Bukefalos 28 år!

Med eller utan skor i snö

Sv: Med eller utan skor i snö

I sommar ska jag förhoppningsvis på fjälltur med honom och då tänker jag sko, om jag inte kör boots, men det verkar vara svindyrt.
Någon som har erfarenhet??

Eftersom din hovslagare säger att han har så fina hovar så hade jag använt mig av boots de veckor de behövs på sommaren. Borde hålla i minst ett år. Men givetvis blir inköpet dyrt, men i gengäld fördärvar du inte hovstatusen om du planerar att ha kvar din häst barfota.
 
Sv: Med eller utan skor i snö

Eftersom din hovslagare säger att han har så fina hovar så hade jag använt mig av boots de veckor de behövs på sommaren. Borde hålla i minst ett år. Men givetvis blir inköpet dyrt, men i gengäld fördärvar du inte hovstatusen om du planerar att ha kvar din häst barfota.

Tack för tipset, ska kolla upp boots. Hovisen tyckte också att det var en bra idé. Är jättenöjd med att ha hoom barfota!
 
Sv: Med eller utan skor i snö

Nu när de inte är kramsnö funkar de bra för oss o rida skodd utan brodd och sulor! Knappt halt alls så utan skor borde ju va ännu bättre nu i snön.. för en skodd häst e de väl endå halare?=) I djupa ny snön går de utmärkt att rida i alla gångarter just nu:)
 
Sv: Med eller utan skor i snö

Nu blev det skor på igår fast bara fram. Sen glömde förstås både jag och hovis att de skulle ha snösula:) Så jag får göra egna av glasspaketslock tänkte jag..
Hur är lättast att göra? Ta en gammal sko och skära ut en bit innanför yttermåttet?
Anledningen till att jag satt på skor är inte enbart för att kunna rida på vägen utan för att vår vinterhage blir väldigt hal när det börjar töa, så vill att hästarna ska ha chansen att få grepp om de skulle halka omkull.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 209
Senast: super
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 647
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 326
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp