Mardröm blev verklighet när mopedist skrämde häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ryttaren är ansvarig men det är som med andra småbrott, sådan du själv skrutit med att du utför, att ingen lägger resurser på att utreda och åtala.
Och det menar du gör att den lagstiftning som somliga i sin naivitet vägrar tro existerar...upphör att existera?
Visst kan vi diskutera annat än just den lagstiftningen, det är tydligt att du önskar det, förmodligen för att du inser att du inte har hållbara argument och likt en treåring söker du andra utvägar..
 
Eller köra på en okopplad hund? En drivande jakthund i jaktsäsong fast varningskyltar om jakt var uppsatt. Trots bommar har cyklisten tagit sig ut i skogen...
Kör en bil på en okopplad hund så är hundägaren ansvarig för de skador detta förorsakar på bilen..En bra lösning, skulle vara samma för häst
 
Som man bäddar får man ligga är oftast applicerbart angående argumentationsteknik (eller snarare brist på sådan) i trådar med. Det var inte Lena H som la ribban och satte tonen direkt..
Men vad har en argumentationstekning att göra med det enla och ovedersägliga faktumet hur lagpraxis ser ut idag. Visst jag är fubbig som skriver sanningen på näsan på de naiva som inte ens klarar av en enkel lagtext:D
 
Det är väldigt tråkigt att du blir så upprörd över detta men enklast är nog att låta det passera.
Huvudsaken är vaäl att den drevet riktar sig mot inte blir upprörd. Det är snarare patetiskt att läsa, när man inser hur svaga ens argument är så väljer man andra, som inte har med saken att göra
 
För att inte tala om dem som får för sig att cykla i skogen och rätt vad det är kan komma på full rull ut i trafiken och buckla en stackars bil! :nailbiting:
Då täcker den lagstadgade försäkringen de skador som förorsakas och en ev rättegång fastställer skadestånd o straffanspråk
 
Vargfrågan. Glöm inte vargen.

Om vi kör en tråd med Varg bröt mot allemansrätten och skrämde häst, då sänker sig friden över resten av forumet. :)
Ja men gör det då, så kan du fortsätta drömma om att du har rätt vad det gäller försäkring o ersättning där hästar skadar bilar.
 
Glöm inte att den omoraliske ryttaren också var abortvägrare som kämpade för samvetsfrihet så hon kunde vara barnmorska.
Och sambandet med hästar och försäkringar? Jag förstår, du klarar inte av att föra en saklig diskussion i ämnet varför du driver iväg i förtvivlan till andra ämnen.
 
Och sambandet med hästar och försäkringar? Jag förstår, du klarar inte av att föra en saklig diskussion i ämnet varför du driver iväg i förtvivlan till andra ämnen.
Jag trodde vi diskuterade ridning i trafik, vem som ska visa hänsyn och hur. Jag var inte med när försäkringar kom in i bilden. Så nej, jag klarar inte av att föra en saklig diskussion om hästar och försäkringar, eftersom jag inte deltagit i en sån diskussion och inte har intresse av det ämnet.

Har du testat en funktion som kallas multicitat förresten? Då slipper du ha monolog i 10 inlägg på rad.
 
Jag trodde vi diskuterade ridning i trafik, vem som ska visa hänsyn och hur. Jag var inte med när försäkringar kom in i bilden. Så nej, jag klarar inte av att föra en saklig diskussion om hästar och försäkringar, eftersom jag inte deltagit i en sån diskussion och inte har intresse av det ämnet.

Har du testat en funktion som kallas multicitat förresten? Då slipper du ha monolog i 10 inlägg på rad.
Nä varför det, då får man ju multisvar och drevet blir så obetydligt litet då :sneaky:
 
Så du är bara här för att tjafsa och bråka? Få till ett så stort drev som möjligt? Är det behov av uppmärksamhet du söker, eller är du bara uttråkad?
Det visar sig ju här, har man en åsikt som avviker, plussar på med fakta och har lite vassare tunga så går drevet. Och vissa "Nick" är betydligt aktivare som bjäbbande taxar. Börjar men sedan bukta så blir det ju riktigt trevligt. De drivande tappar bort sig och förfaller till fantasier och byter ämne allt för att undvika den obehagliga sanningen
 
Det visar sig ju här, har man en åsikt som avviker, plussar på med fakta och har lite vassare tunga så går drevet. Och vissa "Nick" är betydligt aktivare som bjäbbande taxar. Börjar men sedan bukta så blir det ju riktigt trevligt. De drivande tappar bort sig och förfaller till fantasier och byter ämne allt för att undvika den obehagliga sanningen
Inte svar på min fråga. Du ville ha ett större drev. Min fråga: är det bara därför du är här? För att bråka och tjafsa. Frågan gäller dig, enbart dig. Inte vad andra gör eller tänker
 
Är det bråk och tjafs att påpeka fakta. tja du verkar tycka det i alla fall
Fortfarande inte svar på min fråga. Det är en väldigt enkelt formulerad fråga.
Du ville ha ett större drev. Min fråga: deltar du i diskussioner här för att få igång tjafs och bråk?

Ganska tydlig fråga. Nu ska jag sova, så jag får vänta till i morgon för att se om du är kapabel till att svara på en direkt ställd fråga då. Tredje gången gillt? Kanske..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När en äldre häst skulle avlivas i Stockholmstrakten gick något fruktansvärt fel. En fullt frisk 4-åring avlivades i stället. Här...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Personal från Mariestads kommun gick in hästhagar för att kontrollera brunnar utan att först informera hästägaren. Hästarna blev rädda...
Svar
2
· Visningar
972
Senast: Bufera
·
  • Artikel
Hästnyheter Malin Lindqvist bröt fotleden när hästen skrämdes av en fortkörare, som dessutom bara körde vidare. Ingen annan stannade heller för att...
Svar
17
· Visningar
1 164
Senast: Efwa
·
  • Artikel
Hästnyheter I går skrämde en hund två ekipage på Ekerö strax utanför Stockholm. Efter skräckfärden i skogen avlivades en av hästarna efter att ha...
Svar
1
· Visningar
1 075
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp