Vad för litet glädjeämne har du haft i livet idag?

Jag håller helt med. Jag tycker att det är rätt lågt att göra sig rolig över någon annans stavfel. Alla vet att dyslexi finns. Det borde inte vara en överraskning för nån.
Och jag trodde inte att det var något stavfel utan läste det bara som det stod, att @Tranan hade fått ett gratis kort (vilket ju hade kunnat vara en fullt rimlig positiv sak, och hann tänka ”vad trevligt”) och reagerade inte ens på att det saknades en bokstav.
 
Senast ändrad:
Dyslexi är roligt :(

Fast hur skulle jag kunna veta att du har dyslexi eller om det var ett vanligt slarvfel?

Nämnde jag dig?
Ja, du citerade ju @parellikusken med "dyslexi är roligt :( " ?

Jag förstår att det är jobbigt om folk gör sig löjliga över ord som blir fel men det händer alla ibland att ord blir fel och betydelsen gör att något blir lite roligt. Det är inte personligt alltid och det kunde även tolkas på två sätt med ett grattiskort eller ett gratis kort, båda något bra :D Kommentaren efter med autokorrekt var onödig dock.
 
Upptäckte att det var väldigt bra rabatt på min favoritjuice i närmsta mataffären. Sådär så att de begränsat hur många man får köpa. Max 2 förpackningar per person. Jag köpte såklart två. Normalt sett köper jag aldrig någon form av dricka eftersom det finns vatten i kranen, så när det är något gott till riktigt bra pris, då lyxar jag till det lite :D
 
Jag har purgeat varenda växt i mitt växtrum till följd av ohyra och oförmåga att greja där inne pga läget. En av de få växter där inne som jag vill ersätta är min kära fallskärmsranka.
Igår kikade jag på vad en lokal loppis lagt upp för bilder inför dagens öppning och sedär, fallskärmsrankor! Åkte dit vid öppning och fick tag på två krukor med flera sticklingar i varje för typ inga pengar alls, så nu ska jag väl få en tät planta sen :love:
 
Skulle ta en kvällspromenad med vän, men bestämde mig för att gå ut tidigare för att njuta av solen och träna lite lydnad med hundarna på en gräsmatta. Totalt sett blev det två timmar utomhus i strålande sol, precis lagom varmt, snudd på vindstilla och det gjorde underverk för humöret. Sedan kunde jag messa sambon och be honom sätta igång ugnen när jag var på väg hem, så snart har jag god pizza till middag och herrejösses så hungrig jag blev av all utevistelse!
 
Min sambo igår (ja han är väl alltid ett glädjeämne men men), jag var på konferens i Stockholm hela dagen och var beredd på hundgöra i stallet när jag kom hem men nejdå! Han hade mockat, fodrat, fyllt på vatten och så packat höpåsar, så jag behövde bara släppa in. Sen hade han handlat och lagat kvällsmat också men det var mer väntat 😆
 
Idag gjorde jag den sista burken ramslökspesto av all ramslök jag plockade i helgen. :d Nu har jag så jag klarar mig ett tag. Eller ett litet tag. Eller kanske i alls fall en vecka eller två.... :laugh: *ÄlskarRamslök!* :love:
(Varje dag jag kommer hem från jobbet så är det som att ramslökspestoburkarna står och ropar på mig, så att jag bara MÅSTE sleva i mig litegrann.:D)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 129
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 499
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 254
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
1 801
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp