Bukefalos 28 år!

Min narkissos

Sv: Min narkissos

Ja det kommer väl att kännas ungefär som när "alla" dissade min häst. Men iofs jag bad ju om det... Men jag kan säga såhär, om jag var glad och nöjd innan, så var jag det verkligen inte efteråt... :crazy:

Nej, jag förstår det....:(
Och här finns ju ingen att försvara hästen heller, eftersom kretsen kring hästen knappast hänger på buke (vad jag vet :crazy: ). Det gör det hela ännu mer tråkigt när vissa bukefalister verkar tro sig veta det mesta om hästen. Ja du vet ju hur det kan vara.... Men skulle någon dyka upp här och se "diskussionen" så skulle de nog knappast bli glada...

En diskussion är en diskussion, men när man ägnar sig åt att i underton påstå att något är djurplågeri, som man inte vet orsaker till, ska man nog tänka om. Eller ta kontakt med de som ansvarar för hästen, och ta reda på hur läget ligger.
 
Senast ändrad:
Sv: Min narkissos

Nej, jag förstår det....:(
Och här finns ju ingen att försvara hästen heller, eftersom kretsen kring hästen knappast hänger på buke (vad jag vet :crazy: ). Det gör det hela ännu mer tråkigt när vissa bukefalister verkar tro sig veta det mesta om hästen. Ja du vet ju hur det kan vara.... Men skulle någon dyka upp här och se "diskussionen" så skulle de nog knappast bli glada...

En diskussion är en diskussion, men när man ägnar sig åt att i underton påstå att något är djurplågeri, som man inte vet orsaker till, ska man nog tänka om. Eller ta kontakt med de som ansvarar för hästen, och ta reda på hur läget ligger.

Jag håller helt med dig faktiskt. Sen finns det allt för många som är "besserwisser" här...
 
Sv: Min narkissos

Jag håller helt med dig faktiskt. Sen finns det allt för många som är "besserwisser" här...

Om man ber om en objektiv bild på sin häst och man får svar som kanske inte passar en själv bara för att man tycker om sin häst väldigt mycket så är det fel och kalla andra besserwisser :smirk:

Men nu är det inte din häst diskussionen handlar om...


Det som är intressant är det som diskuteras varför proffs inte blir "rappade" i samam utsträckning som en amatör!
 
Sv: Min narkissos

Om man ber om en objektiv bild på sin häst och man får svar som kanske inte passar en själv bara för att man tycker om sin häst väldigt mycket så är det fel och kalla andra besserwisser :smirk:

Men nu är det inte din häst diskussionen handlar om...


Det som är intressant är det som diskuteras varför proffs inte blir "rappade" i samam utsträckning som en amatör!

Nu var det verkligen inte diskussionen om min häst jag syftade på när jag pratade om besserwisser, utan rent allmänt här på bukefalos. Det är väldigt många som inte är ett dugg ödmjuka och har en "jag-vet-bäst"-stil...
 
Sv: Min narkissos

Jag gillar Besserwissrar:love: De tillför forumet en massa!!!

Tänk vad tråkigt forumet varit om alla var likadana..

Men vad jag skulle vilja säga till dig MDM är att vem som helst som hade lagt in en bild på en häst i det skicket hade blivit dissad, det är inte dig som person som blir påhoppad så ta inte saker så personligt.

Alla vet att det är assvårt att hålla på med travhästar, att laga reperationsobjekt är näst intill omöjligt.
Jag kan visa ett flertal bilder på hästar i samma skick och jag har som sagt en själv. det finns tusentals såna travare.

Gaska upp dig och joba vidare med kusen vetja:idea:
 
Sv: Min narkissos

Jag gillar Besserwissrar:love: De tillför forumet en massa!!!

Tänk vad tråkigt forumet varit om alla var likadana..

Men vad jag skulle vilja säga till dig MDM är att vem som helst som hade lagt in en bild på en häst i det skicket hade blivit dissad, det är inte dig som person som blir påhoppad så ta inte saker så personligt.

Alla vet att det är assvårt att hålla på med travhästar, att laga reperationsobjekt är näst intill omöjligt.
Jag kan visa ett flertal bilder på hästar i samma skick och jag har som sagt en själv. det finns tusentals såna travare.

Gaska upp dig och joba vidare med kusen vetja:idea:

Jag tar det inte personligt heller. Jag vet själv att jag lagt ner massor med tid och pengar på hästen och verkligen gjort mitt bästa. (Förutom med hovarna på bilden, men det är åtgärdat nu och hon går med tvärtå fram)

Men jag har verkligen lärt mig en läxa av att lägga ut bilderna, och kommer i fortsättningen att lyssna på de i hästens närhet. De som verkligen sätt hur hästen har förändrats, och från dem får jag beröm hela tiden... :)
 
Sv: Min narkissos

Nu var det verkligen inte diskussionen om min häst jag syftade på när jag pratade om besserwisser, utan rent allmänt här på bukefalos. Det är väldigt många som inte är ett dugg ödmjuka och har en "jag-vet-bäst"-stil...

Då ber jag om ursäkt om jag tolkade detta inlägget fel... men jag trodde att det var det du var ledsen över...

Ja det kommer väl att kännas ungefär som när "alla" dissade min häst. Men iofs jag bad ju om det... Men jag kan säga såhär, om jag var glad och nöjd innan, så var jag det verkligen inte efteråt... :crazy:
 
Sv: Min narkissos

Jag gillar Besserwissrar:love: De tillför forumet en massa!!!

Man lär sig att skratta åt dom som bara är ute efter att "prata skit"... Sen finns det dom här som kan sin sak... Alltid kul o läsa när dom bedömmer hästar... Finns några i "gnägg" nu bla...
 
Sv: Min narkissos

Tycker inte heller att det ær særskilt bra før travsporten med en hæst som vinner på sin skalle, men travar som en kratta. sen vill jag gærna att vi fortsætter med grundtanken i tråden, att diskutera om stilen ær godkænd eller inte.
Det är ju JUST det jag försöker framhålla! TACK!! :bow:
Diskutera gärna ämnet ifråga! Det är för att DET är berättigat som jag låter tråden vara kvar. Kan NI inte hålla er till det utan att blanda in spekulationer om enskilda hästar så slänger jag rubbet i papperskorgen...
 
Sv: Min narkissos

Håller med dug fullständigt!

Det är inte mkt här på trav som är tillåtet att säga.
 
Sv: Min narkissos

Hm...Ja det låter ju bättre att lyssna på stallkompisarna.....Trevligare om inget annat.....
Själv föredrar jag sanningssägarna, de får mig att ta mig i kragen :D
 
Senast ändrad:
Sv: Min narkissos

Såg V75:an igår. Hur kunde Min Narkissos undgå att bli rapporterad? Är mycket medveten om att hästen alltid travar illa (är troligen "född" så, känner en syster som är likadan, fast andra fram... :crazy: ). Men måste inte ban.vet. ta sitt ansvar ändå och rapportera allt som inte är ok trav? Enligt min uppfattning var hästens trav inte godtagbart, det är inget jag vill se inom travet. Sen kommer frågan om dom skulle hitta nåt fel på hästen, men jag är av uppfattningen att ytterst få hästar travar illa utan att där är något fel på dom, sen kan det vara väldigt svårt att hitta... :crazy:
Vad säger ni, ska vi acceptera den stilen eller rapportera den?
NU har jag bara läst första inlägget faktiskt.
Men jag undrar oxå varför han inte blir rapp...
Där jag jobba innan hade vi en häst som vann trots han trava illa i sådant han oxå. Men han blev minsann rapp väldigt ofta....
 
Sv: Min narkissos

Nu har ni gjort en trött vet.student lycklig! Jag vågade själv inte leta upp tråden och putta på den... även om jag ville det efter att ha sett honom dom senaste gångerna (ja, numera följer jag hästens varenda start... :p gamla skötarn frågade varför, inte ens jag hade hjärta att säga att det var för att hästen trava så :devil: dåligt så jag skulle se när den blev rapporterad... :angel:)
Såg honom live i söndags, klar förbättring! Stod dessutom bredvid en veterinär (som förresten ringt Valla efter nån start för att kolla om inte hästen fått nåt föreläggande... :p) som oxå tyckte att han var klart förbättrad. Som sagt, rörelsestörningen bak får man ju leva med, så länge hästen inte är klart halt på "typ alla andra ben" :o
Men jag står kvar vid min tanke, med en annan tränare hade den stilen aldrig tillåtits!
Frågade dom försiktigt om han behandlats sen sist, dom tittade oförstående på mig och sa att "ja... han har ju halsopererats?" :rofl:
 
Sv: Min narkissos

De sa på TV att han hade spatt på det benet han inte travar så snyggt med. Så han kommer nog aldrig att trava helt rent, men han var i alla fall mycket bättre i sista starten.
 
Sv: Min narkissos

hmm, säkert att dom inte sa att han travade "spattigt" eller nåt liknande? Vet att jag hört dom nämna nåt sådant uttryck innan om det bakbenet (och just nu står det still i mitt huvud) men som jag inte uppfattat som att hästen har spatt.
Ang. trådens riktiga ämne så tyckte jag INTE att han var "rapporterings-värd" i söndags :bow:
 
Sv: Min narkissos

Min Narkissos har ju inte spatt, däremot har man hört att han har en "spattig" gång.
Hästen har trots allt varit borta från tävlandet i nästan 8 månader, tror han har fått tillräckligt med tid att "läka ut" och vila upp sig även utan att bli behandlad?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 496
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 639
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 125
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp