Bukefalos 28 år!

Mats Green, M: ”Jag hoppas valrörelsen handlar om arbetslinje mot bidragslinje”

Mats Green kom ut ur den röda garderoben som moderat när han gick i nionde klass. Något oväntat för att vara född i en socialdemokratisk familj och uppvuxen i miljonprogrammet Öxnehaga. Som Moderaternas arbetsmarknadspolitiker drömmer han om en valrörelse där arbetsmoralen står mot bidragslinjen.
 
Ja, finns ju ett annat exempel på detta om man så vill - nu när drivmedelspriserna stigit så mycket har tanken slagit mig om man skulle ta och åka över Sundet för att tanka? Nu har jag inte koll på priserna i Danmark, har faktiskt inte varit där sedan före pandemin, men kan tänka mig att de iaf inte är högre än här? Och så kan man ju passa på att köpa lite öl o vin också så att resan lönar sig... Massor av uteblivna skatteintäkter för Sverige, det är väl inget som är så hårt beskattat här som fossila drivmedel och alkohol? (ja, jag raljerar lite...)
Låter ju som en bra idé.
Uppe i norr brukade folk åka över till Finland och köpa billigare diesel för typ 20-30 år sen, fast det var maskindiesel som var olaglig att köra på i Sverige.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp