Bukefalos 28 år!

Min bäbis dog

biteme_bigarmhug.gif
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Kuratortid idag.
Har kommit igång med ridningen och långpromenader med hunden och varit väldigt glad och tillfreds . Sen kom det hemska beskedet att detta hände någon annan och då blev det jobbigt igen. Och när jag hittat fötterna på marken igen så svämmar alla nyheter över med kungliga bäbisar. Och det är väldigt svårt att inte känna hur det hugger i hjärtat. För jag fick inte stolt visa upp något barn.
Och kuratorbesök känns som ännu något som bevisar att det har hänt. Att det inte är som vanligt fast jag vill det.
Gråter inte särskilt mycket längre. Men istället får jag en obehaglig stresskänsla i hela kroppen. Inte när jag rider och timmarna efter- då är jag helt normal.
Men annars. Det liksom kryper i kroppen. Jag kan inte tänka tankar klart eller fånga någon känsla. De liksom flyger förbi i salig blandning.
Ibland vill jag bli gravid nu direkt . Sen får jag ångest för att barnet bara kommer dö. Sen är jag nöjd som det är. Sen får jag skuldkänslor för allt möjligt- jag vet inte vad ens. Sen spelar det ingen roll. Jag är ett dåligt mamma material och kommer aldrig kunna hålla ett barn i livet. Fast det funkar inte så - det var bara otur.
Minuten efter jag tänkt något så känns det helt fel och något annat rätt. Jag känner skuld- nej det gör jag inte alls.
Allt är som vanligt och jag borde börja jobba mera- nej jag kan inte- jo klart jag kan.
You ow it to life to be happy for the shining times ahead.

Det kunde ju vara värre . Många mår så mycket sämre. Ibland är jag tacksam över det- att jag fortfarande kan skratta och kommer ur sängen var morgon. Ser fram emot de där shining times.
Ibland tänker jag att jag är rubbad och känslokall och saknar moderskänslor.
Så- dagens urkräkning.
Känns lite bättre igen :-)

Du är otroligt duktig på att uttrycka dig i skrift.
Tänker ofta på er.
 
Det är innan begravning. Sambon har Ronja i sin famn. Han säger att det ryckte i mungipan och vill inte lägga ner henne. Jag kallar honom dum. Går in i ett rum där det finns massa bilder. Hon är så fin på bilderna. Nästan så att ögonen är öppna.
Jag går tillbaka för att visa. Och då ser jag det. Hon skrattar! Det låter konstigt och onaturligt men hon skrattar!
Mitt hjärta bara rusar. Och fortsätter göra det när jag vaknar. Det dunkar i hela huvudet. Det är en dröm men jag är alldeles uppfylld av den där känslan av mitt barn som såg mig och skrattade. Hon såg mig.
Hon såg mig....
 
Det är innan begravning. Sambon har Ronja i sin famn. Han säger att det ryckte i mungipan och vill inte lägga ner henne. Jag kallar honom dum. Går in i ett rum där det finns massa bilder. Hon är så fin på bilderna. Nästan så att ögonen är öppna.
Jag går tillbaka för att visa. Och då ser jag det. Hon skrattar! Det låter konstigt och onaturligt men hon skrattar!
Mitt hjärta bara rusar. Och fortsätter göra det när jag vaknar. Det dunkar i hela huvudet. Det är en dröm men jag är alldeles uppfylld av den där känslan av mitt barn som såg mig och skrattade. Hon såg mig.
Hon såg mig....
:love::love:
Såklart hon såg dig - såklart hon skrattar när hon ser dig - du är ju hennes mamma och blir glad av dig
 
@Ray, jag tänker på dig och din familj ofta och vill bara förmedla en kram...
Tack❤
Idag hade vi återbesök på sjukhuset. Och där fick vi veta att jag är frisk, sambon är frisk, barnet var normalstort, moderkakan var normal och det fanns inga tecken på något.
Det är såklart ovanligt att sånt händer. Det är vanligast på första barnet. Nu har ju vi ett barn sen innan- det är ovanligt. ..

Så det är helt enkelt bara ingen vettig anledning till att detta hände.
Om vi vill skaffa fler barn kan de erbjuda fler kontroller - men eftersom inget var fel finns det egentligen inget att hålla koll på... Vad ska man säga om det?
De kan erbjuda planerat snitt i v 37. Eller tidigare. Men ja; det finns inget att göra annorlunda som optimerar några odds.

Läkarens ord var - vi har ingen kontroll. Ni har ingen kontroll. Googla på allt elände som finns så inser ni att mycket skit kan drabba samma människa. Men du ser ut att ha en bra biologisk ålder så du blir säkert gravid igen om ni vill. Hoppas ni får en solig sommar. Gillar du rosévin? Köp en hund? Börja med yoga.

Och jag är på ett vis glad att jag inte är 25. Då hade jag varit helt knäckt...
 
Tack❤
Idag hade vi återbesök på sjukhuset. Och där fick vi veta att jag är frisk, sambon är frisk, barnet var normalstort, moderkakan var normal och det fanns inga tecken på något.
Det är såklart ovanligt att sånt händer. Det är vanligast på första barnet. Nu har ju vi ett barn sen innan- det är ovanligt. ..

Så det är helt enkelt bara ingen vettig anledning till att detta hände.
Om vi vill skaffa fler barn kan de erbjuda fler kontroller - men eftersom inget var fel finns det egentligen inget att hålla koll på... Vad ska man säga om det?
De kan erbjuda planerat snitt i v 37. Eller tidigare. Men ja; det finns inget att göra annorlunda som optimerar några odds.

Läkarens ord var - vi har ingen kontroll. Ni har ingen kontroll. Googla på allt elände som finns så inser ni att mycket skit kan drabba samma människa. Men du ser ut att ha en bra biologisk ålder så du blir säkert gravid igen om ni vill. Hoppas ni får en solig sommar. Gillar du rosévin? Köp en hund? Börja med yoga.

Och jag är på ett vis glad att jag inte är 25. Då hade jag varit helt knäckt...

Skönt ändå att få svar att det inte är något "fel" hos er som föräldrar som kan hindra framtida försök. Jag tror nog dom håller järnkoll på en vid nästa graviditet. Oss har dom erbjudit koll varje vecka, extra ul och tidigt planerat snitt. Tycker det känns som en trygghet även om man lär vara orolig hela graviditeten.

Vi har fått kallelse för återbesök och obduktionsvar, ska bli skönt att få det gjort. Men det är inte säkert att vi får reda på något heller. På ett vis vill vi ha en förklaring till varför Filippa dog i magen och på ett annat vill vi inte?
Har väl aldrig haft så mkt tankar som farit i huvudet som dessa sista 2veckorna.

Kram till dej och din familj:heart
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Skönt ändå att få svar att det inte är något "fel" hos er som föräldrar som kan hindra framtida försök. Jag tror nog dom håller järnkoll på en vid nästa graviditet. Oss har dom erbjudit koll varje vecka, extra ul och tidigt planerat snitt. Tycker det känns som en trygghet även om man lär vara orolig hela graviditeten.

Vi har fått kallelse för återbesök och obduktionsvar, ska bli skönt att få det gjort. Men det är inte säkert att vi får reda på något heller. På ett vis vill vi ha en förklaring till varför Filippa dog i magen och på ett annat vill vi inte?
Har väl aldrig haft så mkt tankar som farit i huvudet som dessa sista 2veckorna.

Kram till dej och din familj:heart

Skulle kunna kräka så mycket just nu men behärskar mig.
Hade lätt kunnat slå läkaren i skallen när hon säger "allt som händer har en mening". NEJ PUCKO! Allt som händer har en ORSAK. Kom inte och säg att det är en mening med att ett friskt barn bara dog. .. Det finns en orsak men det har fan ingen mening.

Läkare är inte alltid det mest empatiska personerna...
 

Skulle kunna kräka så mycket just nu men behärskar mig.
Hade lätt kunnat slå läkaren i skallen när hon säger "allt som händer har en mening". NEJ PUCKO! Allt som händer har en ORSAK. Kom inte och säg att det är en mening med att ett friskt barn bara dog. .. Det finns en orsak men det har fan ingen mening.

Läkare är inte alltid det mest empatiska personerna...

Nej, det finns fasen ingen mening med sånt här.. Vad är vitsen med att man ska gå igenom en hel graviditet och inte få ett levande barn:cry:
Det är bara grymt.. Det är en sorg som gör fysiskt jävla ont.
 
  • Gilla
Reactions: Ray

Skulle kunna kräka så mycket just nu men behärskar mig.
Hade lätt kunnat slå läkaren i skallen när hon säger "allt som händer har en mening". NEJ PUCKO! Allt som händer har en ORSAK. Kom inte och säg att det är en mening med att ett friskt barn bara dog. .. Det finns en orsak men det har fan ingen mening.

Läkare är inte alltid det mest empatiska personerna...
Sa LÄKAREN det? Det var fanimej det värsta jag hört. Jag AVSKYR det där som folk slänger ur sig i parti och minut - "det finns en mening med allt" - för det är ju bullshit. Vems mening, för det första?

Att en läkare säger det hade jag inte kunnat föreställa mig. Och inte till någon i er situation.
 
Sa LÄKAREN det? Det var fanimej det värsta jag hört. Jag AVSKYR det där som folk slänger ur sig i parti och minut - "det finns en mening med allt" - för det är ju bullshit. Vems mening, för det första?

Att en läkare säger det hade jag inte kunnat föreställa mig. Och inte till någon i er situation.
Klumpigt värre. De flesta väger sina ord på silvervåg men det var nog inte hennes grej.

Frågade om hon kunde skriva ett sjukintyg för 50% nu när föräldradagarna är slut.
Ok varför kan inte du jobba heltid då?
Jag satt som en guldfisk och gapade och sambon fann sig och rapade upp vad läkaren på vårdcentralen skrivit i hans intyg.

Men håller med - vems mening? Korkat uttryck!
 
Klumpigt värre. De flesta väger sina ord på silvervåg men det var nog inte hennes grej.

Frågade om hon kunde skriva ett sjukintyg för 50% nu när föräldradagarna är slut.
Ok varför kan inte du jobba heltid då?
Jag satt som en guldfisk och gapade och sambon fann sig och rapade upp vad läkaren på vårdcentralen skrivit i hans intyg.

Men håller med - vems mening? Korkat uttryck!
Ja, det är sjukt korkat. Och skulle jag lista världsalltets mest meningslösa händelser så skulle "förlora ett barn" hamna överst.
 
Klumpigt värre. De flesta väger sina ord på silvervåg men det var nog inte hennes grej.

Frågade om hon kunde skriva ett sjukintyg för 50% nu när föräldradagarna är slut.
Ok varför kan inte du jobba heltid då?
Jag satt som en guldfisk och gapade och sambon fann sig och rapade upp vad läkaren på vårdcentralen skrivit i hans intyg.

Men håller med - vems mening? Korkat uttryck!
Skamligt av läkaren.
Hoppas inte FK strular för er, de brukar ju tyvärr vara bra på att säga att sorg inte är en sjukdom (och det är den visserligen inte, men den kan göra skada ändå).

En kram till dig och @Lazy Lady :heart
Det finns verkligen ingen mening med det ni gått igenom :(
 
Klumpigt värre. De flesta väger sina ord på silvervåg men det var nog inte hennes grej.

Frågade om hon kunde skriva ett sjukintyg för 50% nu när föräldradagarna är slut.
Ok varför kan inte du jobba heltid då?
Jag satt som en guldfisk och gapade och sambon fann sig och rapade upp vad läkaren på vårdcentralen skrivit i hans intyg.

Men håller med - vems mening? Korkat uttryck!
Eftersom FK inte godkänner sorg så be läkaren skriva akut chock eller liknande, det hade jag på mina intyg till FK efter sambons död.
 
Eftersom FK inte godkänner sorg så be läkaren skriva akut chock eller liknande, det hade jag på mina intyg till FK efter sambons död.
Hon skrev sömnsvårigheter , koncentrationssvårighet och nåt annat. De brukar vara ok för första månaden tydligen så jag hoppas det duger.
 
Skamligt av läkaren.
Hoppas inte FK strular för er, de brukar ju tyvärr vara bra på att säga att sorg inte är en sjukdom (och det är den visserligen inte, men den kan göra skada ändå).

En kram till dig och @Lazy Lady :heart
Det finns verkligen ingen mening med det ni gått igenom :(
Nej nån mening är det bannemig inte.
Tänker att läkare ser så mycket katastrofer att de blir lite härdade... Men för mig är det ju inte nån vardagshändelse som man liksom bara viftar bort med att allt har en mening.
 
Skamligt av läkaren.
Hoppas inte FK strular för er, de brukar ju tyvärr vara bra på att säga att sorg inte är en sjukdom (och det är den visserligen inte, men den kan göra skada ändå).

En kram till dig och @Lazy Lady :heart
Det finns verkligen ingen mening med det ni gått igenom :(

:heart
Jag har fortfarande föräldrapenning, men den 17:e så måste jag gå till läkare för sjukskrivning.. Träffade en terapeut idag på samma vc och hon kommer prata med min läkare innan jag träffar henne för att återge saker ifrån vårt samtal idag så jag ska slippa rabbla allt igen.
Den kontakt jag haft med FK har hittills varit positiv så jag hoppas att det inte ska vara några problem.
Man orkar inte det i sånna här lägen, jag har precis lyckats ta in att Filippa är borta och det tar hårt:cry: Känns som att man inte gör annat än gråter.
 
:heart
Jag har fortfarande föräldrapenning, men den 17:e så måste jag gå till läkare för sjukskrivning.. Träffade en terapeut idag på samma vc och hon kommer prata med min läkare innan jag träffar henne för att återge saker ifrån vårt samtal idag så jag ska slippa rabbla allt igen.
Den kontakt jag haft med FK har hittills varit positiv så jag hoppas att det inte ska vara några problem.
Man orkar inte det i sånna här lägen, jag har precis lyckats ta in att Filippa är borta och det tar hårt:cry: Känns som att man inte gör annat än gråter.
Nej jag tror inte försäkringskassan strular o första taget. 3 månader brukar reaktion på sorg fungera när det gäller barn. Sen kan man behöva någon slags plan.
Men det är makalöst vad dåligt vissa saker i vården funkat. Min kurator visste inte ens om läkaren idag kunde göra sjukintyg. Och hon tror fortfarande jag förlorade barnet i v 24. Får påminna varje gång. ..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: tanten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 515
Senast: Milosari
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 627
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag skrev ett dagboksinlägg för ett år sedan som jag aldrig publicerade. Det handlade om sorgen efter min älskade katt jag precis fått...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp