Bukefalos 28 år!

Magic brush?

gulkiwi

Trådstartare
Är det någon som har provat magic brush och kan säga nånting om dom?
Är galet nyfiken på att prova, ska köpa så snart jag får tag i dom!
 
Sv: Magic brush?

Menar du de där som är typ av mjuk plast med piggar ?

Jag är oxå nyfiken, tänkte beställa dem men hittar inte tillbaka till där jag såg dem.....:(
 
Sv: Magic brush?

Åh, dom har jag inte hört om innan. Nu fick jag ett sånt där jobbigt vill ha-begär. :angel: Brukar inte spana på hööks hemsida så ofta så någon får gärna uppdatera mig när de får in dem så att jag kan köpa :D
 
Sv: Magic brush?

Känner samma begär men tror inte att den biter på islandspäls... Men tänk om :P
 
Sv: Magic brush?

Har också hästar som har pälsar likt islandhästar, tänkte att det kan vara värt att prova ändå. Kanske bara funkar på sommarhalvåret? :p
 
Sv: Magic brush?

Jag köpte en förra veckan. Har inte testat den så mycket på hästen, mest på hennes huvud och det tyckte hon var superskönt! :D

Annars funkar den kanon till att borsta bort hår under schabraket, utan att slita på själva tyget.
 
Sv: Magic brush?

Låter tillräckligt intressant för att jag ska prova när den dyker upp på Hööks.
 
Sv: Magic brush?

Känner samma begär men tror inte att den biter på islandspäls... Men tänk om :P

Funkar säkert utmärkt iallafall på sommaren :)

Jag har alla mina på lösdrift (island, shettis, quarter), päls brukar de få. PÅ vintern är det ju nästan omöjligt att använda något annat än piggborste - riktigt grov borste men på sommaren vid pälsfällning måste ju dessa vara super !
 
Sv: Magic brush?

*kl* Köpte ett paket med såna borstar på hööks idag. Syrran provade på sin häst och blev frälst! Det återstår att se i morgon om jag tycker samma sak :)
 
Sv: Magic brush?

Funkar säkert utmärkt iallafall på sommaren :)

Jag har alla mina på lösdrift (island, shettis, quarter), päls brukar de få. PÅ vintern är det ju nästan omöjligt att använda något annat än piggborste - riktigt grov borste men på sommaren vid pälsfällning måste ju dessa vara super !

Var glad att du kan använäda en piggborste på vintern. Min häst får sådan vinterpäls att piggborsten inte kommer ner utan bara glider ytligt. Jag har använt en hundkarda under vintern för att komma ner i hennes päls (med stålpiggar) Det är det enda som funkat. Men fryser gör hon inte:D
 
Sv: Magic brush?

*kl* Köpte ett paket med såna borstar på hööks idag. Syrran provade på sin häst och blev frälst! Det återstår att se i morgon om jag tycker samma sak :)


Vad är det som ska vara så bra med dem?

Såg dem på HÖÖKS igår men tänkte att nej det är onödiga 160 kr.
 
Sv: Magic brush?

Dom gräver fram smutsen och hästarna blir fina i pälsen. Jag tycker att det är väldigt onödigt med trepack, inte har väl folk separata borstar för ben och sådär? :p
 
Sv: Magic brush?

Fungerar dom bra då?
Jag har en riktig skitgris till häst så man blir ju lite nyfiken på dessa "magiska" borstar...
 
Senast ändrad:
Sv: Magic brush?

Bara slå till då ;)

Nyx: Absolut dom fungerar bra, men dom var inte så magiska som jag trodde. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
562
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 210
Senast: Badger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 648
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Nu vet jag inte ifall jag hamnar rätt men fundera på ifall man kan ge en häst en instant Magic spruta när man ska flytta hästen till ett...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp