MH tjörn 7/11

escodobe

Trådstartare
Fick höra ett "rykte" om att det var fler bukare som skulle dit. Min fråga är alltså - kan nån av er tänka er hantera en videokamera när jag går med Ceasar som andra hund. Jag kan (med förbehåll att jag har noll koll på hur man filmar) filma er?

Dvs om jag lyckas muta svågern att låna ut kameran!
 
Sv: MH tjörn 7/11

Något roligt att posta på youtube lär det nog bli.
Vrålis har skött sig exemplariskt så länge nu att jag bara väntar på någon enorm urladdning!
 
Sv: MH tjörn 7/11

Tjoho!
Han kom jättefint på alla inkallningar och jag är riktigt nöjd med resultatet. Det blev ungefär som väntat :-)
Han har helt enkelt inte något större intresse av främmande personer. Han reagerar på saker men inte överdrivet.

Kommer med resultatet sen!
 
Sv: MH tjörn 7/11

Är det någon som har ett sådant där protokoll där jag bara kan färglägga rutorna C fick kryss i?
 
Sv: MH tjörn 7/11

Jag har ett i hmtl-format på Zumis sida på min hemsida, du hittar den om du klickar på mitt namn och sedan på Hamsterkollektivet på sidan.
 
Sv: MH tjörn 7/11

Jag har ett i hmtl-format på Zumis sida på min hemsida, du hittar den om du klickar på mitt namn och sedan på Hamsterkollektivet på sidan.

Jag är idiot för jag får det inte att funka något vidare.

Så här blev det (Hoppas bara jag fått det rätt:o)
1a: Kontakt, 3
hälsning
31b: Kontakt, 4
samarbete

1c: Kontakt, 2
hantering

2a: Lek, 3
leklust

2b: Lek 1, 3
gripande

2c: Lek 1, 1
dragkamp

3a2: Jakt, 4,4
förföljande

3b2: Jakt, 1,1
gripande

4: Aktivitet 3

5a: Avstånd lek, 3
intresse

5b: Avstånd lek, 1
hot/aggr

5c: Avstånd, lek, 5
nyfikenhet

5d: Avstånd lek, 2
leklust

5e: Avstånd lek, 1
samarbete

6a: Överraskn. 3
rädsla

6b: Överraskn. 2
hot/aggr

6c: Överraskn. 2
nyfikenhet

6d: Överraskn. 3
kvarst rädsl.

6e: Överraskn. 1
kvarst.intr

7a: Ljudkänsl. 2
rädsla

7b: Ljudkänsl. 5
nyfikenh.


7c: Ljudkänsl. 1
kvarst. rädsl.

7d: Ljudkänsl 2 möjligen 1? överkryssat
kvarst. intr

8a: Spöken, 3
hot, aggr

8b: Spöken, 4
kontroll

8c: Spöken, 1
rädsla

8d: Spöken, 5
nyfikenh.

8e: Spöken, 4
kontakt

9a: Lek2, 3
leklust

9b: Lek2, 3
gripande

10: skott 2


Jag tappade honom vid spökerna. Hade inte räknat med att han skulle rusa fram riktigt så kraftigt, så jag fick jaga ikapp honom och hala in honom i sista stund.:o
Främmande människor är han helt ointresserad av. Och han var inte så jättesugen på lek med mig heller idag, ibland så totalvägrar han! Griper gör han dock rätt uselt även när han ÄR taggad så det är inte det minsta förvånad. Han tar omtag på omtag som en dement piraya då. Nu fick han trugas lite.
Skott har han aldrig hört och det gick ungefär som jag förväntade mig, vid sista skottet hade han hittat skytten och var nästan på väg dit.

Jag är nöjd och glad över min tibbe. Speciellt i jämförelse med ett par andra hundar:crazy:
Nu väntar jag bara på den andre deltagande bukefalisten - som hade dagens gladaste och roligaste hund!
 
Senast ändrad:
Sv: MH tjörn 7/11

Jag tycker att det är jättekul att läsa MH-protokoll skrivna på icke-bruksraser. Det är ju svårt för mig att jämföra min plutt med schäfrar eller mallar. Visst är det så att tibbar har en hel del reservation mot människor? Kul att se att han ändå visade intresse för testledaren, även om han inte gillade hanteringen(?).

Jag var helt säker på att ljudöverraskningen var mycket läskigare än synöverraskningen, men ju fler protokoll jag läser desto mer inser jag att jag har fel i det :) Zumi har samma kryss på båda momenten (exakt samma på alla punkter) men jag såg på hennes kroppsspråk och större tveksamhet vid overallen att den var lite extra äcklig...

Har du några kommentarer till varje moment så det blir lättare att följa och hur du tolkade hans beteende?

"omtag på omtag som en dement piraya" vilken underbar formulering :D Min plutt är precis likadan - varför hålla fast när man kan tugga som besatt och kanske ha ihjäl det man håller i istället?
 
Sv: MH tjörn 7/11

Ja. Testledaren sa att han helt enkelt var ointresserad av främmande. De ska inte vara speciellt sociala av sig, men jag hade personligen gärna sett att han i allafall hade stått still. Men jag anade ju att han itne skulle. Har inte övat tandvisning sen kursen...
Uppfödaren hade ett par papper framme från två andra hundar nu när jag pratade med henne och det verkar som om kryssen hamnar ungefär där ceasars är. Faktum med att han lekte nog lite mer än de två, men de hade å andra sidan stått stilla vid hanteringen.
 
Sv: MH tjörn 7/11

Jag är idiot för jag får det inte att funka något vidare.

Så här blev det (Hoppas bara jag fått det rätt:o)
1a: Kontakt, 3
hälsning
31b: Kontakt, 4
samarbete

1c: Kontakt, 2
hantering
Han följde med henne men var inte intresserad av att fördjupa kontakten och var lite obekväm vid hanteringen, inte så att han var dum men han backade lite
2a: Lek, 3
leklust

2b: Lek 1, 3
gripande

2c: Lek 1, 1
dragkamp
Mig lekte han lite med, fick truga honom lite, henne struntade han mest i, Testledaren sa "människor och trasor är inte hans grej helt enkelt

3a2: Jakt, 4,4
förföljande

3b2: Jakt, 1,1
gripande
Full rulle ut! Sen när bytet låg stilla var det helt ointressant

4: Aktivitet 3
Det blev lite långtråkigt så man får väl roa sig på egen hand

5a: Avstånd lek, 3
intresse

5b: Avstånd lek, 1
hot/aggr

5c: Avstånd, lek, 5
nyfikenhet

5d: Avstånd lek, 2
leklust

5e: Avstånd lek, 1
samarbete
Det här var intressant, han rusade ut och in i värnet men det var ju bara en person där, med en sån där trist trasa... Men han uppehöll sig i hennes närhet och nosade runt, men han satte inte igång med lek
6a: Överraskn. 3
rädsla

6b: Överraskn. 2
hot/aggr

6c: Överraskn. 2
nyfikenhet

6d: Överraskn. 3
kvarst rädsl.

6e: Överraskn. 1
kvarst.intr
Den där overallen skällde man lite på, men när matte traskade dit så kom man och kollade läget, När han var säker på att det bara var en trist overall så var han ointresserad, tror han gjorde en undanmanöver första gången vi passerade
7a: Ljudkänsl. 2
rädsla

7b: Ljudkänsl. 5
nyfikenh.


7c: Ljudkänsl. 1
kvarst. rädsl.

7d: Ljudkänsl 2 möjligen 1? överkryssat
kvarst. intr
Han stannade och sen gick han fram, på på en av passagerna nosade han lite på den
8a: Spöken, 3
hot, aggr

8b: Spöken, 4
kontroll

8c: Spöken, 1
rädsla

8d: Spöken, 5
nyfikenh.

8e: Spöken, 4
kontakt
Här blev han lack! Han drog mot dom så oväntat att jag tappade honom fick kasta mig på kopplet och fick hala in honom och backa tillbaka dit vi var. Han var framför mig nästan hela tiden. Sen när han fick gå fram så kollade han snabbt att det var människor och bjöd faktiskt lite mot ena spöket innan han tröttnade

9a: Lek2, 3
leklust

9b: Lek2, 3
gripande
Här lekte han nog lite bättre men han griper som sagt uselt. Uppfödaren skrattade när jag berättade och frågade om han hade kunnat ta ett bra bett om han ens velat. Och njä, det tror jag knappast han kan med sina roliga tänder. Är han inte peppad så struntar han i den totalt är han peppad är han som en symaskin med rabies. Man får akta fingrarna!
10: skott 2
Han har aldrig hört skott så han stannade upp och kollade läget de första gångerna sen fick han span på skytten
Testet är som sagt väldigt rättvisande.Han är som testet visar. Hade jag kunnat önska något så hade det väl varit att han stod stilla vid hanteringen.Men han är ju inte helt förtjust i att bli petad på av okända. Han blir inte arg eller flyr men han tycker de är påträngande.
 
Sv: MH tjörn 7/11

Zaga genomförde ju också Mentalbeskrivningen på Tjörn, med en mycket nöjd matte som resultat :D

För mig gjorde hon ett bra resultat, hennes brister visste jag om och det klargjordes även av beskrivaren, fick mig en överraskning också men den tar vi i samband med resultatet ;)

Ska sätta mig ikväll och skriva in vårat resultat också :)
 
Sv: MH tjörn 7/11

Så här blev det (Hoppas bara jag fått det rätt)
1a: Kontakt, 3
hälsning
MentalHealthCeasar-1.jpg

Ska det verkligen vara nödvändigt att tafsa?
31b: Kontakt, 4
samarbete

1c: Kontakt, 2
hantering
Han följde med henne men var inte intresserad av att fördjupa kontakten och var lite obekväm vid hanteringen, inte så att han var dum men han backade lite
2a: Lek, 3
leklust

2b: Lek 1, 3
gripande

2c: Lek 1, 1
dragkamp
Mig lekte han lite med, fick truga honom lite, henne struntade han mest i, Testledaren sa "människor och trasor är inte hans grej helt enkelt.
MentalHealthCeasar-5.jpg

Ok, ok lite får man väl bjuda om hon anstränger sig så...

3a2: Jakt, 4,4
förföljande

3b2: Jakt, 1,1
gripande
Full rulle ut! Sen när bytet låg stilla var det helt ointressant
MentalHealthCeasar-6.jpg

Här kutar man ut och så är det bara en djäkla trasa ?!
MentalHealthCeasar-10.jpg

Ha! Hit med kaviaren matte!Jag kommer!

4: Aktivitet 3
Det blev lite långtråkigt så man får väl roa sig på egen hand
MentalHealthCeasar-11.jpg

Träd att pinka på, pinnar att äta och här står vi...suck!
5a: Avstånd lek, 3
intresse

5b: Avstånd lek, 1
hot/aggr

5c: Avstånd, lek, 5
nyfikenhet

5d: Avstånd lek, 2
leklust

5e: Avstånd lek, 1
samarbete
Det här var intressant, han rusade ut och in i värnet men det var ju bara en person där, med en sån där trist trasa... Men han uppehöll sig i hennes närhet och nosade runt, men han satte inte igång med lek
MentalHealthCeasar-14.jpg

MentalHealthCeasar-19.jpg

Herregud, dessa djävla trista trasor igen. Kunde ni inte haft korv i alla fall?!
 
Sv: MH tjörn 7/11

6a: Överraskn. 3
rädsla

6b: Överraskn. 2
hot/aggr

6c: Överraskn. 2
nyfikenhet

6d: Överraskn. 3
kvarst rädsl.

6e: Överraskn. 1
kvarst.intr
Den där overallen skällde man lite på, men när matte traskade dit så kom man och kollade läget, När han var säker på att det bara var en trist overall så var han ointresserad, tror han gjorde en undanmanöver första gången vi passerade.

MentalHealthCeasar-20.jpg

MentalHealthCeasar-21.jpg

HUPP! VA I.... Hmm ehh jaha... En overall. Mitt i skogen... vad de hittar på för dumheter..
7a: Ljudkänsl. 2
rädsla

7b: Ljudkänsl. 5
nyfikenh.


7c: Ljudkänsl. 1
kvarst. rädsl.

7d: Ljudkänsl 2 möjligen 1? överkryssat
kvarst. intr
Han stannade och sen gick han fram, på på en av passagerna nosade han lite på den
 
Sv: MH tjörn 7/11

8a: Spöken, 3
hot, aggr

8b: Spöken, 4
kontroll

8c: Spöken, 1
rädsla

8d: Spöken, 5
nyfikenh.8e: Spöken, 4
kontakt
Här blev han lack! Han drog mot dom så oväntat att jag tappade honom fick kasta mig på kopplet och fick hala in honom och backa tillbaka dit vi var. Han var framför mig nästan hela tiden. Sen när han fick gå fram så kollade han snabbt att det var människor och bjöd faktiskt lite mot ena spöket innan han tröttnade
MentalHealthCeasar-27.jpg

MentalHealthCeasar-29.jpg

NÄ NU DJÄVLAR... Spökfanskap! om kärringen inte fångat mig en gång redan så...
MentalHealthCeasar-37.jpg

Nåja, den här luktade rätt gott, och inte viftade hon med nån trasa

9a: Lek2, 3
leklust

9b: Lek2, 3
gripande
Här lekte han nog lite bättre men han griper som sagt uselt. Uppfödaren skrattade när jag berättade och frågade om han hade kunnat ta ett bra bett om han ens velat. Och njä, det tror jag knappast han kan med sina roliga tänder. Är han inte peppad så struntar han i den totalt är han peppad är han som en symaskin med rabies. Man får akta fingrarna!

MentalHealthCeasar-45.jpg

Men herregud, dom ger sig visst aldrig. Får väl visa att jag kan. Om jag bara vill
MentalHealthCeasar-60.jpg

Mohoho, vem sa att jag inte KUNDE bitas med mina tänder? Stick fram lämplig kroppsdel så får du smaka tibetansk kamp orchtänder!!!
10: skott 2
Han har aldrig hört skott så han stannade upp och kollade läget de första gångerna sen fick han span på skytten
 
Sv: MH tjörn 7/11

Åh vad fina bilder! Och vad kul att få ta del av hans resultat med kommentarer. När blir det dags för korning då? :p

Jag var med på nya korningen med vår dv.schnauzer, så man kan vara med! :D
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 575
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 064
Senast: Meggan
·
Äldre Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: WBanna
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
1 924
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp