Bukefalos 28 år!

Mardröm blev verklighet när mopedist skrämde häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och varför tror jag du är den enda som undrar. :)

Då skriver jag om, vad får dig att skriva så- utan att vara moderator just då?, jag tycker det är en form av mobbning, hånfullt, att raljera så över en användare och du drog med dig fler som skriver och gör sig lustiga som förstod att det var fritt fram- du är ju ändock moderator och borde sätta tonen bättre?, eller är det så illa här att vissa får skriva vad som ( frångå ämnet ex) medans andra blir bannade för samma?.
 
För att som moderator kanske man vill tillbringa en fin sommardag med annat än att hålla koll på trådar som inte leder någonstans och där det förr eller senare spårar ur på grund utav en persons argumentationsteknik.

Då kanske inte fru moderator själv ska gå in och skriva raljerande inlägg om saker som inte tagits upp i tråden?
 
Du kan ju göra som alla andra, anmäl inlägg som du inte gillar.

Hmm, känns lite som när chefen på arbetsplatsen , med sitt uppförande, visar vägen att det är ok att raljera över en anställd, får med en bunt anställda, och så reagerar någon annan - vikarie kanske- och får till svar att klaga hos chefen.Nä du hör ju.

Och du som skrattar och raljerar, vad tillför det tråden om jag får fråga?
 
Jaha, är inte LBB det då?
Eller är det såhär ni uppför er i livet?, skratta och håna, raljera över andra såfort något irriterar er?
Nä och jag är ju den som står på barrikaderna i flera sådana trådar här på Buke.
Har inte skrattat åt LBB, tvärtom så tycker jag det är obehagligt med hens uppträdande. Raljerande är inte kul, här tyckte jag det mest var trött ironi i inläggen.
Det är inte speciellt kul att EN användare diskuterar sönder ämne efter ämne efter ämne och att moderatorerna lägger en stor del av sin tid här på EN användare.
 
Hmm, känns lite som när chefen på arbetsplatsen , med sitt uppförande, visar vägen att det är ok att raljera över en anställd, får med en bunt anställda, och så reagerar någon annan - vikarie kanske- och får till svar att klaga hos chefen.Nä du hör ju.

Och du som skrattar och raljerar, vad tillför det tråden om jag får fråga?
Jag antar att när det gäller synpunkter på moderatorerna så är det @Gunnar som har sista ordet, så är du inte nöjd med hur en tråd modereras så är det ju bara att göra som i verkliga livet, gå vidare till nästa chef.

Mina inlägg tillför lika mycket/lite som dina och LBBs inlägg, tråden handlar om en hänsynslös mopedist som orsakar en olycka med vett och vilja, vad tillför dina inlägg till det? Inte ett skit enligt mig. O_o
 
Där håller jag med, men så är väl cykling den näst farligaste fritidssysselsättningen, näst efter ridning räknat per körd kilometer. Men de har ju ett sjukt förhållande med miljöpartister o kommunpolitiker runt om i Sverige så deras regelverk får vi inte störa ;)
Och man måste som bilförare ta hänsyn till gångtrafikanter, mopedister, traktorer, EPA-traktorer, vilda djur, barn, halt väglag, dimma....osv osv osv Alla olika förhållanden som ofta kräver att man bromsar ner/sänker farten och kör under den högst tillåtna hastighetsbegränsningen. Som något redan påpekat så är det MAX den hastighet du får köra på vägen. Om förhållandena tillåter. Jag måste säga att jag föredrar ett hästekipage framför det mesta av det jag räknat upp ovan. De har oftast vett att försöka ta sig från vägbanan, medan de flesta andra typer av fordon (EPA-traktorer, cyklar, traktorer, mopeder) håller sig kvar utan att göra en ansats till att försöka stanna och/eller flytta på sig för att göra trafiksituationen säkrare. Men man läser så sällan om agg gentemot dem? Jag kan bli rent kallsvettig av tonåringar på mopeder, till exempel....:crazy:
 
Och man måste som bilförare ta hänsyn till gångtrafikanter, mopedister, traktorer, EPA-traktorer, vilda djur, barn, halt väglag, dimma....osv osv osv Alla olika förhållanden som ofta kräver att man bromsar ner/sänker farten och kör under den högst tillåtna hastighetsbegränsningen. Som något redan påpekat så är det MAX den hastighet du får köra på vägen. Om förhållandena tillåter. Jag måste säga att jag föredrar ett hästekipage framför det mesta av det jag räknat upp ovan. De har oftast vett att försöka ta sig från vägbanan, medan de flesta andra typer av fordon (EPA-traktorer, cyklar, traktorer, mopeder) håller sig kvar utan att göra en ansats till att försöka stanna och/eller flytta på sig för att göra trafiksituationen säkrare. Men man läser så sällan om agg gentemot dem? Jag kan bli rent kallsvettig av tonåringar på mopeder, till exempel....:crazy:
Har du helt missat cykeltrådarna? :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När en äldre häst skulle avlivas i Stockholmstrakten gick något fruktansvärt fel. En fullt frisk 4-åring avlivades i stället. Här...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Personal från Mariestads kommun gick in hästhagar för att kontrollera brunnar utan att först informera hästägaren. Hästarna blev rädda...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Bufera
·
  • Artikel
Hästnyheter Malin Lindqvist bröt fotleden när hästen skrämdes av en fortkörare, som dessutom bara körde vidare. Ingen annan stannade heller för att...
Svar
17
· Visningar
1 182
Senast: Efwa
·
  • Artikel
Hästnyheter I går skrämde en hund två ekipage på Ekerö strax utanför Stockholm. Efter skräckfärden i skogen avlivades en av hästarna efter att ha...
Svar
1
· Visningar
1 078
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp