Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

kl

Härligt med massa kommentarer! Jag ska läsa igenom alla strax, men först mina egna tankar om kvällen:

Först var jag ngt besviken på Yohios låt, satte sig inte direkt och kändes inte tillräckligt kraftfull! Men när han sen fick sjunga igen så växte låten markant, jag gillade det skarpt!

Linus blev min överraskning för kvällen, start röst och låten var fin! Gillade refrängen jättemycket, medans det stundtals i verserna kändes som ngt någon skrivit i lilla melodifestivalen, men gulligt!

Helenas låt var bra, en "riktig" låt med power och hon är verkligen en "riktig artist! Tyvärr jämför man ju med "My number one" och det är inte alls samma typ av låt, och det kan både vara bra och dåligt. Jag saknade den dansande Helena, men låten var bra (dock lyfte hon den som duktig artist).

Ellen blev min andra stora överraskning för kvällen! För det första har hon en fantastisk röst! Ser inte ens ut som att hon tar i, men varenda ton sitter där den ska och är stark! Låten var vacker, dock ÄR det svårt med ballader, de måste verkligen ha ngt speciellt. Men absolut en värdig finalist!

Helt rätt 4 låtar som gick vidare! Resten är knappt värda att nämna, där Sylvester var allra allra värst! Trodde först han skämtade, rösten var hemsk och jag minns inte ens vad låten handlade om.
Elisa var en läskig blandning av Lottan Engberg och Linda Bengtzing, hua!
Estrella och M...? var bara där och uppträdde sen var det över.


Programledarna ger jag en ny chans nästa gång, de kändes lite nervösa och tafatta! Mycket skämt, men det är ju två komiker så vad ska man säga?

Mycket nöjd med kvällen!! Längtar till nästa lördag! :banana::banana::banana:
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Jag håller med om Yohios låt! Först lite av en besvikelse (om än bra mycket bättre än de flesta andra), men sedan bättre för varje snabbgenomgång och riktigt bra när han sjöng den igen!

Programledarna... nja. Jag gillade mannens brandtal om att man skulle rösta, men resten kändes trist och barnsligt.

För övrigt så skrämde Alvaro och hans skrevtafsande livet ur mig :wtf:.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Hade ingen direkt favorit i kvällens startfält, ingen av dem kändes riktigt okay.
Yohio var bara väntat att han skulle gå vidare oavsett ifall han ser ut som en fågelskrämma och hade en halv tafflig låt.
Jag gillade faktiskt Elisas låt bättre än Ellens.

Men jag tycker inte om det här med delfinalerna. Tycker det vore sjystare mot samtliga låtar ifall alla fick tävla samma kväll. Visserligen skulle kvällen bli lång, men mycket mer rättvisare. För nu går de låtar vidare som "låter bäst" just den kvällen och sedan får man se startfältet. NEJ, allt i en stor tävling är mycket i bättre. SVT kan ändå tjäna pengar. Visst det är biljettpengarna för varje deltävling och andra chansen som de går miste om, men om man skulle vara sjyst och få verkligen fram rätt låt av alla då skulle man låta dem starta alla samtidigt mot varandra. :cool:
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Såg inte mellon. Däremot såg jag att en SD-politiker hade tweetat om att han ogillade orakade armhålor på bästa sändningstid #feministtrams. Vilket dels gjorde mig förbannad och dels fundersam på vem som hade orakade armhålor?
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Det var programledaren Nour som hade orakade armhålor. (Nåja, det var säkerligen rätt många där som hade det men det var hennes som visades.)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Mina åsikter:
Yohio
– 3 av 5. Power i låten, inte jättetrist men kanske inte någon jättehit. Han fick nog ett poäng extra bara för han vågar vara den han är i mjölkchokladlandet Sverige där alla ska se ut som alla på ett ungefär.

Aleo – 0. Jag ska vara ärlig: jag hörde inte ett skit av vad hon sjöng. Hörde bara Get up eller vad det nu var. Nej, fy.

Linus – 5. Älskar verkligen sådana här typer av låtar, sorgna men sanna. Detta är vad som kallas för musik. Jag brukar inte tycka män är så direkt “åhååå” men Linus tillhör definitivt den kategorin; finns inget hetar än en man med tatueringar och piercingar..(jag yttrade även “Hej Linus, vill du gifta dig med mig?”).

Eliza – 1. Dansmusik, usch.

Alvaro – 1. Låter precis som om någon höll för hans pung och vred om lite då och då. Nej, ingen favorit, tyvärr. (Uppd: Tydligen ingen som förstår vad jag menar).

Ellen – 5. Helt fantastisk låt och vilken fin röst på det (Nu röstade jag på Linus men min vän försökte rösta på Ellen flertalet gånger men kom inte fram: tutade bara upptaget).

Sylvester – 1. Inte min typ alls, jag störde mig på något med hans röst.

Helena – 1. I kör sade vännen och jag “nej” redan efter någon sekund. Kändes inte alls som om låten kom igång. Lite som om man förväntar sig att låten skulle bli mer “igång” men höll sin jämna rytm
 
Senast ändrad:
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Som jag tidigare i denna tråd påpekade, så var Ellen min favorit redan innan kvällen. Jag var så säker på henne att jag satsade 30 kronor på vinnare. Hon gav 110:- tillbaka. Det var ingen idé att satsa på Yohio - han gav knappt pengarna tillbaka.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Men jag tycker inte om det här med delfinalerna. Tycker det vore sjystare mot samtliga låtar ifall alla fick tävla samma kväll. Visserligen skulle kvällen bli lång, men mycket mer rättvisare. För nu går de låtar vidare som "låter bäst" just den kvällen och sedan får man se startfältet. NEJ, allt i en stor tävling är mycket i bättre.

Ha ha... Jag läste först "delfinerna" i stället för "delfinalerna". Vem hade delfiner i sitt uppträdande, funderade jag...:D

Skämt åsido, jag håller med dig! Tycker också att det blir knasigt när inte alla får tävla mot varandra samtidigt.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Sammanfatta för en som stängde av efter att alla låtar framförts :D
Please
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Hennes kommentar var ju bara så klockren: "Till Nöjesbladet säger Nour El-Refai:

– Det växer ut där. Det var inte jag som kom på det. Det är evolutionen, säger programledaren." :D

:rofl::rofl:Alltså hon är ju så bra!:love:
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

kl

Jag brukar gilla att titta på den här tillställningen, men första deltävlingen i år gav inte mersmak så nu får jag hitta på något annat på lördagskvällarna. Tråkiga (!) programledare; krystat komiska. Tråkiga låtar. Förutsägbart att Yohio gick vidare, trots trist låt. Förutsägbart att Sylle kom sist (jättesynd). Förutsägbart att den übersentimentala låten med den döde brodern får en chans till (OT - tur att smaken är olika; det finns tydligen de som gillar tatueringar, själv är jag så gammal att jag säger" stackars pojke"). Förutsägbart att ha med en Linda Bengtzing-wannabe som gör nakenchock. Lite kul med Ellen (oväntat bra), men jag ger den ingen större chans framöver.

Hej då melodifestivalen.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

kl

Jaha... som vanligt yttrades "men hallååå, hur röstar folk egentligen??" här hemma...

Jag och pv hade velat; Till final: Yohio och Helena. Andra chansen: Linus och Casanova eller Aleo i brist på annat.

Songbird var skittråkig tyckte jag, men pv gillade den.

Linus låt tyckte jag om, men i Melodifestivalen? Nä.

Yohio tycker jag räcker ända fram.

//r
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

läste i aftonbladet att Paparizou undrar om folk tror att hon är elak, eftersom de inte röstar på henne.
Ursäkta mig, men var det inte LÅTARNA man röstade på? Hennes låt i år är inget man vinner någon Eurovisionsfinal på, även om den är bra på sitt sätt...
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

nä, inte de andra heller.
Men frågan är väl om folk röstar på artisten eller på låten. Jag menar, om småtjejerna röstar fram Yohio till vinnare så skulle jag tro att det är mest för att de älskar Yohio, inte för att de tror att hans låt är så bra att den kan vinna nån internationell tävling.

Jag gillar Helena Paparizou men den låt hon framförde igår var alldeles för slätstruken.

Ibland undrar jag hur de etablerade artisterna tänker när de accepterar att sjunga såna där slätstrukna låtar - tror de verkligen själva att låten kan vinna ESC? Jag menar, det är skillnad på vad som kan anses vara bra låtar och vad som funkar i ESC...
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!

Jag tyckte absolut inte att den var slätstruken. En riktig hit!
 

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 173
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 668
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 528
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt, det är åter igen dags för det stora musikkalaset som vi alla längtat efter! Melodifestivalen 2020 är här...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 118
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp