Manisk utan att vara bipolär?

Tråkigt att höra om det är så det går till på ditt jobb.
Jag har utretts två gånger och det har varit långa utredningar båda gånger.
Går i DBT och där fyller vi med jämna mellanrum i nya självskattningsformulär för att se hur det utvecklar sig.
Det går inte till så på mitt jobb. Då hade jag inte kunnat jobba där.
Jag pratar mer generella ordalag
 
Haha oj, denna tråd minns jag ju ej :p
Har landat i att jag nog är såhär. Har väl lite högre acceptans för långsamhet nuförtiden, speciellt i coronatider när jag jobbar hemifrån och har all tid i världen, så blir en del latande, vilket nog är bra för mig. Är mer när jag umgås med andra som har lägre energinivå som jag lessnar och vill vidare.

Påbörjade ADHD-utredning för några år sen men eftersom jag inte anses ha någon funktionsnedsättning i samhället avslutades den aldrig, jag har alltid varit högpresterande.
Sover fortfarande kasst och vaknar efter 2-3 h, ganska ofta kan jag somna om och få några timmar till. Kan dock inte somna utan sömnis men fortsätter försöka.
Tar blodprover regelbundet pga kroniska sjukdomar så vet att det inte är någon brist/sköldkörtel eller liknande.
Avslutar alla projekt jag påbörjar och är aldrig deprimerad, så bipolär känns långt borta :)

Vad bra att det går bättre. Tyckte att det du skrev lät oroväckande men det är naturligtvis väldigt svårt såhär över ett forum. :)
 
Känns inte som att vi läser/skriver i samma tråd, du syftade på mitt fall i texten, därav min fråga.
Jag skrev tidigare idag om hur det går nu :)
Läste och svarade som sagt var det äldre materialet tråden. Därav mina inaktuella svar.
Läste också att det verkar bättre nu och det är ju toppen. :)

För övrigt är lite förvirrad och trött idag så huvudet är inte med riktigt. :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 840
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 151
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 264
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
668
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp