coolia

Trådstartare
Nu har jag mött folk av båda könen med detta smeknamn. Lätt förvirrande...tänker du på en man eller kvinna när du hör Marre? Och vad heter man när när har Marre som smeknamn?
 
Nu har jag mött folk av båda könen med detta smeknamn. Lätt förvirrande...tänker du på en man eller kvinna när du hör Marre? Och vad heter man när när har Marre som smeknamn?

Mitt marsvin hette Marwin och kallades för Marre :D

Mariett och kallas för Marre på en kvinna kanske? :p
 
Båda faktiskt. Har en vän som kallas Marre (man) heter Martin, hans fru heter Marie, bäddat för missförstånd :p
 
Det beror nog på att jag vuxit upp med tjejkompisar med det som smeknamn och nu ramlade jag över en man som kallas för Marre. Inte svårare än så.
Charlie, Kim, Alex vet jag ju att det kan vara både och.
 
Nu har jag mött folk av båda könen med detta smeknamn. Lätt förvirrande...tänker du på en man eller kvinna när du hör Marre? Och vad heter man när när har Marre som smeknamn?
Jag heter Marika och en av mina trafikledare började kalla mig Marre, första gången jag någonsin får ett riktigt smeknamn. Aldrig tänkt på att mitt riktiga namn kunde bli ett smeknamn, men jag gillar't. :)
 
Varför är det förvirrande? Finns väl hur många såna exempel som helst, mitt smeknamn är ett. Går som Alex till vardags, är väl lika vanligt smeknamn på både Alexandra och Alexander? Jag har svårt att se i vilka sammanhang det är viktigt att veta vilket kön personen har?

I typ alla sammanhang? Vi är fortfarande några som tycker att ha vilket kön du vill, men du är inte könlös, det går vi inte på! ;)
 
Tror det beror på lite vad man är van vid. För mig är Marre en Martina eftersom det är den enda jag stött på som heter/kallas det. :)
 
I typ alla sammanhang? Vi är fortfarande några som tycker att ha vilket kön du vill, men du är inte könlös, det går vi inte på! ;)
Kan du ge exempel på situationer det är viktigt att jag poängterar mitt kön för folk där det inte skulle framgå på annat sätt (tänker typ nätdejting, där lär det uttalas på annat sätt än via namnet, i övrigt har jag svårt att se hur det skulle vara viktigt)?

Säg om du tar mailkontakt med en butik och du får svar från en Kim, frågar du Kim om dennes kön eller anser du kanske det vara irrelevant i sammanhanget?

Jag kan ju erkänna att jag hade känt ett obehag vid en sån fråga.
 
jag har känt en Mats och en Marie som båda kallades Marre

Och när ämnet ändå är uppe, så fanns det tidigare ett tjejgäng på ridklubben som kallades Vicke, Chrille och Ulrik....
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
10 383
Senast: Lilla
·
Avel Idag föddes mitt efterlängtade föl🥺 kan dock inte komma på ett namn, hade tänkt Valkyria men det blev en hingst. Någon med några tips...
Svar
10
· Visningar
824
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 093
Senast: Stergo
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp