Bukefalos 28 år!

Män förklarar saker

Det går bra att köra på fälgen. Om du kör långt måste hjulet bytas, vilket förstås är dyrare, men värt varenda öre!
Bor man så man tänker köra på fälgen till verkstan så kan man kanske lika gärna taxi egentligen. :)
Javisst, men nu pratar vi om obygden dit taxi inte hittar.
 
Jovisst. Men det förutsätter att det inte är ett stort hål. Eller att det är för kallt. Eller... eller...
Bor man så man tänker köra på fälgen till verkstan så kan man kanske lika gärna taxi egentligen. :)
Det går bra att köra på fälgen. Om du kör långt måste hjulet bytas, vilket förstås är dyrare, men värt varenda öre!

Javisst, men nu pratar vi om obygden dit taxi inte hittar.

Jag har fördomar, bor man på landsbygden så byter man däck och kör inte på någon fälg. Stadsbor kör på fälg och åker taxi.:p
 
Nu bor jag 1/2 km från närmaste granne, och 7 km från närmaste affär, men i 08-området så det är en definitionsfråga om jag ska räknas som stadsbo. Diskussionen är intressant på så sätt att det enligt buke-opinionen finns ett godkänt sätt att lösa punkterings-problemet (att själv byta hjul), och ett dåligt (att ta sig till en plats där ett proffs byter hjul) trots att båda sätten leder till samma slutresultat. Kan någon förklara?
 
Nu bor jag 1/2 km från närmaste granne, och 7 km från närmaste affär, men i 08-området så det är en definitionsfråga om jag ska räknas som stadsbo. Diskussionen är intressant på så sätt att det enligt buke-opinionen finns ett godkänt sätt att lösa punkterings-problemet (att själv byta hjul), och ett dåligt (att ta sig till en plats där ett proffs byter hjul) trots att båda sätten leder till samma slutresultat. Kan någon förklara?

Därför att man vill minimera BNP?
 
Om jag måste kunna skjuta, ta ur och bära hem en älg för att kunna göra berättigade anspråk på jämställdhet, varför måste då inte män ha långa målade naglar, kort kjol och höga klackar om de vill ses som jämställda?

Av någon anledning pekas femininitet ut som det stora problemet här (kopplat till urbanitet, intressant nog).
 
lösa punkterings-problemet (att själv byta hjul), och ett dåligt (att ta sig till en plats där ett proffs byter hjul) trots att båda sätten leder till samma slutresultat.
Det finns en tidsaspekt också. Om du går ut och byter däcket så kan du direkt fortsätta dit du var på väg.
 
Diskussionen är intressant på så sätt att det enligt buke-opinionen finns ett godkänt sätt att lösa punkterings-problemet (att själv byta hjul), och ett dåligt (att ta sig till en plats där ett proffs byter hjul) trots att båda sätten leder till samma slutresultat. Kan någon förklara?
Troligtvis pga att du troligen måste byta däcket, och eventuellt även fälg, om du kör på punka. Om man istället byter till reservdäcket och sedan kör till proffset som får laga punkan och byta tillbaka, så sparar man ju både miljö och pengar. :)
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 465
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag lyckades få en konsultation hos en efterfrågad hälsoperson som är expert på kvinnohälsa. Det var väldigt givande! Trots att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 188
Senast: cassiopeja
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 304
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Jag har ett problem som jag behöver bolla lite... Jag har fri tillgång på halm till mina tre hästar i hagen. Förr la jag ut ca 1-2...
Svar
5
· Visningar
1 294
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp