gosa ordentligt med den. :D

Tycker nog att det hör till god ton att frågar om man får lyfta upp den lilla. Men det är inte alltid folk uppför sig som folk. Jag misstänker att de flesta helt enkelt inte tänker sig för.

Det kanske är en bra ide att som du skrev säga till innan bara för att vara på den säkra sidan.
 
Sv: Lyfta valpar

Jag har aldrig varit med om att de ville lyfta Spike som valp. Men klappa ovanifrån som gör honom osäker innan de ens tagit fram handen så han får nosa. Det gör de ofta.
 
Sv: Lyfta valpar

Det har hänt två gånger sista dagarna att hon blivit lyft.
Att dom klappar uppifrån (som du beskrev) händer också.
Jag bor i ett radhusområde och det kryllar av folk här så vi träffar många när vi är ute.
Men nu säger jag ifrån. Dom får huka sej, presentera sej och INTE lyfta.
 
Sv: Lyfta valpar

Bra! Det skrämmer hundliven så mycket. Min lille blev rädd för barn på det sättet då vi oxå bodde i bostadsområde då. Nu börjar han bli mer kaxig runt barn men helt borta är inte räddheten. Nu är han ändå 4 år.
 
Sv: Lyfta valpar

Nej, har aldrig varit med om det. Men att de vill hälsa är ju mer vanligt när man kommer med valp.
Dock kommer bitchen fram i G.A när någon vill "kladda" på mina hundar/valpar. Det är inte ok, och ingen kommer i närheten vare sig de frågar snällt eller inte. :devil:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 876
Senast: iNHALE
·
Hundträning Jag har en 13 veckors valp som blir rädd/ osäker när folk vill hälsa. Så fort någon visar intresse för att hälsa så börjar hon skälla...
Svar
11
· Visningar
1 778
Senast: Heddiz
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 294
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 237
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp