Migrationsverket arrangerar "husförör"

Folk pratar om andeväsen i var och varannan tråd enligt @Lipperta

Men trådarna där man diskuterar andeväsen är sällsynta på grund av hur de bemöts enligt @Luff


Alltså jag har lite svårt att få ihop det. Kan ni förklara hur det hänger ihop? Personligen tror jag att det är få trådar om andeväsen på Bukefalos för att det är ett forum inriktat på hästar inte religion, andlighet och spöken. Om det raljeras eller inte i de få trådar som dyker upp har lite med saken att göra.
Förklaring /tolkning; När det var mer förekommande med "spöktrådar" på Buke - några år sedan så var det i var och varannan sådan tråd folk som gav sig in och förlöjligade och även i några fall skrek om humbug och bedrägerier.
 
Förklaring /tolkning; När det var mer förekommande med "spöktrådar" på Buke - några år sedan så var det i var och varannan sådan tråd folk som gav sig in och förlöjligade och även i några fall skrek om humbug och bedrägerier.
Det förvånar mig inte, många tror just att det är humbug etc- båda åsikterna är välkomna enligt mig. Det var att var och varannan tråd skulle handla om spöken som jag är skeptisk till.
 
Det förvånar mig inte, många tror just att det är humbug etc- båda åsikterna är välkomna enligt mig. Det var att var och varannan tråd skulle handla om spöken som jag är skeptisk till.

Nu svarade jag dig redan angående detta. Det brukade vara trådar titt som tätt. Men allt är ju relativt. Vad jag tycker är ofta kanske du tycker är långt emellan.

Men vi kanske inte ska disskutera detta då buke endast är för hästprat, eller vad var det du sa?
 
Nu svarade jag dig redan angående detta. Det brukade vara trådar titt som tätt. Men allt är ju relativt. Vad jag tycker är ofta kanske du tycker är långt emellan.

Men vi kanske inte ska disskutera detta då buke endast är för hästprat, eller vad var det du sa?
Titt som tätt och vara och varannan tråd som du påstod tidigare är liksom inte samma sak.
Och om du vill tolka att det inte är konstigt att inte hälften av trådarna handlar om andlighet på ett hästforum (med lite forumdelar för annat inklusive andlighet) som om att det är förbjudet att prata andlighet så varsågod. Jag skulle tolka det som det är konstigt att dra upp andlighet i trådar om ämnen hovbölder, galoppfattningar, mugg och avmaskning och den som börjar ifrågasätta att man diskutera häst och inte andlighet som huvudtema i ett hästforum inte riktigt har alla hästar hemma.
 
Men det är väl inte något nytt? Redan på min tid så ställde man frågor om tex kristendom om den sökande uppgav det som skäl även om det inte var bibelverser utan mer var man samlades till bönemöte och gudstjänst osv. Jag vet en kollega som bad kineser som åberopade Falun Gong att utföra de sju rörelser (tror jag det är) som utgör basen för Falun Gong.

Sedan ska det kanske tilläggas att det inte är många länder som enbart att vara kristen räcker för att beviljas asyl. Oftast behöver man visa på personlig risk som att man tagits in till förhör alt tortyr alt fängelse för sin tro.
Förr hade dom väl även bibelförhör hemma för tex pigor??
 
För att knyta samman vad tråden startade som och den nuvarande diskussionen så är du albino och kommer från vissa afrikanska länder då beviljas du mer eller mindre automatiskt asyl eftersom det finns flera fall där albinos mördats pga tro att deras kroppsdelar och blod anses dra till sig guld, rikedomar och tur. Vissa sk häxdoktorer använder kroppsdelar och blod som ingredienser. Myndigheterna gör vad de kan men det finns en ytterst allvarlig reell risk för att mördas pga saknaden av pigment.

https://www.amnesty.se/nyheter/nyheter/malawi-manniskor-med-albinsim-diskrimineras-och-dodas-2662/

http://omvarldenberattar.se/tanzania-albinism/
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 346
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 538
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp