Bukefalos 28 år!

Medryttare

Fattar verkligen inte alls hur ägaren till Birk tänker här.
Vad är poängen att ha medryttare om man ska följa med ut på någon annans häst? Eller rättare sagt måste, typ.

Låter som att Bellas ägare borde fundera på medryttare också om hon inte vill rida sin häst och det bara är de två hästarna i hagen.
Men hon kanske vill ha ridsällskap? Å lånar ut sin egen.. jag har ridit hos flera som mest velat ha sällskap i stallet. Nu rider jag hos en som mockar o gör allt, varenda dag jag kommer bara och rider...
 
Oavsett det röriga ang den andra hästen osv : Hade aldrig nånsin velat vara medryttare på någon häst där ägaren hela tiden ska följa med på en annan häst. Låter skitjobbigt och ffa sjukt meckigt ang flexibilitet ang tider som passar osv....

Har man sin medryttarhäst X dag/dagar inplanerat så måste man ju ha rätt att kunna vara flexibel med vilken tid man väljer att åka ut och rida den känner jag ... om man tex kommer iväg från jobbet tidigare än man trott , något händer i schemat hos en och man vill planera om utifrån sig själv osv .
 
Jag hade letat annan medryttarhäst. Hade inte tyckt att det var roligt om jag blev hotad i hagen av en häst (medryttarhästen eller annan). Jag hade heller inte velat ha det så rörigt som du verkar ha det. Och att du betalar men får inte rida vissa av dina dagar för att en annan häst (som du egentligen inte alls har med att göra inte kan vara ensam) hade jag inte accepterat.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
749
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 500
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 698
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp