Min frågetråd gällande husköp och renovering

Jag känner till ett mindre torp som kanske kan få hyras, fast jag är osäker på hur det är med vatten vintertid. Finns tyvärr inte dusch men ny mulltoa. Det har varit uthyrt som fritidshus till en och samma familj i ca 50 år men står nu tomt sedan i år.

Tack, men jag behöver nog kunna fixa bekvämligheter med tiden.
 
Sitter i samma sits som dej men tittar på södra sidan av Sthlm...
Har kollat en hel del hus men de flesta faller på för stort renoveringsbehov.
Jag bor också hellre v ä l d i g t enskilt än tvärtom. Därav går inte fritidshusområden alls in i min "plan" de bor för nära varandra. Ska jag bo grannar kan jag lika gärna bo kvar i min lgh...
 
Sitter i samma sits som dej men tittar på södra sidan av Sthlm...
Har kollat en hel del hus men de flesta faller på för stort renoveringsbehov.
Jag bor också hellre v ä l d i g t enskilt än tvärtom. Därav går inte fritidshusområden alls in i min "plan" de bor för nära varandra. Ska jag bo grannar kan jag lika gärna bo kvar i min lgh...

Lite så känner jag också. Jag tittade på ett hus i ett område jag kunde tänka mig, men där var det inte mycket insyn och husen låg inte bredvid varandra utan lite utspritt. D möjligtvis. Men helst inte.
 
Ni har inte funderat på att söka arbete utanför Stockholmsområdet? Bopriserna där är helt hysteriska, på andra ställen är de mera rimliga :)
 
Ni har inte funderat på att söka arbete utanför Stockholmsområdet? Bopriserna där är helt hysteriska, på andra ställen är de mera rimliga :)

På andra ställen finns inte Stockholm. Så nej, det är inte aktuellt. Det enda negativa med Stockholm är bostadspriserna, resten är för min del bara alldeles perfekt.
 
I mitt område har priserna inte skenat i höjden så som i många andra delar av länet.

Vilken tur! Norrtälje är väl kanske inget monster i huspriser heller, men för mig är det tillräckligt högt för att vara på gränsen. Mycket för att jag inte har till kontantinsatsen. Hade jag haft som pengarna hade det varit annorlunda.
 
Jag kan få jobb i princip överallt i hela Sverige. Men det spelar ju ingen roll om det är här jag vill bo?
Jag besvarade bara MJLees inlägg om att ALLA jobb finns där.
Självklart ska du bo var du vill.
Finns säkert fler som läser tråden för att få tips och då är det väl trevligt om tråden inte innehåller felaktigheter.
 
Jag besvarade bara MJLees inlägg om att ALLA jobb finns där.
Självklart ska du bo var du vill.
Finns säkert fler som läser tråden för att få tips och då är det väl trevligt om tråden inte innehåller felaktigheter.

Jag tror dock att folk är rätt medvetna om att det finns jobb utanför Stockholm också ;)
 
Kan du tänka dig utanför Stockholms län? Eller att bo i ett fritidshus utan kommunalt avlopp?

Jag vill absolut inte ha kommunalt vatten och avlopp faktiskt. Utanför Stockholms län blir svårt eftersom jag vill jobba kvar i norrort alt Norrtälje. Funderade lite på Knivsta ett tag, men då är det ju det här med avstånd. Jag kollar bara på fritidshus pga lägre priser. Renoveringar för att göra permanentbo är inget som skrämmer mig.
 

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 225
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp