Bukefalos 28 år!

Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Är det fäst däruppepå? Oo
Antar att det är ett svanssnöre (det finns säkert någon snygg teknisk term för det där) men jag är inte säker :p

Vi har alltid reflexer när vi rider ut, det är lika gott. Bzs reflextäcke är ju fleecefodrat också så det är ju bra i den här kylan i och med att ponken inte har fattat att det är dags att pälsa på sig ordentligt ännu heller :angel:

I morgon så ska jag ut till stallet och jag tror att det blir dressyr i paddocken då, men på torsdag (fick byta dag med ägaren i och med att jag ska på konsert på onsdag, Gogol Bordello! :bump:) så slutar jag skolan halv tolv och tänkte alltså ta tillfället att rida ut i dagsljus. Jag har ju inte fått någon riktig snöritt ännu så jag längtar! :love:
 
Sv: Medryttartråden 3

Låter ju jättemysigt med ett sånt mindre stall!:) Som man kan göra lite personligt.

Ska han stå själv där eller har ägarn en tillhäst?:)
 
Senast ändrad:
Sv: Medryttartråden 3

Man kan dra ut snöret, det sitter löst alltså. Det finns två sådana öglor på båda sidorna av täcket också (sitter på insidan bak på täcket så syns inte på bilden). Jag gissade först att snöret skulle igenom alla dem 3 öglorna och under svansen men det räckte ju inte till för det...:angel: Ska det bara genom öglorna på sidorna och sen under svansen kanske... ?
 
Senast ändrad:
Sv: Medryttartråden 3

kl


idag har jag och Schelin ridit bumlingar. Kerris ägare har ju två adennertanter, eller rättare sagt hennes pappa har. Så vi var dit och red 2 stycken väldigt bastanta blondiner. Det var väldigt spännande, Schelinskans Blondin var ju jätte snäll min däremot hade väldigt mycket för sig och det var första gången som jag har känt mig som en räka på en häst.

jag hade ingen kontroll, för hästen sket högaktningsfullt i vad jag tyckte. Skulle jag nördvändigtvis sitta där så ok men jag sklulle inte förvänta mig annat än att hon var in charge så att säga. Det blev endel bakutsparkar, krumbuktande, svajande, "försöka skala av ryttaren med hjälp utav träden" lite trav och ett par steg galopp. Spännande, okontrollerat men väldigt roligt!!:love::rofl:
 
Sv: Medryttartråden 3

Jag har inte det minsta aning då, har inte sett något sådant förr vad jag kan erinra mig om :p
Så länge det ser bra ut är det nog rätt! ;)
 
Sv: Medryttartråden 3

oki tack ändå:):P

Det är säkert något som ullared själva designat:rofl: kanske är en toppenidé vem vet men de borde
skickat med en bruksanvisning:p:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Medryttartråden 3

Svansnöret ska sitta i öglorna på sidan och under svansen. Vad öglan uppe på täcket är tillför har jag ingen aning om men skit i den :p

Btw, jag ska till Ullared på tisdag - LÄNGTAR :love::banana:
 
Sv: Medryttartråden 3

aha så det var så, va bra! tack:D
den kanske är till för en svanskappa eller nått då översta öglan, eller kanske bara för att hänga täcket i.

åh va roligt med ullared:banana: dit skulle man vilja åka, iof bara 2-3 mån sen jag var där sist men ändå, dit vill man alltid:D
 
Sv: Medryttartråden 3

kl

Ber om ursäkt för mitt väldigt dåliga engagemang i slutet på förra tråden, har haft mycket att göra och mycket att tänka på så det bara blev så tyvärr...

Men lite kort info om mig och hästarna:
Jag heter Malin, är 18 år och bor i Kalmar. Har ridit i ca 10 år och de senaste 5 åren sysslat mycket med lite knepiga och unga hästar. Är nu medryttare på ett hbl, Acaddia, sto -99, e.Cadiac som jag tränar och tävlar med. För närvarande tävlar vi (när det är sesång) 120 hopp, 100 ft och Lb/La dressyr. Har ridit henne sen februari -09 och vi utvecklas hela tiden. Hon har för det mesta ett väldigt trevligt temperament men är väldigt svårriden då hon konstant ändrar sig. Som min tränare sa "Desto mer jag lär känna henne, desto mer förstår jag hur schitzofren hon är". Ena sekunden tar hon alla hjälper fint, nästan inga alls, nästa endel, nästa alla osv osv... lite svårt att beskriva och kan va svårt att förstå om man inte själv ridit henne. Men henne rider jag "på heltid", ägaren är nybliven tvåbarnsmamma.
I höstas köpte hon sig även en 2,5 åring, Cinzano, e.Carland, ue. Robin Z, som jag hjälper henne med nu också. Jättecool i temperamentet och fin i kroppen, hoppar som en gummiboll så kan säkert gå riktigt långt! Håller på med inridningen nu. För ett par helger sen satt jag på honom barbacka för första gången och ägaren ledde hnm. Förra helgen satt jag på hnm med sadeln och ägaren gick med hnm, han blev rädd för ngt bakom så han hoppar iväg = jag klämmer åt med benen som reflex och han börjar bocka massa. När jag är påväg frammåt slår han upp huvet = jag får en jäkla smäll på kindbenet. Slutar med en blåtira och en svullen kind.. >bild<


Eftersom jag varit kass på att uppdatera får ni en liten bomb nu!

Hade lite photoshoot:
PS80171010642.jpg

PS80171010222.jpg

PS80171010308.jpg

PS80171010828.jpg


Hoppträning 10/11
http://www.youtube.com/watch?v=YwjMK2MUDZQ&feature=related

Hoppträning 17/11
http://www.youtube.com/watch?v=wtBt0N58mFA&feature=related

Hoppning hemma där vi höjde upp lite på slutet
http://www.youtube.com/watch?v=W9GXbvGZa_k

Från gårdagens ridning:
Hon gick ett pass på lördagen förra veckan men förutom det har hon inte gått på två veckor pga att jag varit sjuk, inte haft bil, underlaget varit för dåligt... så hon var väldigt pigg och inte så abetsvillig. Var svårt att få henne i en rund form pga detta men tyckte ändå det gick okej med tanke på omständigheterna!
041210Aca005.jpg

041210Aca044.jpg

041210Aca224.jpg


slänger in en bild på Cinzano (konstig vinkel på bilden..)
Q002.jpg
 
Sv: Medryttartråden 3

KL

Åh vad sugen man blir på att fara ut och rida när man ser alla härliga vinterbilder! :)
 
Sv: Medryttartråden 3

kl
blev en uteritt idag tillsammans med en kompis. blev mycket växling mellan full galopp och mer samlad galopp, och i traven jobbade jag mycket på att ställa åt olika håll så att hon skulle lossa i nacken, gick bättre på slutet när hon fått springa av sig. men jag måste bli mycket bättre på att rida med sitsen! :crazy:
 
Sv: Medryttartråden 3

*KL*
Blev inte en särskilt utvecklande ridtur idag, till skillnad från förra gången... Kan dock ha att göra med att jag kände mig som en liten (men varm!) michelingubbe :p

På torsdag så blir det uteritt för att verkligen utnyttja det faktum att jag rider på dagen maximalt. Det ska bli riktigt härligt faktiskt!
 
Sv: Medryttartråden 3

Hade sett fram emot ett trevligt dressyr pass med Aadi i vintersolen idag. Men nej...Fick inte skjuss till stallet ... Men ska rida i slutet av veckan istället.Grrr.
 
Sv: Medryttartråden 3

kl

Igår blev det att skritta ca 5 km i DJUP snö (minst 70 cm skulle jag gissa på). Är ju väldigt bra "gratis" träning :)
Idag får hon vila och förhoppningsvis kommer vi iväg på hoppträning imon :D
 
Sv: Medryttartråden 3

Fina bilder! :love:

förutom blåtiran;).. den såg inte sårolig ut:angel: men skönt att det inte blev "värre" iaf, om du är med på hur jag menar..att inget bröts eller så..

tillägg: Coolt att han har blåa ögon:D, den andra hästen.
 
Senast ändrad:
Sv: Medryttartråden 3

Tack! :D
Haha nä den var inte allt för rolig! Men som tur är gjorde det bara ont när jag fick smällen, efter gör det bara ont om man rör det (det gör det fortfarande). Efter bilden blev det ännu mer färggrannt, fortfarande en del färg kvar :p hoppas på att det försvinner SNART!

Hihi jaa, visst är det! Riktigt snyggt är det i kontrast med snön nu :love:
 
Sv: Medryttartråden 3

kl

Igår blev det en ganska lugn barbackarunda på en pigg och glad Pontus på de plogade "byvägarna". Mycket mysigt!:) Blev en liten galopp och märkte att iaf lite av balansen sitter kvar, men kunde ju vara ännu bättre.. det var härligt iaf att galoppera barbacka, på en perfekt lite lätt uppförslutande vinterväg:D(perfekt galoppbacke vill säga).

Idag blev det samma runda med Lina, fast med sadeln. Hon var pigg och positiv och riktigt duktig!!, det är ju längesen nu jag begärde något särkilt av henne när vi rider ut, har mest blivit lull, men idag körde vi lite tempoväxlingar i skritten och det gick rätt bra:D (med tanke på att det är Lina då;)) Hon ville lyssna idag vilket kändes jättekul! och gjorde inga stopp eller vägringar att gå. Kändes nästan som att sitta på en vallack faktiskt;):o hon var ovanligt samarbetsvillig!.

Sen blev det såklart en underbar både ökad trav och galopp:love: underbara häst med underbara gångarter, den känns som om man flyter fram:love:
 
Sv: Medryttartråden 3

*kl*
Precis varit ute på en tur med en pigg kung! Inte gått på en vecka så det har sin förklaring, men nu verkar han vara feberfri och det är dags att sätta igång och jobba igen, vart en tur på 50 minuter i skritt och trav med en kompis, som kanske ska börja rida deras andra häst en gång i veckan :)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 986
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
894
Senast: Honey07
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: Lady_S
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp