Bukefalos 28 år!

Middagsdilemma - hur skulle ni göra?

...och jag får starka bortisvibbar av just alla detaljer.
Alltså, jag utgår från att mina vänner vill träffa mig och ser egentligen ingen motsättning mellan att de vill det och att de ibland måste värna om sin återhämtning och ork och därför föreslår alternativ. Vi har ganska högt i tak och jag förutsätter att ingen träffar mig av pliktkänsla. Det du ser som bortförklaringar kan ju lika gärna vara förklaringar från en vän som är mån om att du ska förstå och som kanske har lite dåligt samvete. Jag blir också besviken när någon ställer in, men det är ju en besvikelse över att inte få träffa någon jag sett framemot att få träffa.
 
Jag blir också besviken när någon ställer in, men det är ju en besvikelse över att inte få träffa någon jag sett framemot att få träffa.
På nåt sätt trodde jag ju att de också var måna om att ses eftersom det var så länge sedan vi åt "vin-middag" ihop senast. Jag tyckte det kändes bra att vi äntligen fick till en träff och att jag fick bjuda.
 
Men det där med att man snällt får gå. För mig är det ännu ett uttryck som får mig att undra om det verkligen är vänner det handlar om.
Det har vi lärt oss @Petruska att jag uttrycker mig på ett sätt som du gärna ifrågasätter. Därför kommenterar jag inte just detta med vänner/icke vänner ytterligare. Hela händelsen har fått mig att fundera över vad som är vad.
 
Tror också att de läste av min besvikelse och därför sen sade att de kommer. Jag försökte sen bita ihop och köra, men jag hade helt tappat lusten i det skedet. Jag brukar gilla att fixa och dona och laga mat och bjuda, men...nä, kändes inte bra.
Känns inte bra nu heller :(
En inställd middag och du lider en hel vecka pga det
Var är ditt perspektiv?
 
Okej, nu kommer jag in och spekulerar också, men just det där detaljrika meddelandet hon skickade så får mig att tänka att hon kanske tycker att ni är så pass nära vänner att hon vill och vågar vara ärlig med dig.
Att hon inte vill komma med någon vit lögn och avboka, utan säger hur det ligger till och kanske hoppas att du då lättsamt skulle föreslå att ni ses någon annan gång.
En aningen klumpigt formulerat kan man kanske tycka, men en del är ju så att de funderar inte så mycket utan skriver vartefter de tänker.
Att de inte vill ses eller inte värderar vänskapen så högt så tror jag inte, eller det är åtminstone allför lite att gå på här nu för att tydligt säga bu eller bä.
 
Okej, nu kommer jag in och spekulerar också, men just det där detaljrika meddelandet hon skickade så får mig att tänka att hon kanske tycker att ni är så pass nära vänner att hon vill och vågar vara ärlig med dig.
Att hon inte vill komma med någon vit lögn och avboka, utan säger hur det ligger till och kanske hoppas att du då lättsamt skulle föreslå att ni ses någon annan gång.
En aningen klumpigt formulerat kan man kanske tycka, men en del är ju så att de funderar inte så mycket utan skriver vartefter de tänker.
Att de inte vill ses eller inte värderar vänskapen så högt så tror jag inte, eller det är åtminstone allför lite att gå på här nu för att tydligt säga bu eller bä.
Fast då tycker jag hon borde ha kunnat svara "Ja kanske bäst att vi tar det senare" på mitt förslag att vi skjuter upp middagen.
 
Jag ska ta upp det, har jag tänkt. Inte idag, kanske inte imorgon...men jag ska. Inom någon dag.

Tycker du kan göra det redan idag så du lägger det hela bakom dig och reder ut allt.

Varför dra ut på det hela och må dåligt i flera dagar? Tänk om du har fel i det du tror är anledningen till det hela.

Jag tror att du hinner analysera sönder hela situationen på några dagar.
 
Tycker du kan göra det redan idag så du lägger det hela bakom dig och reder ut allt.

Varför dra ut på det hela och må dåligt i flera dagar? Tänk om du har fel i det du tror är anledningen till det hela.

Jag tror att du hinner analysera sönder hela situationen på några dagar.
Jag gör det då jag känner mig redo. Ok?
 
Det är givetvis inte middagen i sig som jag nu mår dåligt över. Det är hela situationen med vänskap osv
Visst vore det skönt om livet va lite enklare.
För alla inblandade.
Jag tror inte du behöver oroa dig över er vänskap om du lugnar ner dig lite och bjuder in dem när det finns bättre förusättngar för en trevlig kväll. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 644
Senast: ako
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 240
Senast: lundsbo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 403
Senast: LovingLife
·
Relationer Har tagit paus från dejtade och tog bort min tinder för jag kände jag föll för fel killar och mådde dåligt i en period. Åkte till stan i...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
19 305
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp