Bukefalos 28 år!

Medel för hårtillväxt?

V

Vinga22

Finns det något(naturligt)medel för snabbare tillväxt av tagel? En hel del av man och svans har försvunnit på hästen efter en traumatisk händelse. Det känns väl inte helt rätt att proppa i hästen medel för detta, men för hästens skull vill jag att det ska vara utvuxet en del till sommaren(insekter..) B-vitamin och kiselgur känns inte helt rätt, det behövs väl bara om hästen inte har tillräckligt av detta i kroppen redan...?
 
ger du foderjäst?
min pålle har fått enorm vinterpäls och även tjockare och längre man o svans sen jag började med det. :d
 
Det FINNS faktiskt ett medel som är framtaget för behandling av sommareksem, som har bieffekten att taglet växer snabbare. (erfarenhet från både användare och tillverkare - uppgifter som jag hört helt oberoende av varandra)

Men tyvärr kan jag inte svara på vad det heter eller hur du får tag på det...
 
VSL (vitamin E, selen och lysin) och flytande Biotin (Hoof Aid) fungerar! Min shettiskille äter det då hans man blev avbiten på sommarbetet och den växer så det knakar! :) Kanske man vågar visa honom igen...
 
Bra mat, alla vitaminer och mineraler och en glad häst.

Sen ger jag extra b-vitaminer och just kiselgur. Nu råder det iofs ingen brist på behåring i ponnyns fall men jag vill ha lite tjockare man och pannlugg :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Zpunk
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 321
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 211
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp