Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

voltis

Trådstartare
Ja ni läste rätt, nu är det dags för Melodifestivalen igen!
På lördag går deltävling 1 av stapeln i Malmö!

:banana::banana::banana:

Ni sitter väl bänkade och ger alla era härliga kommentarer som vanligt? Annars blir jag mkt besviken ;)


Vi börjar då med att presentera artisterna i deltävling 1, Malmö 1/2 kl 20:00

1. YOHIO – To the End
Låtskrivare: YOHIO, Andreas Johnson, Peter Kvint och Johan Lyander

2. Mahan Moin – Aleo

Låtskrivare: Mahan Moin och Anderz Wrethov

3. Linus Svenning – Bröder
Låtskrivare: Fredrik Kempe

4. Elisa Lindström – Casanova
Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Jimmy Jansson och Ingela ”Pling” Forsman

5. Alvaro Estrella – Bedroom
Låtskrivare: Jakke Erixson, Jon Bordon, Kristofer Östergren, Loren Francis

6. Ellen Benediktson – Songbird
Låtskrivare: Sharon Vaughn, Johan Fransson, Tim Larsson och Tobias Lundgren

7. Sylvester Schlegel – Bygdens son
Låtskrivare: Sylvester Schlegel

8. Helena Paparizou – Survivor
Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Karl-Ola Kjellholm och Sharon Vaughn

Och så klart vill jag nu veta: vilka tror ni går vidare? Vilka hoppas ni går vidare? Andra tankar?


Många av namnen var rätt okända för mig, så jag tänkte ta en kort beskrivning också:

Yohio - borde inte vara ett okänt namn vi detta laget. Var med förra året och blev en storfavorit! Jag gillade honom, men hoppas på en starkare låt i år!
Mahan Moin - stor stjärna i Iran där hon kom trea i deras idol och sen blev mkt känd! Jag hade aldrig hört hennes namn innan, så ska bli spännande!
Linus S - känd från youtube tydligen, själv hade jag aldrig sett/hört honom innan. Kollat lite klipp och han är duktig, dock ngt enformig? Men kan kanske bli ngt bra med en egen låt som tydligen har ett starkt budskap. Intressant!
Elisa - direkt när jag såg hennes bild så gäspade jag stort, hon är en typisk tjej som dyker upp i melodifestivalen med en trevlig låt men som glöms bort helt sen. Vunnit dansbandskampen... yey. Så inte förhoppningar på ngt spännande här.
Alvaro Estrella - körat och dansat bakom många artister i MF, så sjunga kan han säkerligen! Gamla körsångare kan få det svårt, eller slå igenom, allt beror nog på låten här! Ps. körade bakom Azerbaijan i ESC förra året!
Ellen B- också en sån tjej som brukar dyka upp och försvinna, men känns lite mer spännande än Elisa. Ellen var stand in i ESC förra året, bla för frankrikes bidrag. Skoj! Men låten beskrivs som avskalad och melankolisk, låter ej skoj.
Sylvester S - tidigare medlem i The Ark. Säger inte mig så mkt, men titeln låter intressan och väldigt "svenskt" vilken kan gå hem! Vi får väl se!
Helena P - kvällens stora stjärna, sett till framgångarna! Vinnare av ESC, trea i ESC, flera hitlåtar... Och ni tävlar hon för sitt andra hemland: Sverige. Jättekul tycker jag, men att ha vunnit ESC är ingen garanti för framgång, antingen älskar man ju henne eller så kanske man tycker att hon borde vara nöjd? Jag tycker detär fantastiskt roligt och vore häftigt om hon vann ESC för ett till land! Det har ingen gjort förr!

Jag tror och hoppas på att Yohio och Helena tar finalplatserna.
Andra chansen är svårt innan man hört låtarna, men tippar på Mahan och Linus.
Estrella är bubblare ;)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

:( känns lite tomt här i tråden!

Vad tror ni om årets programledare då?? Nour och Anders Jansson!

Och vad smaskar ni på framför tv:n? (Viktig fråga!) ;)

Jag hoppas att det inte bara blir en massa skämt i programmet, m tanke på programledarna, risken finns ju!

Tar min "ätardag" på lördag så det blir nog ostbågar alt cheeze hearts :P
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Jag kommer ju missa delfinalen på lördag då vi ska på fest, men jag tänkte kolla på svt play så fort jag bara kan.
Jag gissar på att Yohio går direkt till final. Sen har jag inte så mycket mer att komma med :P
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Helt seriöst så jobbar jag!!! Vad fan!!! Hur seriöst dum i huvudet får man vara????
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

:nailbiting: vilken miss!! Jag är glad att jag jobbar till max 15:00 på lördagar!
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Sylle kommer att leverera en låt med bra gitarrspel, genomarbetad och stundtals finurlig text, som jag kommer att älska men som inte kommer att gå vidare eftersom detta inte är riktigt hans forum. Men det är ett bra tillfälle att visa upp sig så att fler kan få upptäcka denne geniale och genomtrevlige artist.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Jag och pojkvännen kommer att sitta bänkade.

Vi gillar Yohio båda två, så tror och hoppas att han har en bra låt och att han går vidare.
För övrigt så var det bara Helena Paparizou som jag visste vem det var innan jag läste din beskrivning, haha^^. Så ska jag gå efter det så hoppas och tror jag att hon också går vidare.

Kul att en från The Ark är med, det blir roligt att se och höra!

//r
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Jag väntar spänt på deltävlingen där Little Great Things ska vara med, då Adam i bandet är en mycket god vän till mig :) Heja!
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Kul med en intresserad partner, min suckar och stönar bara jag nämner melodifestivalen! :p
Dock brukar han sitta i samma rum under tiden faktiskt, och det är mkt för att vara honom haha. Men jag brukar ha en facebooktråd med några återkommande besökare, så känner mig inte så ensam ändå :D Tror rekordet är på över 200 inlägg i en tråd (och typ 3 skribenter hehe).

Dottern ska göra MF premiär i morgon, få se om hon älskar det lika mkt som mig! Hennes största idoler är iof gamla MF deltagare så det bådar gott! (Sean Banan och Robin)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Jag älskar Nour! Imorgon har vi middagsgäster, så jag kan inte fb-spamma dig as usual, tyvärr.
Vi äter en gryta som jag har stora förhoppningar på, och som dessert mandelchokladtårta med körsbärsvin.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Jag älskar Nour! Imorgon har vi middagsgäster, så jag kan inte fb-spamma dig as usual, tyvärr.
Vi äter en gryta som jag har stora förhoppningar på, och som dessert mandelchokladtårta med körsbärsvin.

Men... men... MEN! Djuupt besviken.... :arghh:

Så nu hoppas jag på massa kommentarer här på buke av er alla, för att kompensera Hyacinths bortfall! ;)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Jag håller tummarna stenhårt för Linus. Vi har gemensamma vänner så jag har följt honom ett bra tag på fb och Youtube.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Som vanligt så har jag inte tjuvlyssnat på låtarna så jag chansar lite :p

Jag hoppas att Helena Paparizou går vidare till finalen. Sen spelar det nog ingen större roll bland övriga, dock är jag inte överförtjust i Yohio. Linus Svenning har jag följt på Youtube ett tag men bara covers. Förvisso bra men inte MF-material. Elisa Lindström såg jag i Körslaget och hon är väl katschig. Sylvester Schlegel har jag bara hört i The Ark men de var ju helt okej. Har inga åsikter om Mahan Moin, Alvaro Estrella och Ellen Benediktsson.

Jag skulle tro att Helena Paparizou och Yohio går direkt till final. Till Andra chansen går Linus Svenning och Elisa Lindström.

Gällande snacks så siktar jag på Cheddar&Garlic-chips dippade i tzatziki alternativt B&J Half baked :d
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Jag ska titta. Har svårt att gissa vem som går vidare. Återkommer när jag hör låtarna i morgon. Tycker det är fusk att lyssna innan. Gillar Yohio men får se hur låten är innan jag tycker något.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Som vanligt så har jag inte tjuvlyssnat på låtarna så jag chansar lite :p

Jag hoppas att Helena Paparizou går vidare till finalen. Sen spelar det nog ingen större roll bland övriga, dock är jag inte överförtjust i Yohio. Linus Svenning har jag följt på Youtube ett tag men bara covers. Förvisso bra men inte MF-material. Elisa Lindström såg jag i Körslaget och hon är väl katschig. Sylvester Schlegel har jag bara hört i The Ark men de var ju helt okej. Har inga åsikter om Mahan Moin, Alvaro Estrella och Ellen Benediktsson.

Jag skulle tro att Helena Paparizou och Yohio går direkt till final. Till Andra chansen går Linus Svenning och Elisa Lindström.

Gällande snacks så siktar jag på Cheddar&Garlic-chips dippade i tzatziki alternativt B&J Half baked :d

Sylle är Sylle och ska inte jämföras med The Ark :)
Förvisso var han den näst bäste sångaren i bandet (Ola Salo den tredje bäste) och hans och Olas röster hade en sällsam harmoni... men han står så fint på egna ben.
Jag har lyssnat och jag älskar hans låt, den är väldigt... Syllig.

Fast han kommer att få majoriteten av sina röster från oss die hard-Angelheads, misstänker jag :heart
 

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 177
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 668
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 529
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 119
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp