Madeleine McCann fallet

Du kan väl kolla upp om de som protesterat i den här tråden har deltagit i spekulerande i andra trådar, innan du buntar ihop buke till en person med en åsikt? Jag vet inte hur det är för de andra, men jag har då inte varit med i något gottande i "fram med era csi-skillz"-trådar i alla fall.

Det är väl jättebra att lägga diskussioner där de passar? Svenska mord har ett eget forum av en anledning, jag diskuterar inte hundar på hästforumet, osv... Det betyder ju inte att man är ovälkommen, även om ämnet kan vara det.

Sen att just du tycker att trådstarten inte var provocerande betyder ju inte att det inte var det för oss andra som svarade. Jag tyckte (tycker) det var upprörande.

Med den logiken täcker väl många andra forum behovet av alla topics som diskuteras på buke. tja, förutom ulvlekarna då som är a big no-no att ifrågasätta.
Jag tycker inte trådstarten var provocerande alls, bara ointressant. Däremot är det intressant och OBEHAGLIGT att se vilka reaktioner tråden får av mångåriga bukeanvändare.
 
Du får ursäkta nu, men vad i hela friden var provocerande med det annat än att tråden möjligtvis hamnar i samma kategori som ulv-lekarna eller kanske till och med höjer sig snäppet över dem? TS verkar vilja diskutera ett mycket känt och omtalat kriminalfall, och tråden skulle möjligtvis ha fått annat mottagande på ungdom. Men provocerande, va? :confused:
Nu vet inte jag vad Ulv-lek är om det nu hör hit, men jo, jag tycker det är provocerande att sätta en skrattsmiley efter att man uppmanas ge egna teorier- inte bara om hur det kunde gått till- utan även VEM ( jo, faktiskt osmakligt peka ut syskon ex), det var det jag inte tyckte var roligt.
 
Såna här trådar är orsaken till att jag hänger här ytterst lite här numera.

Det är så osmakligt att se hur vissa användare gång på gång går ihop i grupp och ger sig på andras trådar. Börjar en hänger genast 10 wannabes på. :yuck:

Men när metodiken drabbar en av de egna, då blir man knäckt, ledsen och rädd. Folk vill kramas och medla, sedan raderas tråden. Fasaden kan ju spricka...

Så nu helt plötsligt får man inte spekulera i kända brottsfall?
Det känns som familjen McCann har större problem än att eventuellt bli utpekade på ett litet hästforum i en avkrok av världen. :grin:
 
Det svala mottagandet kan ju bero på en sån väldigt enkel sak som att buke generellt sett inte är ett forum där majoriteten av användarna är speciellt intresserade av att spekulera i mord, brott, försvinnanden..
Med flera

Jag är inte det minsta intresserad men varför kan inte de som vill få göra det?

Tycker det är rätt osmakligt att vissa klampar in i en tråd och skriker 'STOPP såhär gör vi INTE här, GÅ!'

Finns det något i forums reglerna som säger att man inte får disskutera detta ämne?

Var inte i den här tråden om ni bara ska förstöra. Ska vi som inte vill spela ulv lekar gå in och säga 'Guuud vad trååååkigt HUR kan ni göra något som majoriteten av buke inte gör, fy!'

Lekisnivå verkligen:wtf:
 
Med flera

Jag är inte det minsta intresserad men varför kan inte de som vill få göra det?

Tycker det är rätt osmakligt att vissa klampar in i en tråd och skriker 'STOPP såhär gör vi INTE här, GÅ!'

Finns det något i forums reglerna som säger att man inte får disskutera detta ämne?

Var inte i den här tråden om ni bara ska förstöra. Ska vi som inte vill spela ulv lekar gå in och säga 'Guuud vad trååååkigt HUR kan ni göra något som majoriteten av buke inte gör, fy!'

Lekisnivå verkligen:wtf:

Men tycker man det är enormt snaskigt att gotta sig i något sådant här måste man få säga det. Ulvlekarna är just det, en lek. Det här handlar om en riktig människa som reduceras till någon form av objekt för nöjes skull.

Det är helt enkelt inte ok.
 
Lekisnivå verkligen:wtf:

:wtf: på dig själv.

Mitt inlägg i tråden var ingen personlig reflektion på vare sig tråden, ts eller ämnet utan mer en förklaring till de som tycker det är "obehagligt" och "osmakligt" att vissa inte gav positiv respons på visa formuleringar och smileysar i trådstarten.
 
Men tycker man det är enormt snaskigt att gotta sig i något sådant här måste man få säga det. Ulvlekarna är just det, en lek. Det här handlar om en riktig människa som reduceras till någon form av objekt för nöjes skull.

Det är helt enkelt inte ok.

Helt ok att säga. Inte ok att schasa bort någon.

Jag tycker det är lika illa att gotta sig i det här som att trycka ner Ts
 
Det är så osmakligt att se hur vissa användare gång på gång går ihop i grupp och ger sig på andras trådar. Börjar en hänger genast 10 wannabes på. :yuck:
Om det räcker, gillaknappen skulle ibland kunna byta namn till mobbingknappen. Nästan värst är att det dessutom är sanktionerat av (en del) moderatorer på forumet.
 
Om det räcker, gillaknappen skulle ibland kunna byta namn till mobbingknappen. Nästan värst är att det dessutom är sanktionerat av (en del) moderatorer på forumet.
Och som vanligt så hänvisar jag till @Gunnar eller att du skapar en tråd på Om Bukefalos om du har åsikter om modereringen på forumet, det är mer effektivt än att komma med tjuvnyp i trådar som inte handlar om ämnet.

F ö så är det naturligtvis ok att starta trådar om (nästan) vad som helst, så länge alla håller en god ton och följer netiketten.
Den här tråden verkar dock redan från början handla om något helt annat så om ni inte återgår till ämnet så löper den risk att hamna i papperskorgen.

/mod
 
Och som vanligt så hänvisar jag till @Gunnar eller att du skapar en tråd på Om Bukefalos om du har åsikter om modereringen på forumet, det är mer effektivt än att komma med tjuvnyp i trådar som inte handlar om ämnet.

F ö så är det naturligtvis ok att starta trådar om (nästan) vad som helst, så länge alla håller en god ton och följer netiketten.
Den här tråden verkar dock redan från början handla om något helt annat så om ni inte återgår till ämnet så löper den risk att hamna i papperskorgen.

/mod
Det var inget "tjuvnyp", jag har inget otalt med någon moderator här vad jag vet, utan en kommentar till inlägget jag citerade. Möjligen skulle jag kunna formulerat det något annorlunda och istället skrivit att grunden till problemet är att (en del) moderatorer sanktionerar beteendet om det är från "rätt" håll.
 
  • Gilla
Reactions: abc
Det var inget "tjuvnyp", jag har inget otalt med någon moderator här vad jag vet, utan en kommentar till inlägget jag citerade. Möjligen skulle jag kunna formulerat det något annorlunda och istället skrivit att grunden till problemet är att (en del) moderatorer sanktionerar beteendet om det är från "rätt" håll.
Jag föreslår att du läser vad jag skrev en gång till.

/mod
 
Jag såg tråden innan den hade fått några svar, och fick en obehaglig klump i magen av trådstarten. Mycket av detta hade med formuleringarna i TS, hur ämnet togs upp och hanterades. För mig kändes det väldigt obehagligt att så lättvindigt peka ut antingen föräldrar eller småsyskon som orsaken till flickans död, och att föräldrarna har försökt täcka upp mordet på dottern. Liksom, det här är utan tvekan det värsta som någonsin har hänt den här familjen - varför vilja spä på det hela som om det vore en omgång Cluedo?

Jag var själv ett barn när Maddie försvann. Äldre än henne, men ändå ett barn. Det här fallet har varit aktivt i halva mitt liv, och jag tänker rätt så ofta på det. Jag vill otroligt gärna veta vad som har hänt, och såklart önskar jag ju att hon ska finnas vid liv och att hela historien får ett äkta fairytale-ending.

Jag är helt övertygad om att tråden skulle ha fått ett bättre bemötande om TS hade varit mer i form av "Tänker mycket på det här och är illa berörd. Tror ni att vi någonsin kommer att få ett svar?" Som det är nu, så lämnade det mest en dålig smak i munnen.
 
Med flera

Jag är inte det minsta intresserad men varför kan inte de som vill få göra det?

Tycker det är rätt osmakligt att vissa klampar in i en tråd och skriker 'STOPP såhär gör vi INTE här, GÅ!'

Finns det något i forums reglerna som säger att man inte får disskutera detta ämne?

Var inte i den här tråden om ni bara ska förstöra. Ska vi som inte vill spela ulv lekar gå in och säga 'Guuud vad trååååkigt HUR kan ni göra något som majoriteten av buke inte gör, fy!'

Lekisnivå verkligen:wtf:
Bra skrivet, jag håller med.
Vilka är dom att bestämma vad man får prata om och vad som inte är intressant?

Däremot kan jag nog tycka att det var lite galna spekulationer, men det är min åsikt.

@Seabaz Fallet har intresserat även mig, jag tror tyvärr inte att barnet kommer hittas vid liv, eller ens hittas öht. Vad som hänt egentligen hänt, det vet jag lika lite som du.
 
Jag misstänker att TS började fundera över det hela sedan en av våra största dagstidningar har fallet Madeleine på sina löpsedlar idag. Nya teorier, nya riktningar i letandet efter svar.

Förmodligen hade bemötandet i tråden blivit aningen annorlunda om TS uttryckt sina funderingar utan smileyn och den lite käcka uppmaningen.

Annars tänker jag mest att det är meningslöst att spekulera eftersom där inte finns några svar överhuvudtaget.
 
Jag tror att hon är kidnappad. Och jag står inte alls främmande för att hotellpersonalen varit inblandad. Någon hade en teori om att hon vaknat upp och gått ut genom fönstret för att leta efter föräldrarna och det kanske är så det hela började och sen var det tillfället som gjorde tjuven.

Däremot tror jag inte att hon lever. Lever hon sitter hon inlåst i någon källare någonstans och kidnapparen undrar vad han ska göra med henne.
 
Såna här trådar är orsaken till att jag hänger här ytterst lite här numera.

Det är så osmakligt att se hur vissa användare gång på gång går ihop i grupp och ger sig på andras trådar. Börjar en hänger genast 10 wannabes på. :yuck:

Men när metodiken drabbar en av de egna, då blir man knäckt, ledsen och rädd. Folk vill kramas och medla, sedan raderas tråden. Fasaden kan ju spricka...

Så nu helt plötsligt får man inte spekulera i kända brottsfall?
Det känns som familjen McCann har större problem än att eventuellt bli utpekade på ett litet hästforum i en avkrok av världen. :grin:

Håller med dig. Snart kommer även någon komma med ett försvar mot detta innehållande det för tillfället buketrendiga ordet halmdockor haha.
 
Håller med dig. Snart kommer även någon komma med ett försvar mot detta innehållande det för tillfället buketrendiga ordet halmdockor haha.
Ha! Jag introducerade ordet på buke långt innan färdigskivat bröd eller ordets svenska wikipediasida ens fanns. Då var somliga på forumet för fina för att använda det, idag används det glatt vid sidan av orden "normer", "normerande" och "jag tolkar det som att".

Madeleine, jag tror hon lever. och föräldrarna har inte ett skvatt med försvinnandet att göra. En vacker dag dyker hon upp, ovetande om att hon ens varit försvunnen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp