Medel som "drar ur svullnad"?

Sv: Medel som "drar ur svullnad"?

Heter typ diluendium alumini acetartratis (väldigt osäker men typ så iaf)
 
Sv: Medel som "drar ur svullnad"?

Överlägset bäst på lymfangiter är Animalintex, då måste du visserligen linda men det är helt klart värt det. Det är ett helt mirakel vad det kan göra :love: hundra gånger bättre än tex. spritbandage
Jaså minsann, låter bra! :)
Vart får man tag i det? Apoteket? Är det receptfritt?
 
Sv: Medel som "drar ur svullnad"?

När min häst hade svullna ben pga en misstänkt virusinfektion, rekommenderade distriktsveterinären mig att tvätta hans ben med såpvatten, morgon och kväll, för att minska svullnaden. Svullnaden minskade, men jag kan inte säga om det var såpan eller något annat som gjorde det. (Men han fick väldigt rena ben! ;))
 
Sv: Medel som "drar ur svullnad"?

Jaså minsann, låter bra! :)
Vart får man tag i det? Apoteket? Är det receptfritt?

Animalintex finns i välsorterade ridsportsbutiker, det är en kompress som är indränkt i borsyra och ett härdningsmedel. Så rent logiskt skulle man kunna göra en egen kompress.

Borsyra är ett gammalt desinfektions- och sårrengöringsmedel som sällan används idag. Men byter man namn på syran och ger det shysst förpackning så, vips, en säljbar produkt.
 
Sv: Medel som "drar ur svullnad"?

Animalintex finns i välsorterade ridsportsbutiker, det är en kompress som är indränkt i borsyra och ett härdningsmedel. Så rent logiskt skulle man kunna göra en egen kompress.

Borsyra är ett gammalt desinfektions- och sårrengöringsmedel som sällan används idag. Men byter man namn på syran och ger det shysst förpackning så, vips, en säljbar produkt.

Nevertheless så funkar Animalintex otroligt bra om man nu vill köpa en färdig produkt. Kan användas, våt varm, våt kall eller torr. Hjälper mot mugg, sticksår, hovbölder, lymfangit. mm. mm.

Har det alltid hemma:banana:
 
Sv: Medel som "drar ur svullnad"?

Animalintex finns i välsorterade ridsportsbutiker, det är en kompress som är indränkt i borsyra och ett härdningsmedel. Så rent logiskt skulle man kunna göra en egen kompress.

Borsyra är ett gammalt desinfektions- och sårrengöringsmedel som sällan används idag. Men byter man namn på syran och ger det shysst förpackning så, vips, en säljbar produkt.
Låter som en given ingrediens i mitt stallapotek :angel:
Ska absolut kolla i affärerna häromkring. Tack för tipset!:bow:
 
Sv: Medel som "drar ur svullnad"?

min gamle räv hade lynfangit jämt och ständigt med otaliga penicilinkurer tills jag började lägga på jodopaxbandage så fort han fick ett sår. Sedan dess har jag aldrig mer behövt penicilin.
Vira in benet i bomull sätt padd om och sedan en linda. Blanda några droppar jodopax i en petflaska (1,5 l)med vatten och blöt hela benet så att allt är dyngsurt. Låt sitta ca 2 timmar. Brukar hjälpa på 3 dagar.
 
Sv: Medel som "drar ur svullnad"?

min gamle räv hade lynfangit jämt och ständigt med otaliga penicilinkurer tills jag började lägga på jodopaxbandage så fort han fick ett sår. Sedan dess har jag aldrig mer behövt penicilin.
Vira in benet i bomull sätt padd om och sedan en linda. Blanda några droppar jodopax i en petflaska (1,5 l)med vatten och blöt hela benet så att allt är dyngsurt. Låt sitta ca 2 timmar. Brukar hjälpa på 3 dagar.
Ja det tipsade min veterinär oxå om. Va bra med alla tips! :bow:
Nu verkar det som om alsolspritsbandaget för en gångs skull funkar. Han va jättesvullen för ett par dar sen o nu är det typ nästan helt borta. För en gångs skull har man lite tur :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 537
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 275
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 106
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 105
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp