Mamma som inte bryr sej.

Sv: Mamma som inte bryr sej.

Mina föräldrar har heller aldrig varit intresserade av hästar.

Eftersom jag är uppväxt på en bondgård, fanns dock plats och foder så när jag var fem år köpte de en ponny till mig och min syster. Därefter hade vi häst/ponny tills vi flyttade hemifrån.
Vi red "alltid" hemma, tillsammans eller ensamma.
Föräldrarna var aldrig med - utom förstås när vi var pyttesmå och de inte vågade släppa ut oss själva men från ca 7-8 års ålder fick vi rida själva.

Som vuxen har jag köpt häst på löpande band (men inte sålt så jag har många). Jag har börjat tävla en del, med hyfsad framgång. Två gånger har mina föräldrar varit och tittat. Första gången för att de skulle lämna min syster med sambo hos mig och vi träffades då på tävlingsplatsen.
Andra gången fullt sensationellt i somras när de åkte några mil, tittade på en ridklass och sedan åkte för det var inget kul...
jag är nu 40 år gammal och facit för mina föräldrars hästtittande är alltså två gånger.

Observera att jag skriver detta med glimten i ögat.
Det är helt sant som jag skriver ovan.

Jag är inte det minsta bitter eller besviken. Hästarna är mitt intresse, inte deras.

Å andra sidan får jag mycket praktisk hjälp med min gård - pappa tycker att det är kul med ladugård men att hästarna är onödiga.:angel:
 
Sv: Mamma som inte bryr sej.

Men grejen här är inte bara att mamman inte bryr sig, utan att hon faktiskt är intresserad när det handlar om TS syster. Det är inte ovanligt med föräldrar som är generellt ointresserade, det var mina med, men naturligtvis gör det ont när mamma uppenbarligen förmår intressera sig för systerns ridning.

Jag har inga goda råd att ge, men jag förstår dig TS att du blir ledsen. Det verkar ju som att din mammas och din relation inte är den bästa och det är förmodligen det som smittar av sig på ridningen också. Jag hoppas för din skull att ni hittar ett sätt att få ett bättre förhållande.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 666
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 374
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 563
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 367
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp