Märkligare dejten

Bon

Trådstartare
Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :)

Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som jag trodde.
En gång fick jag en sån där badanka. Tydligen var det en hobby och han samlade på sådana.

Men nu vill jag höra om era märkliga dejter 😁
 
Jag har varit på en Tinderdejt som slutade med att vi åkte till hans jobb (som jag alltid velat besöka) och drack kaffe med hans kollegor. :rofl: Verkligen inte så jag hade föreställt mig dejtande, men det var trevligt och gav en klart mer genuin bild av personen än man hade kunnat tänka sig. Träffar långt mycket hellre den typen av personer än folk som har fixat någon slags klar fasad enligt en normativ mall.
 
Jag har varit på en Tinderdejt som slutade med att vi åkte till hans jobb (som jag alltid velat besöka) och drack kaffe med hans kollegor. :rofl: Verkligen inte så jag hade föreställt mig dejtande, men det var trevligt och gav en klart mer genuin bild av personen än man hade kunnat tänka sig. Träffar långt mycket hellre den typen av personer än folk som har fixat någon slags klar fasad enligt en normativ mall.
Nu är jag sjukt nyfiken på vad han jobbade med!
 
Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :)

Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som jag trodde.
En gång fick jag en sån där badanka. Tydligen var det en hobby och han samlade på sådana.

Men nu vill jag höra om era märkliga dejter 😁

Jag är aroace men visste/förstod det inte då. Detta var kanske när jag var runt 25år, kanske 26. Mötte en kille via nätet som... alltså vill inte vara elak så missförstå mig rätt nu; men han var en "tönt". Snäll men lite töntig och det framkom att han som jag var ny i detta med dejtande osv. Inget fel med det och jag gav honom en chans för tänkte att han som jag var nervös. Jag är säkert också en tönt.

Han var en nörd och likaså jag fast i olika områden. Vi skulle mötas i hans stad så jag tog tåget dit. Det första jag möter är en jättelång och nervös krake som knappt vågar titta mig i ögonen. Han säger att han vill hålla min hand men är för svettig så han hoppas det är okej att han snuddar min axel med sin...O_o Han och jag småpratar hela vägen upp på stan där han vill bjuda på lunch innan middag på kvällen. Jag var lite för obekväm så jag ville betala själv. Vi köpte pasta...

Det enda han sa då var typ hur vacker jag var irl, lik nån Padme? (osäker på namn för kan inte franchisen) i Star Wars. Hur min aura var likt en bondatös från socken? Tänkte han babblade på för han var nervös så jag liksom la ingen vidare vikt vid det. Sen ville han visa mig sin lägenhet. Till saken hör är att jag har en stor och nyfiken familj. Så jag ville inte att någon skulle veta om vårt möte. Jag sa därför till min pappa att jag skulle möta min bästa vän, låt oss säga Kajsa för att därefter sova hos pappa på natten då han bodde halvvägs dit.

Jag kände ingen i denna stad, det var på andra sidan länet. Men vem tror ni inte kommer körandes på vägen där vi går, saktar in för att parkera i en ruta i höjd med oss om inte min pappa, hans fru och min gammelmoster med man?!😬😬 De utbrister "Hej Twihard! Kajsa är längre än vi minns och vilket skägg hon har!:bag::bag::meh:. Kul att se att ni är ute och stoltserar." Tydligen skulle de på en roadtrip just denna dag till just denna stad för att kolla på altanbord?

Jag dog inombords och gick vidare, medveten om att nu skulle hela släkten veta att Twihard minsann ÄNTLIGEN mötte någon. Hemma hos killen var det första jag mötte en vägg av Stefan och Krister-saker blandade med Zelda. Han älskade allt det. Inne i hans större etta fanns en fondvägg med Dag-Otto framför vilken ett fint inslaget paket låg. Killen ville att jag skulle öppna det och det var ett (enligt mig) dyrt samlarföremål från Harry Potter. Först ville jag inte ta emot det eftersom det var så dyrt men det blev pinsamt när han i princip gick ner på knä och sa att jag var den första flickan som sett åt hans håll....

Låt säga det blev SÅ stelt. Middagen senare bestod av mikrad fläskbit utan krydda, messmör och osaltade kroketter. Killen visade upp sin farmors gamla porslinsfigurer och foton från sin barndom. Väl hemma började han skicka dikter med kärlek och förklara hur vi kanske var ett par nu. Hur han berättat om mig för sina föräldrar eftersom min pappa såg oss. Jag... dog, och fick sådan ångest.:bag:

Det hela tog slut rätt fort kan jag säga. Jag krossade kanske för stunden hans hjärta när jag sa att vi nog inte kunde ses mer, att vi inte matchade. Han kontrade med att jag var hans den där Padme och hur han drömt om att vi bildade familj och massa. Jag sa tack och hej, blockade överallt och lämnade dejtinglivet för några år.
 
Jag är aroace men visste/förstod det inte då. Detta var kanske när jag var runt 25år, kanske 26. Mötte en kille via nätet som... alltså vill inte vara elak så missförstå mig rätt nu; men han var en "tönt". Snäll men lite töntig och det framkom att han som jag var ny i detta med dejtande osv. Inget fel med det och jag gav honom en chans för tänkte att han som jag var nervös. Jag är säkert också en tönt.

Han var en nörd och likaså jag fast i olika områden. Vi skulle mötas i hans stad så jag tog tåget dit. Det första jag möter är en jättelång och nervös krake som knappt vågar titta mig i ögonen. Han säger att han vill hålla min hand men är för svettig så han hoppas det är okej att han snuddar min axel med sin...O_o Han och jag småpratar hela vägen upp på stan där han vill bjuda på lunch innan middag på kvällen. Jag var lite för obekväm så jag ville betala själv. Vi köpte pasta...

Det enda han sa då var typ hur vacker jag var irl, lik nån Padme? (osäker på namn för kan inte franchisen) i Star Wars. Hur min aura var likt en bondatös från socken? Tänkte han babblade på för han var nervös så jag liksom la ingen vidare vikt vid det. Sen ville han visa mig sin lägenhet. Till saken hör är att jag har en stor och nyfiken familj. Så jag ville inte att någon skulle veta om vårt möte. Jag sa därför till min pappa att jag skulle möta min bästa vän, låt oss säga Kajsa för att därefter sova hos pappa på natten då han bodde halvvägs dit.

Jag kände ingen i denna stad, det var på andra sidan länet. Men vem tror ni inte kommer körandes på vägen där vi går, saktar in för att parkera i en ruta i höjd med oss om inte min pappa, hans fru och min gammelmoster med man?!😬😬 De utbrister "Hej Twihard! Kajsa är längre än vi minns och vilket skägg hon har!:bag::bag::meh:. Kul att se att ni är ute och stoltserar." Tydligen skulle de på en roadtrip just denna dag till just denna stad för att kolla på altanbord?

Jag dog inombords och gick vidare, medveten om att nu skulle hela släkten veta att Twihard minsann ÄNTLIGEN mötte någon. Hemma hos killen var det första jag mötte en vägg av Stefan och Krister-saker blandade med Zelda. Han älskade allt det. Inne i hans större etta fanns en fondvägg med Dag-Otto framför vilken ett fint inslaget paket låg. Killen ville att jag skulle öppna det och det var ett (enligt mig) dyrt samlarföremål från Harry Potter. Först ville jag inte ta emot det eftersom det var så dyrt men det blev pinsamt när han i princip gick ner på knä och sa att jag var den första flickan som sett åt hans håll....

Låt säga det blev SÅ stelt. Middagen senare bestod av mikrad fläskbit utan krydda, messmör och osaltade kroketter. Killen visade upp sin farmors gamla porslinsfigurer och foton från sin barndom. Väl hemma började han skicka dikter med kärlek och förklara hur vi kanske var ett par nu. Hur han berättat om mig för sina föräldrar eftersom min pappa såg oss. Jag... dog, och fick sådan ångest.:bag:

Det hela tog slut rätt fort kan jag säga. Jag krossade kanske för stunden hans hjärta när jag sa att vi nog inte kunde ses mer, att vi inte matchade. Han kontrade med att jag var hans den där Padme och hur han drömt om att vi bildade familj och massa. Jag sa tack och hej, blockade överallt och lämnade dejtinglivet för några år.
Oj.
 
Jag har dejtat väldigt lite, intresset för ett förhållande är milt uttryckt minimalt, men under studietiden testade jag några gånger. En dejt gick vi på café och killen pratade hela tiden om att hugga ved :confused:
Kanske samma kille jag mötte efter den andra. Vi möttes under covid-tiden och tog en promenad genom typ en nationalpark. Han pratade BARA om ved. Vad för ved som var bäst, hans dröm om att bygga vedskjul, hur han jobbade med ved och hur träden i parken behövde olika tids torkning för bäst effekt att elda osv. 3 timmar senare hade jag lärt mig mer om ved än jag någonsin velat kunna :P
 
Kanske samma kille jag mötte efter den andra. Vi möttes under covid-tiden och tog en promenad genom typ en nationalpark. Han pratade BARA om ved. Vad för ved som var bäst, hans dröm om att bygga vedskjul, hur han jobbade med ved och hur träden i parken behövde olika tids torkning för bäst effekt att elda osv. 3 timmar senare hade jag lärt mig mer om ved än jag någonsin velat kunna :P
Min dejt var 1998 tror jag så din dejt kanske var hans son?
 
Jösses man har ju tindrat en del, skönt att det är över 😅

En som jobbade med trafikplanering för tåg och anmärkte på att jag var 1 minut och 45 sekunder sen till dejten.
En som hade enormt kontrollbehov och skulle bestämma vilken sida jag skulle gå runt om saker som behövde rundas... Sånt triggar bara mig att göra tvärtom 🙈
En som berättade om hur han valt att åka på en charterresa när hans hund var sjuk och lät föräldrarna ta hand om att ta bort hunden.
En som redogjorde för hur han planerade sin semester med excel i minsta detalj och absolut inte kunde tänka sig något spontant när som upptäcktes när man väl kommit till resmålet.
En som drack minst 5 öl under en timme med mat när jag drack 1 glas vin han blev besviken när jag valde att avsluta och gå hem för kvällen var ju ung och han sugen på att festa.
En som bara pratade om sin båt, jag är inte så förtjust i vatten.
 
Jag tror att min konstigaste dejt var när jag var 18 och var på dejt med en kille som var 24. Vi skulle gå ut och äta (tacorestaurang! Det här var typ 98) och han drack konstant och han var väldigt svår att prata med.

Vi gick vidare till en bar och han fortsatte supa ner sig. Kommer inte ihåg hur det slutade men jag åkte nog hem bara och så hördes vi inte mer, detta var före mobiltelefoner och soc med. Jag kommer ihåg att jag var i chock, detta var inte alls vad jag tänkt mig.
 
Det räknast nog inte som en dejt men jag hade flirtat med en kille hela natten på en klubb (han hade det mest uuuunderbara långa hår jag någonsin sett på en människa :love:) men gick snart och hade egentligen tänkt slumra på busshållplatsen till morgondagen. När han med kompisar dök upp blev det emellertid så att jag åkte hem med honom och hans mamma. :D
Han bodde på vinden i barndomshemmet och vi skulle underförstått ha sex - det första han gjorde var att dra fram kardborreöglor vid sänghörnen och mena att han ville bli fastspänd. Jag var inte så på men tyckte inte det var någon att bråka om så jag spände fast stackarn i sängen - det blev lite hettat och han började mumla om att jag skulle hämta något på TV-bänken. Jag börjar rota och lyfter nästan genast en typisk afrikansk staty, lite långsmal och "fallosformad"....

Jag vet inte om jag någonsin sett någon se så skräckslagen ut! 😅 I efterhand är det ju rätt hemskt (det han ville åt var egentligen kondomförpackningen som låg en hylla ned, men det visste ju inte jag.) Jag var full och fumlig och det blev rätt dråpligt trots att jag ställde ifrån mig statyn.
I alla fall typ sämsta sexet ever för oss båda två skulle jag tro, men vi åt frukost dagen efter och hans mamma skjutsade mig tillbaka till busstationen. De hade en jättefin hund. En pudel.
 
Inte särskilt märklig dejt men den där jag fortast tappat intresse. Kompis tussade ihop mig med kollega på lunchdejt "för vi borde passa bra ihop". Kollegan såg trevlig ut så det verkade lovande tyckte jag, tills vi började prata intressen. På den tiden var jag mycket ute och kanotade och hajkade med kompisar, och det gillade han med. Men, fortsatte han, "när man är ute på sånt med tjejer måste man ju ta det lite lugnare, höhö"
Jag: :meh::meh::meh:
Döm inte ut min ork och förmåga baserat på mitt kön innan du varit ute med mig, tacksåmycket. Det blev ingen andradejt, jag var inte sugen...
 
Den märkligaste var en tysk kille som ville lära sig svenska. Därför fick jag inte prata engelska med honom, utan all kommunikation skulle ske på svenska. Bara det att han knappt sa någonting alls... Vi gick en promenad och han skulle visa mig hur geocaching funkar. Jag försökte prata lite, men fick mest ett leende som svar. Han tyckte att vi skulle hålla varandra i handen medan vi promenerade, men det var jag inte ett dugg sugen på. Inte med någon jag nyss träffat och som knappt sagt ett ord till mig.

När dejten äntligen var över, blev jag överöst av meddelanden och han verkade tycka att vi var ihop och hade en framtid tillsammans. Jag försökte vänligt, men bestämt tacka nej, men han tyckte ju att det gått så bra så det var klart vi skulle ses igen. Tillslut gav jag upp och blockade honom.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 855
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 299
Senast: Rosett
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 820
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 184
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp