Medel mot regnbroms/blinningar

the_connemara

Trådstartare
Tror vi kom fram till att de där avlånga hette regnbroms men många kallade dem för blinningar: https://www.google.se/search?q=regn...AUIBygB&biw=360&bih=559#imgrc=udaACHZdCxtFmM:

Vilket är effektivaste flugsprayen mot dessa även på en svettig häst?

Har ingen ohyra hemma utan det är egentligen bara dessa som ställer till det när man åker iväg på träning.

Har tidigare använt bla US utan att tycka det är sådär himla effektivt. Så fort hästen svettas så är det iaf FÖR många.

Täcken i dyl är inte aktuellt då vi hoppar o vill det ska funka även på tävling.
 
Har enorma mängder blinningar hemma, jag får bölder av dem och hästarna blir tokiga. Hittills har jag provat renons, ultra shield, centaura, effol och clac utan nån större framgång. Den som över huvudtaget bitit på dem lite är dock Optimal som jag har nu, ett par timmar klarar den iallafall! I övrigt inte jättebra men mot just dem är den det bästa hittills :D
 
Har enorma mängder blinningar hemma, jag får bölder av dem och hästarna blir tokiga. Hittills har jag provat renons, ultra shield, centaura, effol och clac utan nån större framgång. Den som över huvudtaget bitit på dem lite är dock Optimal som jag har nu, ett par timmar klarar den iallafall! I övrigt inte jättebra men mot just dem är den det bästa hittills :D

Tack för tipset!
Jag har de senaste 2 åren blivit överkänslig mot kräken och får nu svullnader som är dryga decimetern i diameter om jag blir biten - tidigare blev det som lite större myggbett :meh:
Har dessutom en känslig häst (sådär så hon får svullnader av att lukta på brännässlor....) så alla tips lyssnas på :p
 
Tack för tipset!
Jag har de senaste 2 åren blivit överkänslig mot kräken och får nu svullnader som är dryga decimetern i diameter om jag blir biten - tidigare blev det som lite större myggbett :meh:
Har dessutom en känslig häst (sådär så hon får svullnader av att lukta på brännässlor....) så alla tips lyssnas på :p
Ja haha det där med stora svullnader känns igen! Jättefint när det ser ut som man har två knän osv :D
 
Har enorma mängder blinningar hemma, jag får bölder av dem och hästarna blir tokiga. Hittills har jag provat renons, ultra shield, centaura, effol och clac utan nån större framgång. Den som över huvudtaget bitit på dem lite är dock Optimal som jag har nu, ett par timmar klarar den iallafall! I övrigt inte jättebra men mot just dem är den det bästa hittills :D

Åh. Testar Bromsblocker nu men nästa på tur var eg Centaura. Testar Optimal istället då :D

Lite störigt att inte kunna testa hemma vad som ger effekt men nja. Nakna hästar utan gift hela sommaren slår faktiskt några jobbiga bortaresor :love:
 
Tycker bromsblocker är det enda som jag testat som funkar men den varar ju bara nån timme, men brukar spraya innan jag rider och efter. Oftast är bromsarna som mest jobbiga och verkar dras mer till varma och svettiga hästar.
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska försöka mig på att brodera med ylletråd på ylle. Jag har en bok (som bara tar upp silkestråd på ylle men mest fokuserar på...
Svar
3
· Visningar
624
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag känner mig less idag och misströstar. Det finns inget som känns kul och jag får ingenting gjort. Ibland funderar jag på hur mitt...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 351
Senast: Magiana
·
Utrustning har sån beslutsångsest, gpa first lady eller samshield Premium Alcantara 5 Swarowski vad tycker ni? för och nackdelar...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: Sirap
·
Utrustning Söker ett vändbart Shabrak som inte har några band och med hål för manken. Har ridit hästar i England med dessa och de är super, för de...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp