Melodifestivalen 2018 - Deltävling 4

Heeeej! :D

Massa härliga inlägg från igår, tack alla :)
Men det verkar som att ingen hittat någon slutgiltig vinnarlåt ens nu efter sista deltävlingen ?!
Och jag känner lite likadant....

Hade höga förväntningar på Mariette , gillar henne och kändes som att hela programserien varit ett förspel inför hennes framträdande...
Så kommer hon in, snygg scen....och "stannat hemma o städat hela dagen" klädsel!?
Låten känns ändå intressant och som en skön poplåt. Absolut en av de bästa i år!

Men, räcker det till en vinst i finalen?
Tyvärr jämför iaf jag med hennes tidigare bidrag, som varit starkare :(

Denna låt tror jag kräver mer scenmässigt! Betona pyramiden starkare o herregud byt scenkläder! :O DÅ vinner hon lätt!

Sen gillade jag bara Felix i detta startfält och blev mkt förvånad att han ej gick till final! Fin låt o det kändes att han menade vad han sjöng. Snyggt på scen med.

Rolanz tog istället finalplatsen... O jag är kluven! Det var lite småkul faktiskt, men lite fånigt med skådespeleriet... Ändock, har inget emot att se dom i finalen, be borde ju inte gå o vinna ;)

Resten av startfältet orkar jag inte ens kommentera, rakt av slätstruket! :(

Kommer en andra chansen tråd senare ikväll! För nu kan vi ju börja tippa på riktigt :D
 
@voltis Skulle Mariette vinna, vilket jag iofs inte tror, så får de göra något åt hennes koreografi också. Sitta och cykla? Och det där vevandet med armarna var pinsamt dåligt. For you, jo, vi fattar att du pekar.
 
@voltis Skulle Mariette vinna, vilket jag iofs inte tror, så får de göra något åt hennes koreografi också. Sitta och cykla? Och det där vevandet med armarna var pinsamt dåligt. For you, jo, vi fattar att du pekar.

Koreografin är en katastrof. Men hon kommer nog inte vinna. Tror att Ingrosso vinner. Vet inte vem jag vill ska vinna egentligen.
 
Koreografin är en katastrof. Men hon kommer nog inte vinna. Tror att Ingrosso vinner. Vet inte vem jag vill ska vinna egentligen.
Ungefär som jag också tänker, fast jag vet att jag inte vill att Ingrosso vinner.

Martin Almgren eller vad han heter har nog en bra chans också.

Fast jag kommer nog att hålla på ... Lundvik, om det var så han hette.
 
Ungefär som jag också tänker, fast jag vet att jag inte vill att Ingrosso vinner.

Martin Almgren eller vad han heter har nog en bra chans också.

Fast jag kommer nog att hålla på ... Lundvik, om det var så han hette.

Jag tror att Almgren och Lundvik är för anonyma. Låtarna är fin bakgrundsmusik men inget för en tävling.
 
Jag tror att Almgren och Lundvik är för anonyma. Låtarna är fin bakgrundsmusik men inget för en tävling.
Ja, det är väl det som är problemet med hela startfältet, inget känns som att det håller för tävling.

(Vad gäller Almgren så gillar inte jag honom, men ”folk” brukar gilla storväxta killar som inte uppfyller snyggnormen. Av någon anledning.)
 
Ja, det är väl det som är problemet med hela startfältet, inget känns som att det håller för tävling.

(Vad gäller Almgren så gillar inte jag honom, men ”folk” brukar gilla storväxta killar som inte uppfyller snyggnormen. Av någon anledning.)

Jag tycker egentligen likadant om båda de två killarna. Bra röster men tråkiga låtar. Bådas röster förtjänade bättre låtar. Liksom Mariettes låt förtjänade bättre scenshow.

Mariette och Ingrosso har samma problem tycker jag: alldeles för regisserat. Alla rörelser är inövade till 100% och inget utrymme för spontanitet eller personlighet finns. Blir stelt.
 
Håller med om mariettes koeografi... Klart man ska ha,det men en snyggt gjord koeografi ser naturlig ut....

Ingrosso är snäppet värre där, och jag har så svårt för hela honom...
Jag måste gå igenom alla bidrag igen o fundera över både vad jag tror, och tycker!
Just nu känns det väldigt öppet :nailbiting:
 
Jag tror på den där killen.... nu är jag jättelat som inte kollar, ursäkta. Vill kalla honom Liam men tror inte att han hette det. Från deltävling 2. Han tror jag vinner.

Om inte alla är så less på allt och röstar på Rolandz.
 
Och jag har minsann hittat flera låtar som jag gillar :) både i andra chansen och i finalen och även bland de som åkt ut :crazy::cry:

Finalklara:

Rolandz-
ja herregud-vet inte när jag skrattade så mycket senast:laugh:
Och det från en som inte gillar ploj/skämt-deltagare i mellon - gillade inte Edward Blom :yuck: i år tex. men detta - det var charmigt och träffsäkert och ja -glittrigt:p och fantastisk show!!
Och med schlager- toner ;) Tycker det skulle vara helt OK och KUL om det skickas vidare till eurovision:D

Liamoo -förbaskat snygg melodislinga - gillar!! Och tycker att det vore ett bra bidrag att skicka till eurovision :) Modernt- och sånt som lyssnas till även utanför melodi/eurovison

Samir&Viktor ja guilty pleasure :o men jag gillar detta. och det brukar jag inte göra med deras bidrag innan i mello -deras klart bästa bidrag i festivalen tycker jag!

Ingrosso ja men jag gillar det!!! :bump:Tyckte det var bra sjunget- bra sound och snyggt nummer . Regisserat men ändå med soul och känsla!
Ibland tror jag folk vill "basha" de som är födda till ett känt namn :idea:
Men detta tyckte jag var fördjäkligt bra! Stark vinnar kandidat för mig :up:

John Lundvik så grymt bra sjunget:bump: och så himla glad han blev när han fattade att han gått vidare:) inte min röst till att vinna- men kommer inte tycka att det är tokigt om han gör det :)

Jessica snyggt nummer - och jag gillar henne :) men känns lite "Charlotte Perelli"- varning med Hero? med det sagt så gillade jag även Hero när det begav sig ;) och mår inte alls dåligt om vi skickar vidare Jessica till Eurovision :)

Martin- hm Ja jag är hängiven att följa Idol - men har aldrig riktigt fattat varför han vann:idea: Jo han har känsla i röst men inte så att jag blir till mig för det ....?

Mariette
Har jag gillat sedan start när jag såg henne i idol:love:
Men jag vet inte med detta numret/ denna låten? :crazy:
Min känsla när hon sjöng så kändes det som hon mimade? och det kan man göra om låten kräver det? Och jag vet inte - men hon "tappade" mig med det hon gjorde - kanske för att det var så regisserat- när hon alltid varit så äkta innan? Mer så att utförandet - inte låten i sig får mig fundersam?

Andra Chansen: Utan att ha koll på vilka som är i dueller med varandra :)

Felix jo jag tycker det var BRA! så hoppas
han går vidare från andra chansen :)

Sigrid jag tycker väldigt mycket om låten :bump::bump:
får mig att vilja dansa:D Det kan aldrig vara fel :p
Vill jag ska gå vidare :)

Mimi Werner helsike vilken bra låt hon har!! Tokgillar!! Både hennes röst och inlevelse Men kommer nog inte gå vidare:crazy: men jösses vad jag gillar låten!!

Mendez sjöng mer än surt (:angel:) i sin deltävling - men enormt medryckande melodi och jag tycker att han förtjänar att vara i finalen. Låten har potential att vinna hela tjottaballongen .- med latino- influenser och allt :)

Moncho nope never ever - aldrig :cool:
inte för mig....

Olivia kommer inte ihåg låten? så inte för mig :idea:

Margaret- inte heller för mig - vem fan vill gå Ape in the Cabana? :idea:

Renaida gillar verkligen hennes röst! Och soundet i låten :) men kanske bättre utanför mellon?

Utslagna:

Dotter
oavsett att den var lik till uppbyggelse till Issues - överlägset bästa låten i år
Fantastiskt framförande :heart och det som spelas på min spotify mest av alla låtar i årets melodifestival
 
Mitt guilty pleasure är absolut Rolandz... Men säg det inte till nån!! Hahaha! Hade varit roligt att skicka till ESC!!

Benjamin kommer placera sig bra i finalen. Internationella juryns favorit?? Jag gillar honom men önskar att han visar mer personlighet och mindre extremt inövad koreografi. Jämför med Måns millimeter precision i Heros koreografin där han ändå lyckades få in personlighet

Liamoos låt minns jag inte alls...

Almgren och Lundvik har för svaga låtar.

Samir och Viktor kommer få sin bästa placering hittills.

Margret kommer ta sig till final och många icke-svenska Esc-fans kommer heja på henne. Men hon kommer inte vinna.

Felix har för svag röst och det ser konstigt ut att han sitter där kutryggigt med en alldeles för stor mikrofon.
 

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 184
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 668
Senast: Lingon
·
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 633
Senast: voltis
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp