Bukefalos 28 år!

Marsvinshona som beter sig som hane?

tigerfisken

Trådstartare
Jag har fyra marsvinshonor i en bur, mor och tre döttrar, vad jag kan se är det tjejer allihop iaf. Men den ena går runt och kurrar så som hanarna gör när dom vill para sig och så försöker hon hoppa på sin syster ibland. Kan dom göra så eller ser jag så illa. Har två småpojkar oxå i en annan bur och på dom syns det iaf att det är pojkar.
 
Sv: Marsvinshona som beter sig som hane?

Jag har fyra marsvinshonor i en bur, mor och tre döttrar, vad jag kan se är det tjejer allihop iaf. Men den ena går runt och kurrar så som hanarna gör när dom vill para sig och så försöker hon hoppa på sin syster ibland. Kan dom göra så eller ser jag så illa. Har två småpojkar oxå i en annan bur och på dom syns det iaf att det är pojkar.

Så gjorde mina honor jämnt i omgångar ;) Är väl när dom brunstar. Titta på kossorna, dom beter sig också som tjurar när dom brunstar och hoppar upp på andra kor. Mina kaniner försöker också betäcka varandra när dom brunstar.
 
Sv: Marsvinshona som beter sig som hane?

Ja jag tänkte det kunde vara så, hon gör det bara ibland. Jag har precis gett bort två av mina honor till en kvinna som hade flera marsvin och det sista hon frågade mig var om jag var säker på att det var två tjejer nu så hon inte släppte in en hane bland sina honor... Jag är rätt övertygad om att det är en tjej för om jag kollar på tjejerna och killarna så har ju pojkarna en lite prick över analen och tjejerna ser bara ut som ett y, men kanske det kan var svårt att se ibland?
Kan ju hoppas för hennes skull att det var en tjej :angel:

Förresten, är det vanligare att tex rödvita marsvin är honor och skölpaddsfärgade är hanar eller är det mest ett sammanträffande? På katter är det väl så att vissa färger är vanligare för hanar resp honor?
 
Sv: Marsvinshona som beter sig som hane?

Ja jag tänkte det kunde vara så, hon gör det bara ibland. Jag har precis gett bort två av mina honor till en kvinna som hade flera marsvin och det sista hon frågade mig var om jag var säker på att det var två tjejer nu så hon inte släppte in en hane bland sina honor... Jag är rätt övertygad om att det är en tjej för om jag kollar på tjejerna och killarna så har ju pojkarna en lite prick över analen och tjejerna ser bara ut som ett y, men kanske det kan var svårt att se ibland?
Kan ju hoppas för hennes skull att det var en tjej :angel:

Förresten, är det vanligare att tex rödvita marsvin är honor och skölpaddsfärgade är hanar eller är det mest ett sammanträffande? På katter är det väl så att vissa färger är vanligare för hanar resp honor?

Man ser tydligt pungen på pojkarna när de är äldre, och trycker man på buken kommer penisen fram även om de är små och jo, ser ut som två prickar. Och ja, honorna ser ut som ett Y.

Nej vad jag vet har marsvin inga könsbundna färger, aldrig hört om det på marsvin iaf.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 364
Senast: manda
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 251
Senast: MissFideli
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 402
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp