Bukefalos 28 år!

Medel mot fästingar.

Sv: Medel mot fästingar.

Jag törs inte riktigt prova Exspot eller Scalibor utan tänkte prova med Frontline först (eftersom det ska vara lite mildare och ha lite färre rapporterade biverkningsfall), men det har bara inte blivit av att jag har satt på det. *skäms* :o
Men valpen får inga fästingar ändå!... :confused:
Jag har varit på promenad med hundkompisar - vi har gått samma stigar på ett ställe där det finns mycket gott om fästingar, ibland gick min Aston först på stigarna, ibland dom andra hundarna, och hundkompisarnas ägare fick plocka ca 5 fästingar från hundarna under varje promenad, men på min valp fanns det inte ett spår av någon fästing nångång!
Kan det vara så att fästingarna tycker att han "luktar illa"? Finns det hundar som fästingarna inte vill gå på? Eller kan det vara för att han är valp?
(det får förstås gärna fortsätta vara såhär resten av hans liv! :) )
 
Sv: Medel mot fästingar.

Det finns hundar som fästingarna inte gillar. Precis som det är för människor och andra djur.
 
Sv: Medel mot fästingar.

Brukar de få många fästingar annars, under två veckor?
 
Sv: Medel mot fästingar.

De har alltid en massa fästingar om jag inte har något halsband på dem. Fästingarna verkar gilla dem, speciellt tiken.

Innan jag började med Shy F. så hade jag plockat ca 4-5 var som suttit på dem och minst lika många som krypit på dem. Under dessa två veckor har ingen suttit och bara en krypt på tiken.
Och enligt den som tipsade om Shy F. så ska de ju ha ätit medlem i 4 v. innan det verkar ordentligt, så det ser mkt lovande ut.

Har Du hunnit pröva ännu?
 
Sv: Medel mot fästingar.

Ok, det är ju stor skillnad! :) Låter bra.

Nej, jag har inte hunnit prova än, jag har så dålig koll på hästaffärer i Uppsala men jag ska ge mig ut och leta någon dag :)

(Fast fästingarna verkar inte gilla min hund heller, hon fick en fästing förra sommaren när vi hade tagit av Scalibor-halsbandet, och i år har hon inte fått en enda trots att vi inte har något medel.)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Medel mot fästingar.

Har tidigare använt Frontline, men nu fick jag ett Scalibor halsband senast vi var hos vet. med vovven. Så jag ska testa det sen när Frontline har slutat verka.
 
Sv: Medel mot fästingar.

nu jäklar har jag shoppat shy-feeder. den dyra affären skulle ha 129 spänn för en flaska och någon bra pump fanns inte heller. men men. nu väntar jag spänt på resultatet.
 
Sv: Medel mot fästingar.

Japp, och jag kan lägga ytterligare en dag utan fästingar (varken sittandes eller krypandes) på min kalender.

G.A/ fortfarande skeptisk, :smirk: men fortsätter så klart. :)
 
Sv: Medel mot fästingar.

min sambo hade hittat en jättestor som kom krypandes på golvet igår... *kräkvarning*.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag hörde på BBC nyligen att det är problem i brittiska nationalparker pga hundar, med fästing/lopp-medel typ SpotOn, som badar i sjöar...
Svar
15
· Visningar
846
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
316
Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 634
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 061
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp