Dubbelgångare

Jag jobbar på samma arbetsplats som min dubbelgångare. Jag är lite längre än henne och vi har väldigt olika klädstil men för övrigt är vi mycket lika. Hon är lärare på 4-årsgymnasiet, jag är fritidsledare på internatet och en del elever har supersvårt att skilja oss åt. Jag brukar säga att hon är den onda tvillingen som tvingar dom att lära sig saker. Vi gick faktiskt på detta gymnasie samtidigt en gång i tiden, hon i ettan när jag gick i tvåan. Även då fick jag frågan om det var min lillasyster.
 
Vi hittade ett kort från sjuttiotalet på min ena farbror. Det var en exakt kopia av min bror, nästan kusligt! (Nej, morsan har inte vänstrat ;) ).

Själv lever jag i ovisshet om jag är lik någon eller om folk faktiskt känner igen mig. Jag har ett jobb där jag träffar ganska mycket folk men jag är snudd på ansiktsblind och känner inte igen typ nån..
 
När min släkting AA BB gick på gymnasiet så var hon på väg hem en dag eller kväll, då några killar i en bil frågade om hon ville ha skjuts. Hon sa nej, eftersom hon inte kände dem. De frågade om hon inte var AA BB och hon svarade att det var hon men hon tänker inte åka med för hon känner inte dem.
Minns inte riktigt hur konversationen gick men de åkte vidare.
Senare fick hon veta att det fanns en annan AA BB på samma skola som liknade henne (uppenbarligen).
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 586
Senast: Ramona
·
Relationer Har nog egentligen mer eller mindre känt mig ganska ensam de senaste 6 åren, sen jag flyttade från den stad jag är uppvuxen i. Jag har...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: Sonic76
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 152
Senast: Urigurien
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp