MH tjörn 7/11

Sv: MH tjörn 7/11

Vad jatte kul... vi har inte en sadan MH pa den har sidan Atlanten, har ser 'temeramant tests' valdigt annorlunda ut. Jag ska forsoka hitta en TT vi kan gora till varen.

Jag har ett par fragor. Vad ar det for skillnad pa MH och Korning? jag trodde det var samma sak? Ar det aldersgrans? Kan jag gora det med min rottis nar vi kommer till Sverige nasta sommar, hon blir 3 ar da?

Korning "Mentaltest hund":
http://www.aktivhund.se/TavlingarProv/Korning-MH/korning.asp?menuindex=7

MH "Mentalbeskrivning hund":
http://www.aktivhund.se/TavlingarProv/Korning-MH/korning_mh.asp?menuindex=7
 
Sv: MH tjörn 7/11

Ja någon annan får givetvis hålla honom och det är helt ok med grillad kyckling i fickorna :D

Om du har möjlighet att titta på MH så gör det ( publik ) det är jätteintressant.
 
Sv: MH tjörn 7/11

Vart kan man hitta MH´n då? Hade varit jätteskoj att titta! Synd att jag missade i helgen...

Genom squarepants länkar hittade jag denna:

http://www.aktivhund.se/TavlingarProv/Korning-MH/mh_beskrivning.asp?menuindex=7

Och jag ser ju vart Cebbe kommer ta chansen och dra iväg. Får han tag i en leksak t.ex. som beskrivs i steg 2 där. Han tar leksaken och ruuuusar iväg, det är den roligaste leken han vet att bli jagad när han har leksak i munnen. Kamp och sånt är inte så skojigt, men just att fånga en leksak som man kastar och sedan att få springa runt runt i full rulle är det bästa enligt honom. Kan nog ta mer än tre minuter där. :crazy: Fast å andra sidan vet man ju aldrig. Ibland är han mer mattig och ibland inte alls.

Men jag ska nog allt försöka hitta ett MH! Har ju funderingar på att utbilda honom till Vårdhund, och jag har för mig att det faktiskt räknas som tjänstehund nu för tiden även om jag på vårdhundskolans hemsida inte såg nåt angående MH. Dom har vad jag förstod nåt eget lämplighetstest. Men det kan ju knappast skada om han skulle råka göra ett hyffsat MH. :)
 
Sv: MH tjörn 7/11

Youtube är din vän! :)
Sök på MH eller liknande kommer miljontals med träffar på de olika momenten, och en hel del på proven i sin helhet.
 
Sv: MH tjörn 7/11

De får från 12 månader, men jag rekommenderar att man gör det när de är närmre 18 mån iaf. Sen att man har en relativt bra inkallning på hunden. :)
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 575
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 064
Senast: Meggan
·
Äldre Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: WBanna
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
1 924
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Gråter du?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp