Bukefalos 28 år!

måste jag göra ett nytt högskoleprov eller ej?

AgentCarter

Trådstartare
Jag vet att ett prov gäller i fem år men jag har funderingar kring när det går ut. Stenklart eller hur?

Nej men jag skrev ett prov vårterminen 2010 med för mig bra resultat, nu i vår går det ut alltså.
Men, går det att använda för att söka till denna höstterminen?
När går helt enkelt femårsgränsen? Säg att resultatet går ut 16 april och jag ansöker 15 april borde det väl räknas eller hur fungerar det?

Jag är inget sugen alls på att skriva ett nytt, har inte skrivit på fem år och lägg dessutom till att de har gjorts om sedan dess. Så om jag slipper vore jag en mycket lycklig person!
 
Som jag förstått det gäller det från terminen som närmast följer efter att man skrivit och fem år framåt. T.ex. så skrev jag mitt prov HT-11 och det är giltigt till och med VT-17.

Som tidigare sagt står det på antagning.se hur länge provet är giltigt, så logga in där och kika.
 
Att jag missade det förut när jag kollade poängen! Gällde till höstterminen 2015 så jag är i princip garanterad en plats då.
Om inte nu antagningen höjs med 0,5 + men känns ganska otroligt :p
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 854
Senast: kryddelydd
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 497
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 548
Senast: Nominous
·
O
Gravid - 1år Jag plussade den 25 april, vilket på sätt och vis var planerat. Vi båda ville ha barn och därför satsade vi på det. Dock var vi inte...
Svar
13
· Visningar
2 080
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp