Bukefalos 28 år!

Maskeradutklädnader

vet en som klädde ut hästen till elefant, grått täcke med hals, öron (tyg med ståltråds ram) fastsatta på tränset och en grå lång strumpa fastsatt på nosgrimman. flätad svans med grå svanslinda.
ryttarna var typ indiska dansare.
hästen var en vanlig stor brun men det blev en väldigt bra utklädnad ^_^
Det har jag också sett!! Eller liknande i alla fall :) De jag såg sjöng till någon låt som nämnde en elefant.

Har även sett julgran och julkula, biodlare och bikupa, clowner. Fast det var inte maskeradhoppning utan bara utklädnad.

Har även varit enhörning med änglar (eller hästen var enhörning, jag var ängel) :D
 
tomtetoltren.jpg

Tomte och Ren på tomtetölttävling. Svårt att urskilja hornen i mörkret, men lite hönsnät och svart flex-linda är de gjorda av. Var tvungen att ha ett rejält träns(nnosgrimma) att fästa i, så inte tyngden tog i bettet. Dvs hornen sitter bara i nosgrimman.
 
Det har jag också sett!! Eller liknande i alla fall :) De jag såg sjöng till någon låt som nämnde en elefant.

Har även sett julgran och julkula, biodlare och bikupa, clowner. Fast det var inte maskeradhoppning utan bara utklädnad.

Har även varit enhörning med änglar (eller hästen var enhörning, jag var ängel) :D
Ja det var bara utklädning tävling här, inte maskerad hoppning. Hade varit lite jobbigt för hästen annars :p.
 
Jag var utklädd till pirat nu när vi hade maskeradhoppning. Gjorde en egen ögonlapp av ett par gamla solglasögon, så jag fortfarande kunde se med båda ögonen, samt sydde och målade ländtäcket själv. :)

11416324_10206991379053386_8126524927475328577_o.jpg


11219543_10206991376013310_1631611030953507091_o.jpg


10514448_10206991381533448_8907532391408348314_o.jpg
 
@RedHyuuga Hade en simpel idé att rida i mina arbetskläder och försöka klä ut hästen till en lastbil, men det kändes inte så roligt. Så svårt när det helst inte får kosta så mycket heller. :p

En skylt framtill i martingalen där det står Scania, och sedan dekalerna på vojlocken där det står skrivet Queen of the road borde ju övertyga om att hästen är en lastbil :)
 
Senast ändrad:
En skylt framtill i martingalen där det står Scania, och sedan dekalerna på vojlocken där det står skrivet Queen of the road borde ju övertyga om att hästen är en lastbil :)
Va, Scania? :eek: Näe, det där går inte för sig, är ju Volvo-fantast. :rofl:
Skämt åsido, det var en ganska cool idé, nackdelen är att min egen häst inte har någon martingal som passar än, trots att det är stl full och jag gjort fler hål, men nu lär det väl dröja till nästa maskerad å nu har jag fått fler idéer. :up:
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 500
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Trassel12
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 015
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 857
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp