Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2017 - Deltävling 1

Ok, bilåkarna till andra chansen, det kanske är bra det med :p nu kan jag gå ut med hundarna. Ace orkar jag inte bry mig om.
 
Min favorit ikväll var utan tvekan Ace! :D
Dinah Nah och Nano var helt okej :). Vet inte men Det Vet Du fick jag känslan av Markolioo :p:D och Perelli, ja verkligen intetsägande! :meh:
 
Jag gillade Nano (och mustasch) men hans röst får mig att tänka på någon annan sångare och jag blir så frustrerad för jag kan inte komma på vilken.
 
Haha, min vanligtvis hårdrockshatande mor blev förtjust i Mustasch :p Sedan pratade jag med farsan också, han brukar kunna gilla det mesta och hade sett Melodifestivalen idag. Han tyckte att Mustasch var helt klart bäst och hade t.o.m. tagit upp telefonen och börjat knappa in röstningsnumret innan han insåg att det inte gick att rösta :rofl: Jag hjälpte honom att få fram mer musik av Mustasch på spotify sedan och känner jag honom rätt kommer han sitta hela kvällen/natten nu och lyssna igenom all deras musik för att hitta nya favoritlåtar. Mina föräldrar är lite roliga ibland.
 
Hej alla glada!!
Nu är första deltävlingen över och jag har just nattat en besviken dotter som höll på Dinah Nah ;)

Själv är jag JÄTTE nöjd med resultatet!
Gillade verkligen Ace Wilders låt, som både lät väldigt "Aceig" och kanske något mer lättsmält än hennes tidigare låtar? Jag tyckte den var superbra och tror det kommer gå väldigt långt!
(Så klart svårt att säga redan nu, efter en deltävling, men den hade ngt speciellt).

Blev även väldigt positivt överraskade av Nano! Wow vilken röst, och låten hade power! Mkt nöjd att han gick till final.

Men jag är samtidig tinte förvånad, för resten av bidragen var INTE bra!
Ok Boris var helt ok, trallvänligt. Men inte lika bra som hans förra låt. Men väl värd andra chansen.
Dinah Nah gillade dottern som sagt, tror det mest satt i håret faktiskt. Trodde på andra chansen då låten ändå var fartig och så.
De vet du tog istället andra chansen-platsen, och jag kan väl förstå det på ett sätt, många yngre som röstade. Men jag tyckte inte det var särskilt kul. Humor tycker jag är ok i dessa sammanhang, men detta kändes inte roligt...
Charlotte Perelli gissade jag skulle komma sist, och det gjorde hon. Föga överraskande då låten var dötrist och jag tycker faktiskt hon ser läskig ut.
Adrijana förstod jag mig inte alls på. Bara.. konstigt.

Så väldigt nöjd efter första deltävlingen!

Vad gäller programledarna är jag kluven, men beredd att ge dom en chans att bli varma i kläderna. Hasses roll förstår jag dock inte riktigt??
 

Liknande trådar

Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 321
Senast: Lingon
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 202
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 577
Senast: Halcyon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 703
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp