Bukefalos 28 år!

Min narkissos

Sv: Min narkissos

jo, det låter rimligt. Härligt iaf att se honom på tävlingsbanan i ett betydligt bättre skick, är ju en fin travare!
Förresten, vem e du som e "hemma hos mig"? (kommer ju från Halmstad)
 
Sv: Min narkissos

Såg V75:an igår. Hur kunde Min Narkissos undgå att bli rapporterad? Är mycket medveten om att hästen alltid travar illa (är troligen "född" så, känner en syster som är likadan, fast andra fram... :crazy: ). Men måste inte ban.vet. ta sitt ansvar ändå och rapportera allt som inte är ok trav? Enligt min uppfattning var hästens trav inte godtagbart, det är inget jag vill se inom travet. Sen kommer frågan om dom skulle hitta nåt fel på hästen, men jag är av uppfattningen att ytterst få hästar travar illa utan att där är något fel på dom, sen kan det vara väldigt svårt att hitta... :crazy:
Vad säger ni, ska vi acceptera den stilen eller rapportera den?

måste bara få yttra mig.

Har en underbar varmblodstravare som travar som ett kallblod,samt är en mkt stor bredgångare. Använder man sidostänger på honom så får man blåmärken, för han klämmer min ben mellan skalmen och sina ben.:crazy:

Nu är han 7 år, men han var helt klar som 2 åring. När han skulle starta som 3 åring fick vi ett start förbud och fick inte "ordning" på honom förren som 5 åring.

Har gjort verkligen ALLT, men fann inget fel på honom. Kom i kontakt med en norrman som direkt bara vid samtal med honom visste vad det var. En sena på insidan av bakbenen/benet som inte låg där den skulle. INGEN veterinär kunde veta detta.

Hade honom sedan hos veterinär som kollade honom hur han rörde sig i vagn. De sa ( de var 2 som kollade honom) att det är många som har detta rörelsemönster och det kan vara svårt att få de godkända för start.
Han var sedan godkänd för start och kval. Tog med mig ett intyg som jag lämnade till banans veterinär, innan jag kvalade honom. Såg då att jag inte hade något att förlora. VI BLEV GODKÄNDA!!!!!!:love:

Nu ska han göra sin 6:e start idag så det blir spännande.

Men vad jag ville säga var det att så fort en proffskusk eller tränare uttalar sig om hästens trav heter det : - HAn har detta travet så är det med det. Finner inget fel på hon/han, han är uppkollad av veterinär.

Thats it.:eek:

Kommer det en amatör som så blir det startförbud OCH rapporteringar, flera gånger om.:devil::devil:

Vi amatörer vill jag påstå är mkt noggranna och tänker på våra hästar och ser bara till hästens bästa. Medans proffsen ser till dollartecknen.

Har gått in på de hästar, t ex Min Narkissos, Etain Royal m fl, men aldrig att de fått någon rapportering, hur kommer detta sig. Jo för det är stora pojkar som tränar!!!!!! Fy f-n, för dessa egna regler.

Eller vad tycker ni, bukafalister?
 
Sv: Min narkissos

Jag tycker du generaliserar.

Ja det klart att det kan vara fel på hästen, men nog tycker jag att det är såhär i verkligheten. VArför får aldrig de proffskörda eller proffstränade hästarna någon rapportering på sina hästar, det ÄR mysko.

Jo för de räknar med att bara för att de är stora i branshen så kan det inte va fel på hästarna. Och de startar i v75 bl a.

Jo jag står för den åsikt som jag tyvärr der allt för ofta.:):angel:

Någon mer?
 
Sv: Min narkissos

Det förekommer att proffstränade hästar får rapportering.

Det vill jag nog påstå är mkt lätträknade gånger, de ryms nog enkelt på en hands fingrar. Hittintills har jag inte sett någon rapportering.:angel:
 
Sv: Min narkissos

Du sade själv att du kollat om Min Narkissos blivit rapporterad, det HAR han ju. Du kanske bara missade det? Och då tränades han inte av en amatörtränare.
 
Sv: Min narkissos

Idag blev 4 hästar rapporterade på jägersro, en var amatörtränad.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 502
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 639
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 125
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp