Medryttartråden 4!

Har inte ridit Bulle något mer sen hon blev halt, och nu är det ett par andra som rider henne.
Men unghästarna har jag och ägaren hållit på med, och igår fick jag rida den yngsta (favoriten som jag hållt på mest med) utan ledare! Ägaren har gjort det en gång innan, och det gick bra så nu fick jag testa :D Så himla skoj det var!
Hon var jätteduktig, en gång fastnade vi lite hos hennes syster och ägaren, men vi kom loss efter lite tjat :p Mot slutet lyssnade hon jättebra, jag behövde inte ta i tyglarna alls när vi gjorde halt, jätteskoj!

Förra helgen var vi iväg hos tränaren med hästarna, där rider jag den äldre unghästen nu, hon är lite mer stressad och oroligt lag, men hon slappnade av fint emellanåt! Och så började vi med skänkelvikningar, när jag var tillräckligt tydlig gjorde hon det jättebra :D dom är så duktiga, dom små kallblodstravarna! :heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 318
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Snälla, snälla! Påminn mig om varför man håller på med hästar som intresse!! Sista två veckorna har jag ägnat nästan hela arbetsdagar...
Svar
7
· Visningar
1 597
Senast: mily
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 029
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp