O

Osis

hej!
jag tänkte bara fråga om vilken den bästa rasen är?
skriv vad ni tycker.. :banana: själv tycker jag /rex/teddy/okänt/virlvel korsningar är bäst (om det nu är en ras)
 
Jag själv föder upp shelties, men har både teddy, rex, nonself och virvlar här hemma. Svårt att säga om någon speciell ras skulle vara bättre än den andra, beror mer på hur marsvinet i sej är i temperament och då spelar det ju ingen roll om det är rasrent eller ej.

http://hem.passagen.se/ullesmarsvin
 
Det beror på vad du själv tycker är sötast :D
Själv tycker jag långhår är vackrast och avlar på just det :cool:
Här hemma finns shelties, merinos, en teddy och en self cream :)
 
Jag har själv teddys, tycker de är supersöta. :love: Men gillar även släthåriga (gärna tort'n'white eller black). Långhåriga är inte riktigt min grej.
 
Har själv marsvin av rasen peruan tycker dom är sötast :love: Har även haft virvelmarsvin för flera år sen och dom är också fina (alla marsvin är ju det). Men jag gillar långhåriga mer!
 
ja ni har rätt att det inte finns någon speciell ras som är bäst... det är ju ett tycke man har själv. men men tack för alla svaren.
 
gillar mina korsnings flickor, skulle vilja ha en merino eller texel.
 
Har ju alldeles glömt...hade jag varit frisk och haft mer plats hade jag nog hämtat hem några angora (långhårig abby) och mohair (långhårig krullig abby) från Tyskland :D
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 180
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
412
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Hej! Här kommer en lite konstig fråga. På SKKs kopahund.se kan man ju söka på raserna och läsa lite om dem. Beskrivningarna är så vitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 992
Senast: Fetaost
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp