Mentalbeskrivning

Mysgrisen

Trådstartare
Jag skulle vilja mentalbeskriva min hund. Har försökt leta lite på nätet men jag hittar inget. Vet någon här var man kan hitta klubbar osv som ska ha MH test?
 
Sv: Mentalbeskrivning

Det lättaste borde nog vara att ringa runt till dina närmsta Brukshundklubbar och höra efter med dom... :)

Lycka till
 
Sv: Mentalbeskrivning

Tack! Hade precis hittat dit. Brukar det vara svårt att få plats på dessa prov?
 
Sv: Mentalbeskrivning

om du har en oreggad är det skitsvårt, har du en icke bruksras kan du bli petad men har du en bruksras komemr du nästan helt säkert med.
 
Sv: Mentalbeskrivning

Okej, jag har en renrasig reggad terrier....trist att de brukar peta icke brukraser.
 
Sv: Mentalbeskrivning

fast det anordnas ändå en hel del MH'n. du kommer säkert med förr eller senare. bruksraser har alltid förtur till MH't, men oftast finns det plats för andra raser också.
 
Sv: Mentalbeskrivning

du ´kanske kan tala med uppfödaren, finns det fler i kullen som vill göra detta så brukar det gå lättare.
elis
 
Sv: Mentalbeskrivning

Mysgrisen skrev:
Okej, jag har en renrasig reggad terrier....trist att de brukar peta icke brukraser.

13 Prioritering av anmälda hundar
a) Då lokalklubb är arrangör skall prioritering göras enligt följande ordning:
1. Hund i behov av MH för tävlande samt tjänstehund under utbildning.
2. Hund av SBK-ras som är i behov av MH för registrering av avkomma.
3. Övriga hundar

b) Då rasklubb/avelsavdelning står som arrangör äger denna först rätt att prioritera fritt inom den egna rasen.
Om plats finns för hundar av andra raser skall prioritering göras enligt följande ordning:
1. Hund av SBK-ras i behov av MH för registrering av avkomma.
2. Hund som är i behov av MH för tävlande samt tjänstehund under utbildning.
3. Övriga hundar

Med tjänstehund under utbildning avses hund med behov av MH som utbildas inom
SBK:s tjänstehundsverksamhet vilket skall styrkas med intyg från utbildaren.

Finns fler anmälda hundar än det gällande maxantalet, sker efter prioritering enligt ovanstående, lottning.
 
Sv: Mentalbeskrivning

3. övriga hundar kan väl delas in i 3a) reggade och 3b) oreggade. om det inte är så har flertalet brukshundklubbar och rasklubbar i skåne dragit mig vid näsan förra året när jag ville testa min kille. de sa rent ut att jag skulle få problem att få plats i och med att han inte var reggad.
 
Sv: Mentalbeskrivning

Jo, det stämmer nog. Om du nu inte har tänkt utbilda din blandras till tjänstehund. Då har du ju första prioritet!
 
Sv: Mentalbeskrivning

det var det som var planen, men han var för gammal. dessutom blir han bara fegare och fegare med åldern och inte klokare och klokare som jag först trodde.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 564
Senast: hastflicka
·
Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 228
Senast: Rie
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Nordthor
·
IT & mobiler Min Samsung A51 börjar bli sliten efter 4 år så jag inser att jag måste börja leta efter en ersättare. Finns det någon som kan hjälpa...
Svar
12
· Visningar
291
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp