Bukefalos 28 år!

Män förklarar saker

Nu bor jag 1/2 km från närmaste granne, och 7 km från närmaste affär, men i 08-området så det är en definitionsfråga om jag ska räknas som stadsbo. Diskussionen är intressant på så sätt att det enligt buke-opinionen finns ett godkänt sätt att lösa punkterings-problemet (att själv byta hjul), och ett dåligt (att ta sig till en plats där ett proffs byter hjul) trots att båda sätten leder till samma slutresultat. Kan någon förklara?
I mitt fall så kommer proffsen till mig om jag får punktering. Faktum är att dom även kommer till min man om han får punktering.

Vad gör det för oss till människor :confused:

(Min man är dock jägare är det då okej att ringa ett proffs som byter däck eller är han en stor mansförädare???)
 
Sist jag fick punktering ringde jag och proffsen kom och bytte dacket pa husvagnen ... och gangen darforinnan stannade en kvinnlig 'highway patrol' polis och bytte dacket pa bilen. :p Jag ar med andra ord formodligen valdigt okvinnlig ... och inte kan jag ta ur och rensa fisk eller skjuta alg heller.;)
 
Sist jag fick punktering ringde jag och proffsen kom och bytte dacket pa husvagnen ... och gangen darforinnan stannade en kvinnlig 'highway patrol' polis och bytte dacket pa bilen. :p Jag ar med andra ord formodligen valdigt okvinnlig ... och inte kan jag ta ur och rensa fisk eller skjuta alg heller.;)

Njae, jag tror du snarare är väldigt kvinnlig? Var det inte det nånting det handlade om, att mjäkiga kvinnor som inte kan bete sig som folk (alltså = män) gör så att jämställdheten inte funkar?

Jag gissar då att äldste pojken (som alldeles snart är myndig - :eek: - så berätta inte för honom att jag skrivit det här!) som var helt besatt av nagellack och glitter i flera år när han var yngre, kanske vägt emot en duckfacetjej som inte vill rensa fisk i alla fall... :confused:
 
Om jag måste kunna skjuta, ta ur och bära hem en älg för att kunna göra berättigade anspråk på jämställdhet, varför måste då inte män ha långa målade naglar, kort kjol och höga klackar om de vill ses som jämställda?

Men det förstår du väl, hur skulle världen se ut om det var (generellt sett) kvinnlighet som eftersträvades? Då skulle ju inga kräftor bli kokta eller djur slaktade! Det är bara jämställt om alla blir som gruppen Män. Och eftersom kvinnor inte är eller någonsin kan bli Riktiga Män ändå får vi nöja oss med "helt okej för att vara kvinna".

Fast samtidigt får en passa sig för att bli för manshaftig för vilken man vill då ligga med en? :nailbiting:
 
Om jag måste kunna skjuta, ta ur och bära hem en älg för att kunna göra berättigade anspråk på jämställdhet, varför måste då inte män ha långa målade naglar, kort kjol och höga klackar om de vill ses som jämställda?

Av någon anledning pekas femininitet ut som det stora problemet här (kopplat till urbanitet, intressant nog).

Jag kan varken skjuta eller tillaga älg, vill inte koka kräftor eller rensa fisk. Jag har inga målade naglar, går aldig i högklackat och använder inte smink. Bor inte i stan men i tätbebygt område.

Inte så konstigt om folk tycker jag är konstig. :D

Fast om jag ser en spindel så tenderar jag att tjuta lite och jag vill helst att någon annan kommer och tar bort den(men det går bra med mamma måste inte vara en man!) det måste ju räknas som kvinnligt:idea: :bump:.................................. :angel:


Avvarligt talat känns den här disskusionen rätt knäpp. å som någon sa väldigt långt från trådstarten.
 
Jag kan varken skjuta eller tillaga älg, vill inte koka kräftor eller rensa fisk. Jag har inga målade naglar, går aldig i högklackat och använder inte smink. Bor inte i stan men i tätbebygt område.

Inte så konstigt om folk tycker jag är konstig. :D
Om det kan vara till någon glädje så stämmer varje bokstav du skriver på mig också.
Jag har svårt att tro att det skulle vara könsbundet eller ens en issue i en egentlig jämställdhetsfråga.
 
Jag kan varken skjuta eller tillaga älg, vill inte koka kräftor eller rensa fisk. Jag har inga målade naglar, går aldig i högklackat och använder inte smink. Bor inte i stan men i tätbebygt område.

Inte så konstigt om folk tycker jag är konstig. :D

Fast om jag ser en spindel så tenderar jag att tjuta lite och jag vill helst att någon annan kommer och tar bort den(men det går bra med mamma måste inte vara en man!) det måste ju räknas som kvinnligt:idea: :bump:.................................. :angel:


Avvarligt talat känns den här disskusionen rätt knäpp. å som någon sa väldigt långt från trådstarten.

Classic Buke är vad det är! :D
 
Om det kan vara till någon glädje så stämmer varje bokstav du skriver på mig också.
Jag har svårt att tro att det skulle vara könsbundet eller ens en issue i en egentlig jämställdhetsfråga.
:eek: Det kan inte stämma! jag är ju kvinna och du man(tror jag, men jag kanske lever upp till mitt användernamn) å så påstår du att vi är lika på något!:mad: Kan det vara en ny form av mansplaining? :confused:


Allvarligt talat så, ja jag håller med dig. Knappast ett problem i sammanhanget. fast ett problem är väl att sådannt ofta kommer upp i jämnställdshetsdisskusioner som om det hade stor betydelse i sammanhanget.
 
Jag har fått förklarat för mig att hästar alltid sover stående, det finns inga hästar som ligger och sover. (hmmm...)
Jag har fått förklarat för mig att hundar alltid sover med ögonen öppna.
Jag har fått veta att siberian husky är en ras som avlats fram ur korsning av hund och varg. (då blev jag ganska trött och förklarade att man undersökt detta genetiskt...)
Jag har fått förklarat för mig hur man genomför en professionell rekryteringsprocess. (jag har ju bara arbetat som rekryterare...)
Jag har fått förklarat för mig innerbörden av sekretess inom yrkeslivet. (no shit Sherlock! sånt vet jag ju inget om, med mitt yrke)

Allt detta från en och samma person. Inom loppet av de sista ca 5 åren.
Jag är 45 år, utbildad personalvetare och jobbar med personalfrågor sedan drygt 10 år.
Jag har hållit på med hästar i ungefär 25 år och haft egna plus inackorderingar.
Jag har i och för sig bara haft EN hund (som jag växte upp med), men har stort intresse för hundar, raser och avel.

Suck!
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 504
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lyckades få en konsultation hos en efterfrågad hälsoperson som är expert på kvinnohälsa. Det var väldigt givande! Trots att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 216
Senast: cassiopeja
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 325
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Jag har ett problem som jag behöver bolla lite... Jag har fri tillgång på halm till mina tre hästar i hagen. Förr la jag ut ca 1-2...
Svar
5
· Visningar
1 299
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp