Bukefalos 28 år!

Men vad gööör du? Del LXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
25443003_10155335095438737_7029223660180915619_n.jpg

Försöker leva efter att omfånga sanningen
Sanningen behöver inte alls vara så hård och kantig.
Och lögnen kan rinna ut för långt bort så den inte går att sätta in i burken igen.
 
Ja! Fy, önskar jag inte tittat ut men det lät som om det var slagsmål(mellan folk alltså). Tur i oturen att dom var lika stora, en liten hund vill jag inte ens föreställa mig.


Det var en stor karl som drog allt vad han orkade, men det var säkert inte tillräckligt för den jättehunden. Två pers som fysiskt och verbalt försökte få loss den.

Som @vallhund sa, mand drar inte for en normal manniska har inte en chance att dra hardare an en hund. Man lyfter i ett (helst smalt) halsband sa hunden stryps. Borjar hunden fa svart att andas tar sjalvbevarelse driften over och den slapper det den har i munnen ... Inte trevligt, men tyvarr nodvandigt ibland.
 
Man blir lite nervös när det går gubbar och inspekterar rälsen på övergången och man inte ser om det är de som ska göra sånt eller om nån kört sönder rälsen
Står en lastbil på andra sidan spåren men ser inte vad det är
Godstågen dundrar ju på rätt bra här utanför så
 
Som @vallhund sa, mand drar inte for en normal manniska har inte en chance att dra hardare an en hund. Man lyfter i ett (helst smalt) halsband sa hunden stryps. Borjar hunden fa svart att andas tar sjalvbevarelse driften over och den slapper det den har i munnen ... Inte trevligt, men tyvarr nodvandigt ibland.
Jaha. Jag var inte inblandad på nåt sätt så jag vet inte riktigt hur jag ska ha kunnat påverkat hur han drog i kopplet/halsbandet. Får väl hojta från balkongen eller nåt om det skulle hända igen. Behövde liksom bara ventilera en händelse jag råkade se som gjorde mig illa berörd, inte få lektioner i hundhantering. :confused:
(Menar absolut inte att vara bitsk eller så nu men jag känner mig lite uppläxad över vad okänt folk gjorde fel.)
 
Jag har antligen last ikapp efter min shopping tur i dag. Jag tankte JATTE mycket pa @tornblomma ... och onskade att du varit med. Jag hade sa himla svart att hitta saker som bade passade i storlek, till min smak, och tillsammans. Jag hade definitivt behovt lite smakrad.:p

Forresten sa undrar jag varfor Banana Republic, The Gap, Calvin Klein, Tommy Hilfiger och nastan alla andra har herr kalsonger precis vid kassorna? Ska det gora att man handlar mer? :confused: Det fanns inget annat kul att titta pa eller impulskopa, utom pa ett par andra stallen dar kallingarna var uppblandade med lite smycken och har snoddar. Jag undrar sa hur de tanker dar.:confused:
 
Jaha. Jag var inte inblandad på nåt sätt så jag vet inte riktigt hur jag ska ha kunnat påverkat hur han drog i kopplet/halsbandet. Får väl hojta från balkongen eller nåt om det skulle hända igen. Behövde liksom bara ventilera en händelse jag råkade se som gjorde mig illa berörd, inte få lektioner i hundhantering. :confused:
(Menar absolut inte att vara bitsk eller så nu men jag känner mig lite uppläxad över vad okänt folk gjorde fel.)

Inte alls "upplaxad" ... det var bara ett svar pa ditt "det var en stor karl som drog allt vad han orkade" ... Ber om ursakt for formycket information ... eller nat.
 
Kör försiktigt.

Ett regnoväder i västra Sverige under natten riskerar att ställa till det rejält för rusningstrafiken på måndagsmorgonen – och nu har SMHI utfärdat en klass 1-varning för plötslig ishalka.

Klass 1-varningen gäller främst i Värmland, Västra Götaland, inre Dalsland, Bohuslän och Göteborg, där det riskerar att bli riktigt halt på vägarna.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6AjJw/smhi-varnar-for-plotslig-ishalka-i-vastra-sverige

/hallonsaft som går ut på balkongen och kollar om det regnar (Även dåliga ursäkter är bra som nikotinslav :o)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 235
Senast: Marita73
·
Svar
1 310
· Visningar
70 880
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 979
Senast: Modest
·
Tjatter Tänkte att eftersom mitt pyssel inte alltid passar så bra i sytråden så tänkte jag att jag startar en tråd för allt möjligt pyssel ☺️...
2
Svar
29
· Visningar
704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp