Bukefalos 28 år!

Matar varandra?

L

Lukka_82

Hej!

Brukar undulater mata varandra??? Tror att den äldre av mina fåglar matar den yngre...(ca 1.5 år yngre)....
 
Det är en djupt rotad instint, speciellt vid parningstid o som uppvaktning. Har man bara en undulat så vill de gärna mata husse/matte...undulater bara älskar att få lite spott direkt från tungan!!!

Om de inte får lov att mata så kan de bli väldigt olyckliga. Det är även därför man kan se ensamma undulater spotta på sina favoritleksaker eller spegeln (tror det är en annan undulat).
 
Aha. :) Trevligt. Jodå, nog får han mata allt..tycker mest det ser charmigt ut så...:)
 
Min papegoja vill väldigt gärna mata mig.
Han hade en träand vars öga han alltid matade
när han var ute och i mikron bor hans spegelbilds
flickvän som han uppvaktar flitigt.
Stackarn :love:
 
Ja det är väldigt gulligt o snuttigt när de har en kompis/partner som de kan lägga sin uppmärksamhet på. :)
 
Japp, visst är det. :) Han är så pysslig med henne i allmänhet, matar henne, kliar henne och så..:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har två hundar. 1 år och 1,5 år båda tikar. Den yngre är finnspets och den äldre blandras( labrador, golden, pudel och jackrussel)...
Svar
15
· Visningar
794
Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
716
Senast: _Elly_
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 414
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp