Bukefalos 28 år!

Mat/snacks till picknick?

DeadSerious

Trådstartare
Lite hastigt och lustigt ska jag ordna en picknick för mig och pojkvännen imorgon, och som vanligt har jag noll inspiration samt väldigt begränsad picknick-erfarenhet ;)

Vad finns det för gott som kan avnjutas på stranden med en flaska vitt?

Har inte tänkt mig någon direkt mat, vi båda lär ha ätit innan, så tänker mig lite olika lättare saker. Pv skulle ta med sig lite ostar, men resten är upp till mig att fixa.

Har själv funderat på typ frukt och kanske någon ölkorv eller något. Men vad för frukt kan vara gott att ha med? Kanske något som man annars inte äter så ofta? :) Kanske skulle fixa några snittar eller något med, tips på goda sådana mottages gärna! Funderar även på något gott bröd med olivtapenade, men vad för bröd är egentligen godast till det? Kanske skulle jag baka något gott med, socker är alltid trevligt :D

Ja, släng in alla era idéer! Både jag och pv är öppna för att smaka det mesta så ingen kräsenhet att ta hänsyn till :p

Har hela dagen imorgon på mig så det finns tid för en del förberedelser i alla fall :)



Edit:

Vad rörigt det blev! Slänger in en lista i punktform också för enkelhetens skull.
Jag vill ha tips på:
* Allt möjligt som kan vara gott att ha med sig på picknick.
* God frukt som man kan dela i bitar och ta med.
* Goda snittar eller något annat lätt och litet.
* Bröd som är gott till olivtapenade.
* Något sött och gott som även det är enkelt att ta med sig!

;)
 
Senast ändrad:
Sv: Mat/snacks till picknick?

Jordgubbar! Vet inte var du bor men här har det börjat säljas helt underbara svenska jordgubbar :d
 
Sv: Mat/snacks till picknick?

Åh, vad mysigt, älskar sånt :love:
Tänk charkbricka, massa goda små ostar, skink/korvbitar, baguette eller ett gott surdegsbröd, grissini och såklart jordgubbar! Om ni vill ha matigare, så kanske cous cous/pasta-sallad med parmaskinka eller strimlat kött. En ask noblesse, såna där tunna choklad"kex", tycker jag är bra på picknick!
 
Sv: Mat/snacks till picknick?

Fruktsallad med jordgubbar, ananas, päron, clementiner, äpple och allt vad man nu känner för kanske skulle kunna vara något? :)
 
Sv: Mat/snacks till picknick?

Chakladdoppade jordgubbar och melon i skivor. Kanske smoothies? Enkelt att ta med i en termos. :)
 
Sv: Mat/snacks till picknick?

*svar till alla*

Tack för alla tips!
Som det ser ut nu så lutar det åt att det blir jordgubbar med kesella, galiamelon med parmaskinka (hur gott som helst för den som inte provat!), ananas, något gott bröd (möjligen surdegsbröd och grissini som SweetBriar skrev!) med olivtapenade, eventuellt en ask noblesse och någon slags korv. Och så ostarna som pv tar med sig från jobbet då :)
 
Sv: Mat/snacks till picknick?

Nötterna.. glöm ej nötterna! ;) (typ lättsaltade rostade mandlar)

Hoppas ni får en mysig picknick!
 
Sv: Mat/snacks till picknick?

Är det kladdiga saker (syftade på melonen) kan du ta med tandpetare att plocka upp den med :) tar inte sån plats som bestick och man slipper kladdiga fingrar. Melon brukar ju tendera att kladda kvar även efter att servetter använts.
 
Sv: Mat/snacks till picknick?

Tusan också att jag inte läste det där innan jag åkte och handlade, nu får vi klara oss utan nötter! Men det ska nog gå ändå ;)

Deathslyna - tandpetare till melonen hade jag tänkt på :) Sätter en tandpetare i varje bit så håller sig prosciutton på plats med :D men tack!
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 648
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 202
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag funderar på att bli vegan. Jag har under flera år varit i princip vegetarian men nu är jag sugen på att ta det lite längre. Detta...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 961
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp