Bukefalos 28 år!

Maskeradutklädnader

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Alla har väl varit med på någon maskeradhoppning i sina dagar. Men vad har ni varit utklädda till?

Själv har jag varit fjortis, Barbie och Ipren-mannen :D
(Har dessvärre inga bilder tillgängliga)

Nästa gång det blir maskeradhoppning ska jag nog vara Rapunzel - det enda jag behöver är en klänning haha :laugh: (Både en vit springare och hår jag kan sitta på har jag sedan tidigare...)

Vad har ni andra varit? Eller har ni några tips på vad man annars kan klä ut sig till?
 
Jag och hästen har varit...

Grisar:
adeed533-e064-43ca-8bde-cb57f63adc50.jpg

Renar/"Rudolfar"

10806263_10152895215919809_4998643175300762619_n.jpg


Stjärngosse och lucia i ett luciatåg (jag fastnade inte på den bilden)

10432990_10152973392034809_7227670336275669015_n.jpg
 
Åhhh kamel temat va ju helt underbart !

Syrran och jag va MC förare dvs skinnställ och mc hjälm och hästarna hade registreringsskylt i svansen och backspeglar i nacken (flugsmällor ihopsatta med silvertejp på som "spegel") och som låttema "the leader of the pack" (man fick lämna in egna låtar som de spela under hoppningen) ... Nu vann vi "hoppbiten" så vi fick inte utklädnadspriset men fick höra att hade vi inte vunnit hoppningen hade vi fått utklädnadspriset :)
 
Jag har bara varit med på en maskeradhoppning. Vi hoppade i lag och jag var djävul och min vän var ängel :). Glorior/horn på både häst och ryttare. Har tyvärr inga bilder för detta var innan digitalkamera-tiden för min del.
 
Jag och hästen var riddare med tillhörande utstyrsel ;) Vi vann maskeraden (och tre kg godis!), hoppningen var en CR, som vi fick en rosett för!

Bild finns här :)
 
Jag och hästen var riddare med tillhörande utstyrsel ;) Vi vann maskeraden (och tre kg godis!), hoppningen var en CR, som vi fick en rosett för!

Bild finns här :)
Vi ska snart ha maskeradhoppning på ridskolan och jag var inne på riddartemat, men insåg att jag inte kommer ha tid att hinna sy, så slängde om idén. Var lite inne på medeltid också men jag insåg att det också skulle ta tid att sy.
Har letat idéer, för jag vill klä ut mig till något kul.

Hade en simpel idé att rida i mina arbetskläder och försöka klä ut hästen till en lastbil, men det kändes inte så roligt. Så svårt när det helst inte får kosta så mycket heller. :p
 
Vi ska snart ha maskeradhoppning på ridskolan och jag var inne på riddartemat, men insåg att jag inte kommer ha tid att hinna sy, så slängde om idén. Var lite inne på medeltid också men jag insåg att det också skulle ta tid att sy.
Har letat idéer, för jag vill klä ut mig till något kul.

Hade en simpel idé att rida i mina arbetskläder och försöka klä ut hästen till en lastbil, men det kändes inte så roligt. Så svårt när det helst inte får kosta så mycket heller. :p

Att klä ut hästen till varg med gummimask och lurviga ben och dig till rödluva borde väl vara ganska lätt? ^^
 
Att klä ut hästen till varg med gummimask och lurviga ben och dig till rödluva borde väl vara ganska lätt? ^^

Det hade ju varit en idé :up: , men nu har jag en annan som jag kommer avslöja efter att tävlingen varit (vet ju inte om några av dom som ska va med där läser här). :p
 
Vi ska snart ha maskeradhoppning på ridskolan och jag var inne på riddartemat, men insåg att jag inte kommer ha tid att hinna sy, så slängde om idén. Var lite inne på medeltid också men jag insåg att det också skulle ta tid att sy.
Har letat idéer, för jag vill klä ut mig till något kul.

Hade en simpel idé att rida i mina arbetskläder och försöka klä ut hästen till en lastbil, men det kändes inte så roligt. Så svårt när det helst inte får kosta så mycket heller. :p

Min syrra var beduin och hennes ponny arab med massa tofsar fastsatta i ett schabrak som var klätt i nåt sammetsliknande tyg. Hon själv var typ draperad i lakan som var lite omgjort och ett par vita vida brallor till. En idé kanske?
 
Jaha, har dålig koll här. :o :angel:
Tyvärr har jag ju ingen arab, har ju ett halvblod, men smart idé att utnyttja rasen i alla fall. :up:

Syrrans ponny är en New Forest, hon var bara "utklädd" till arab ;) Hade såna tofsar överallt i träns och på schabraket för att det skulle bli så likt en arab utrustningsmässigt som möjligt. Kanske inte lika lätt på ett (stort?) halvblod men en utklädnad är ju en utklädnad :D
 
Syrrans ponny är en New Forest, hon var bara "utklädd" till arab ;) Hade såna tofsar överallt i träns och på schabraket för att det skulle bli så likt en arab utrustningsmässigt som möjligt. Kanske inte lika lätt på ett (stort?) halvblod men en utklädnad är ju en utklädnad :D
Jaha, jag fattade det som om hästen var en arab. :o
 
vet en som klädde ut hästen till elefant, grått täcke med hals, öron (tyg med ståltråds ram) fastsatta på tränset och en grå lång strumpa fastsatt på nosgrimman. flätad svans med grå svanslinda.
ryttarna var typ indiska dansare.
hästen var en vanlig stor brun men det blev en väldigt bra utklädnad ^_^
 
Det snyggaste jag sett var en svartbrun häst och en ryttare i mörk kropsstrumpa, båda med med påmålade skelett, tänk röntgenplåtar! De måste dessutom lagt ner en massa tid på att försöka få det so korrekt som möjligt.

(Däremot var det väl inte helt OK från alla vinklar, utan bäst sett rakt från sidan.)

Halvskalad banan, men banan som ena benet och skal som det andra var också rätt lyckad,men jag konner inte ihåg hur den hästen var maslerad. Även om jag tycker de öppnat bananan i fel ända, så skaftet där den suttit fast vid stocken stack upp på hjälmen, det är ju den ändan man öppnar i eller hur?!
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 565
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Trassel12
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 151
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 144
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp