Bukefalos 28 år!

Min kompis fattar inte!

Sv: Min kompis fattar inte!

Skrek åt min stackars häst förut till min sambo lugnt frågade "vad du gapar och skriker, är inte det dumt?" Jag har aldrig skämts så mycket i hela liv:o Blev en nyttig läxa som varat lääänge. Skäms fortfarande när jag tänker på det.
Inte kunde jag svara på det han sade heller. Blev ett effektivt uppvaknande
 
Sv: Min kompis fattar inte!

På ett sätt håller jag med, men samtidigt.. har vi inte alla gjort misstag? Om hon har blivit utskälld.. Jag hade nog snarare berättat varför man inte ska göra så. Att som jämnårig kompis skälla ut en annan angående hur denne hanterar sin häst kan vara känsligt. Kanske blev det lite jobbigt att någon annan visste hur man skulle göra, speciellt eftersom unga hästägare fått någon slags bild av att man själv alltid måste veta hur man gör och inte får ha fel om sin häst. Alla har någongång skällt i onödan. Hon lär inte göra om det. Huvudsaken är att hon gör bättre nästa gång. En sak kan jag säga säkert - hon ville göra rätt mot hästen. Ibland blir det fel.

Detta har tyvärr hänt ett antal gånger innan. Då har jag inte rytigt till men denna gånge gjorde jag det.. Hon gjorde fel! sååå fel.
 
Sv: Min kompis fattar inte!

Borde den här personen få hålla på mä hästar, om hon slog till hästen pga av de lilla, vad händer om det händer något värre? t ex hästen kastar av lr hon åket av, då blir det kanske ännu värre. att hon gör något elakare
 
Sv: Min kompis fattar inte!

Borde den här personen få hålla på mä hästar, om hon slog till hästen pga av de lilla, vad händer om det händer något värre? t ex hästen kastar av lr hon åket av, då blir det kanske ännu värre. att hon gör något elakare

Igår blev hästen såld! Hennes granne köpte den. Igår sa hon att hon skulle lägga av med hästar. Tack gode gud!
 
Sv: Min kompis fattar inte!

Igår blev hästen såld! Hennes granne köpte den. Igår sa hon att hon skulle lägga av med hästar. Tack gode gud!

Det var väl bra att hon tänker lägga av med hästar :D du gjorde rätt som skällde på henne, även om hon nog mest blev svartsjuk på dig för att du lyckades ta in hennes häst från hagen på ett lugnt och sansat sätt.

Det är mest synd att det gick ut över hästen när den egentligen hade gjort något bra och gått in i stallet, om än det var med dig. :)
 
Sv: Min kompis fattar inte!

:bow: helt rätt. har en kuse hemma som ej är min men vi arbetar med han allihopa du är varmt välkommen ;) Ägaren har en tanke om att hänga en ång tross efter han (ett rep..) så man bara kan komma 5 meter mot han och fånga han.. Min komentar var jamen tillslut kommer du ju inte änns 5 meter nära?

Det är som att straffa en häst som stuckigt men som saktar av. STRAFFA aldrig ALDRIG en häst som saktade av
 
Sv: Min kompis fattar inte!

Jag gjorde nåt ologiskt misstag när jag var en massa år yngre, typ ryckte i tyglarna och sparkade samtidigt.
En klok gammal kärring drog mig i håret, slog mig på benet med pisken och röt ''spring då!".


Ha ha!! Underbart!!! :rofl:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 584
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 112
Senast: Voeux
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 834
Senast: manda
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp