Bukefalos 28 år!

Magic brush?

Sv: Magic brush?

kl

Jag tycker de var kassa, varken bra för att få bort päls eller fläckar. Möjligt att de funkar på lera, men mina hästar är sällan leriga så det har jag inte testat.

Funkade dock bra på min semi långhåriga katt...
 
Sv: Magic brush?

kl*

Mamma impulsköpte en förpackning så jag blev tvungen att prova dem och jag är faktiskt nöjd. Det går snabbt att få bort lera och päls men största fördelen är att den drar upp och bort allt det där fina dammet som hästarna alltid får i fällningen. Första gången jag har en brun och inte grå häst i fällningstid :D Schabraken är den också bra till, håren släpper direkt.

Eftersom vi har två hästar provade jag även den tredje på vårt lilla fällmonster till katt. Reaktion --> :love:. Len och fin blev han också.
 
Sv: Magic brush?

*kl*

Tycker den fungerar bra, lite jobbig att tömma bara. Slår en kortsidan mot boxdörren, och det går ok. Men är ju lätt att man pajjar piggarna i den kortsidan.

I vilket fall som helst, så tycker jag den passar väldigt bra vid fällning och håret fastnar bra i borsten istället för att flyga runt och sätta sig på mina kläder.

Fungerar mkt bättre på att få bort torkad lera än en vanlig piggborste.
 
Sv: Magic brush?

*kl*

Har haft mina i några månader, "Magic" tycker jag väl inte att de är men ändå är de såpass bra att jag fortfarande använder dem dagligen. Nu i fällningstider tycker jag det blir fulla med päls direkt, och jag testade att stryka av dem mot en gummiskrapa var tredje/fjärde rykttag och det fungerar faktiskt riktigt bra. Sedan får man ändå knacka ur dem mot en kant då och då men jag behöver inte knacka alls lika ofta när jag kör med gummiskrapan.
 
Nu kommer man ju såhär några år efter, men jag såg en video på yt och man ska kunna ha den som piggborste, svettskrapa, rengöring av utrustning, massageborste och så är den ju superlätt att tvätta också! Verkligen en hitt ska definitvt köpa. De fins separat nu också.:banana::bow:
 
@kittythehorsegirl Synd att du inte skrev för ett par månader sen, då hade du kunnat få en av mig..

Jag fick ett paket i present av min mor en gång: en borste ligger bortglömd i ryktlådan, en sålde jag och en ligger bortglömd i städskåpet (användes ett tag till katternas klösträd, men jag ledsnade och dammsuger numera det bara..). Tycker att de är ungefär som min vanliga piggborste, fast obekväma att hålla i och rätt dryga att få rena från hår. Antalet gånger den som faktiskt ligger i stallet har använts är lätträknade.
 
@kittythehorsegirl Synd att du inte skrev för ett par månader sen, då hade du kunnat få en av mig..

Jag fick ett paket i present av min mor en gång: en borste ligger bortglömd i ryktlådan, en sålde jag och en ligger bortglömd i städskåpet (användes ett tag till katternas klösträd, men jag ledsnade och dammsuger numera det bara..). Tycker att de är ungefär som min vanliga piggborste, fast obekväma att hålla i och rätt dryga att få rena från hår. Antalet gånger den som faktiskt ligger i stallet har använts är lätträknade.


Jag använder mina varje dag året om.

Vi ÄLSKAR dom borstarna i stallet :love:

Vi slår dom mot väggen eller golvet och drar svansborsten genom den för att få bort så mycket löst hår som möjligt.

När jag tycker borstarna börjar se tråkiga ut slänger vi dom i tvättmaskinen.
Och ut kommer rena fina borstar :bow:
 
Jag tycker att den är mer praktisk än piggborste eftersom den är mindre och därför funkar bättre på benen. Den är också lättare att hålla i.

En av mina hästar avskydde piggborsten men älskade magic bruschen.
 
Jo det gör dom säkert. Bara aningens trist när saker få fötter och dessutom vill jag inte ha tre men det är väl bara att acceptera ödet ;-)


Vi har över ett dussin borstar till 3 hästar.....
Vi vill att varje häst har sina egna plus att det alltid ska finnas rena när det dyker upp ungar som vill borsta.
Bara att slänga dom i tvättmaskinen efteråt och sen finns det rena borstar igen :D

Minskar eventuell smittrisk..... också....
 
Jag har och har haft i många år. Använder eg bara att ta bort lera från benen. Eller att klia hästen med.

De sätter igen direkt av päls.
 
Jag använde den väldigt mycket till min förra häst som var rätt skitig av sig. Super att få bort torkad lera med! Även vid pälsfällning är den bra.

En period blev hon angripen av älglöss och då fungerade den super som luskam också :p
 
Älskar magic brush! Typ enda borsten jag använder, funkar fantastiskt bra på lera (täckeshatande häst som älskar att rulla sig...). Smuts o hår får jag bort genom att hålla i kanten på ovansidan o slå borsten mot golvet med kortsidan först.
 
Jag gillar Magic Brush så länge ponnyn inte har eller fäller sin vinterpäls. Då funkar den gamla piggborsten bättre.
 
Jag hör till dem som älskar magic brush. Den är super som första borste, lyfter upp smuts och stöv så att det är enklare att damma bort det med viskan sedan. Den är också mitt bästa vapen mot lera i kort päls (under lurvtiden använder jag min svansborste som första lerattack) och vid fällning är det svansborsten, magic brush och därefter furminator så får man bort dagens laddning av hår.

Jag brukar dra den mot en kant eller ryktskrapan alternativt dra fingrarna hårt på den så släpper hår och smuts.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
561
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 210
Senast: Badger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 648
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Nu vet jag inte ifall jag hamnar rätt men fundera på ifall man kan ge en häst en instant Magic spruta när man ska flytta hästen till ett...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp